Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcn fryser når jeg spiller ?


Anbefalte innlegg

Du skriver du har 6GB minne, har du 2x2GB og 2x1GB feks?.

 

Prøv å ta ut alle og sett bare i den ene. Sjekk om ustabiliteten fortsatt er der. Da kan du hvertfall utelukke ram.

 

Det kan være utsabil strømforsying som nevnt, men det er hvertfall ikke for svak strømforsyning som er problemet.

Jeg har 2x1-GB og 2x2-GB..

Strømforsyningen min heter: Silver Power PSU, 850W, 120MM Fan.

Noen forslag? Nå har Harddisken begynt å lage rare lyder :/ ( drun, drun, drun hvert 4 sekund :S )

Ingen forslag på hva jeg kan gjøre? Også trenger jeg å vite hvordan jeg gjør det strøm greien inne på BIOS =D

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fant nok ut hva som er problemet ja, strømforsyningen er jo bare på 300w!!! pcen krever jo ca.500w . takker for all hjelpen og linkene , må kjøpe en MYE sterkere strømforsyning. :thumbup:

Flott at du fastslo løsning. Hyggelig å kunne lede deg i riktig retning.

 

:)

 

Noen forslag? Nå har Harddisken begynt å lage rare lyder :/ ( drun, drun, drun hvert 4 sekund :S )

Hva gjorde du når dette inntraff?

 

:)

Lenke til kommentar
fant nok ut hva som er problemet ja, strømforsyningen er jo bare på 300w!!! pcen krever jo ca.500w . takker for all hjelpen og linkene , må kjøpe en MYE sterkere strømforsyning. :thumbup:

Flott at du fastslo løsning. Hyggelig å kunne lede deg i riktig retning.

 

:)

 

Noen forslag? Nå har Harddisken begynt å lage rare lyder :/ ( drun, drun, drun hvert 4 sekund :S )

Hva gjorde du når dette inntraff?

 

:)

Jeg har ikke gjort noe med det, men lyden forsvant igjen. Men nå fryser ikke cod4 lenger, det kommer enten opp hvit skjerm men svarte streker på eller mørke grå skjerm med svart streker på :S hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Har du prøvd å demontere hele maskinen din får å stette sammen hele sulamitten på nytt? Ved å gjøre dette kan du eliminere komponent for komponent og kanskje komme nærmere en mulig årsak på denne ustabile maskinen.

 

:)

mener du at jeg skal ta alle delene fra hverandre og sette alt sammen igjen? :p ( er litt n00b og vil ha alt riktig :p )

Lenke til kommentar

Det blir bare vanskeligere og vanskeligere å fastslå noen årsak til ustabiliteten i maskinen din, derfor kunne dette vert en løsning for å gjøre det lettere å feilsøke. Om du ikke innehar kunnskap til å utføre denne prosessen bør du vurdere det. Du bestemmer selv. Som en siste løsning kan du eventuelt også formatere maskinen din for å legge inn Windows på nytt.

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Det blir bare vanskeligere og vanskeligere å fastslå noen årsak til ustabiliteten i maskinen din, derfor kunne dette vert en løsning for å gjøre det lettere å feilsøke. Om du ikke innehar kunnskap til å utføre denne prosessen bør du vurdere det. Du bestemmer selv. Som en siste løsning kan du eventuelt også formatere maskinen din for å legge inn Windows på nytt.

 

:hmm:

Jeg klarer det meste bare jeg får en forklaring om hvordan jeg gjør det.. Jeg kan eventuelt Reparere Windows ?!

Lenke til kommentar

Jeg tviler ikke på at du klarer det, men om resultatet blir bedre. Om du skal prøve sistnevte løsning altså å formatere må du huske på at all data på harddisken din vil bli borte vekk, dermed du ta sikkerhetskopi av viktige data. Du kan også "reparere" Windows under installasjons programmet, selv har jeg særdeles dårlig erfaring med dette, derfor bør formatere om du velger denne løsningen.

 

Du kan som uttalt også plukke fra hverandre maskinen din får å starte den med et minimum av komponenter, altså kun skjermkort, en minnebrikke, prosessor (samt prosessorvifte), en harddisk og CD/DVD ROM.

 

Dermed kan man lettere fastslå hvilke komponenter som krangler.

 

En annen løsning er å starte Windows i sikkerhetsmodus for å eliminere eventuelle driverkollisjoner, trykk og hold inne F8 under oppstart av Windows.

 

:)

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Jeg tviler ikke på at du klarer det, men om resultatet blir bedre. Om du skal prøve sistnevte løsning altså å formatere må du huske på at all data på harddisken din vil bli borte vekk, dermed du ta sikkerhetskopi av viktige data. Du kan også "reparere" Windows under installasjons programmet, selv har jeg særdeles dårlig erfaring med dette, derfor bør formatere om du velger denne løsningen.

 

Du kan som uttalt også plukke fra hverandre maskinen din får å starte den med et minimum av komponenter, altså kun skjermkort, en minnebrikke, prosessor (samt prosessorvifte), en harddisk og CD/DVD ROM.

 

Dermed kan man lettere fastslå hvilke komponenter som krangler.

 

En annen løsning er å starte Windows i sikkerhetsmodus for å eliminere eventuelle driverkollisjoner, trykk og hold inne F8 under oppstart av Windows.

 

:)

Okey prøver å ta ut alle ram - brikkene untaget 1 ;) så ser vi om det hjelper :)

Lenke til kommentar
fant nok ut hva som er problemet ja, strømforsyningen er jo bare på 300w!!! pcen krever jo ca.500w . takker for all hjelpen og linkene , må kjøpe en MYE sterkere strømforsyning. :thumbup:

 

La meg se om jeg forstår deg riktig. Du har altså kjøpt en HP Pavillion ferdig-pc? I såfall undres jeg virkelig over at strømforsyningen skal være for svak, og at du faktisk får medhold i dine mistanker samt planer om nykjøp av PSU.

 

Disse maskinene masseproduseres i tusentall og en 200 watts blunder ville nok kostet HP millioner.

 

Etter all sannsynlighet vil du ikke løse noe som helst med en ny strømforsyning, tvert imot vil du nok støte på ytterligere problemer da disse maskinene er ekstremt lite oppgraderingsvennlige og tilsynelatende ikke designet med tanke på inngrep av ymse art.

 

Hvorfor du kjøpte en slik maskin med tanke på en evt. oppgradering senere, og hvorfor du ikke leverer hele stasen inn der den ble kjøpt kan bare du svare på, men all fornuft burde tilsi at du burde klage på dette og utnytte en evt. angrefrist hvis denne ble kjøpt over nett. De største el-forhandlerne har også en liknende ordning.

 

Beklager hvis jeg har oppfattet noe feilaktig ;)

Lenke til kommentar
Når man starter maskinen i "Safemode", starter den med et minimum av drivere. Om den forsatt ville hengt i sikkerhetsmodus kunne vi med ganske stor sikkerhet sett vekk fra at det var driverne som lagde krøll.

 

:)

okey, skjermkortet er rundt 50Grader når jeg ikke spiller men med en gang jeg går inn på cod så blir skjermkortet SYKT varmt... Og hvis skjermkortet er "overopphetet" går det på garanti da?

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Hvor varmt blir det? Disse kortene skal ha en smertegrense på over 100 grader. Mitt 4870x2 steg ved noen anledninger opp i 105 grader uten at dette ble problematisk.

 

Men ja, hvis det er en feil på kortet, noe som overoppheting er så vil garantien dekke dette såfremt det ikke skyldes overklokking eller andre modifikasjoner. Alt etter produsent.

 

I CCC kan du også, som du kanskje vet, se temp samt viftehastighet på kortet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...