Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcn fryser når jeg spiller ?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg gikk inn på cod4 får å spille match, spilte i 2 min så fryser hele spillet og lyden..

Må holde på-knappen inne og skru den av :p (Mod: promod 4 final)

 

Skjermkort: Sapphire Radeon 4850x2 1 GB

Ram: 6 GB

Prossesor: E8400

Hovedkort: Asus p5e

Powersupply: 850 Watt

 

Takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppdatert system og skjermdrivere? Sjekket stabile spenningsverdier for strømforsyning? Sjekket varmeutviklingen i maskinen?

 

:)

 

Varmen er max 70!

 

Oppdatert system og skjermdrivere? Sjekket stabile spenningsverdier for strømforsyning? Sjekket varmeutviklingen i maskinen?

 

:)

 

Varmen er max 70!

Hva mener du med: Sjekket stabile spenningsverdier for strømforsyning?

takk =D

Lenke til kommentar
Om strømforsyningen er ustabil eller ikke klarer å levere nok strøm til komponentene dine vil maskinen "fryse" i tunge prosesser som feks. spill. Du burde sjekke dette i BIOS når du starter maskinen din.

 

:)

Kan du si litt mer nøyaktig hvor dette står?

 

takk :) ( går å legger meg xD )

Endret av vista223
Lenke til kommentar

Som uttalt er det enkleste er å bruke BIOS under oppstart av Windows.

 

BIOS (Basic Input-Output System) er et program, innebygget i hovedkortet, som kjøres når en datamaskin skrues på. BIOSens primære oppgave er å forberede maskinvaren slik at annen programvare lagret på ulike media (disketter, harddisk, CDer) kan lastes, kjøres og ta kontroll over datamaskinen. Denne prosessen er kjent som "booting" eller "oppstart". BIOS kan også sies å være et kodet program som er lagret på en mikrochip, som gjenkjenner og kontrollerer forskjellige enheter som til sammen utgjør en datamaskin. Termen BIOS brukes kun i PCer, mens det i andre typer datamaskiner ofte kalles boot monitor, boot loader eller boot ROM.
Når man slår på en datamaskin blir BIOS kjørt fra det innebygde flashminnet. På grunn av begrenset lagringsplass er vanligvis BIOS komprimert, og derfor dekomprimerer programmet seg selv og legger seg i maskinens hovedminne, slik at det kan kjøres derfra. Deretter sjekker BIOS at den nødvendige maskinvare er koblet til. (Dette kan for eksempel være RAM og grafikkort). Enkel feilsjekk utføres også av hovedkortet.

Dette var kort forklart.

 

Man entrer BIOS under oppstart. Vanligvis ved å trykke F# eller DEL. Ser du ingen informasjon om dette når du starter maskinen?

 

Du vil også finne relevant informasjon om dette i manualen.

 

:)

Lenke til kommentar

hei , jeg har nyaktig samme problemet , men d gjelder alle spill skremmende nok til og med sjakk spillet som hører med pcn ,tatt sånn skjermkort test som er på pcn fryser seg hver gang , eneste som går ann og spille er kabal og hjerter, edderkoppkabal og d dritet der. pcn er forsovidt helt ny kjøpt 2mnd siden. Har prøvd

systemgjennoppretting uten resultat , har re-installert driveren til skjerm kortet 3-4 ganger samme problemet forsatt,har no sittet inn 1 vifter til noe eg hadde planer om uansett.pcn er helt ny så d er jo forsovidt bare til og levere den inn igjenn, bare ''smule'' kjedelig liksom med mindre noen her inne vet hva d går i!!!!????

 

RAM :4GB

SK :NIVIDA GEFORCE 9500GS 512MB

HK : Narra3/Nettle3

CPU :AMD Phenom™8600-prosessor

Endret av chelydra
Lenke til kommentar

Man kan stille på spenning strømforsyning gir til diverse komponenter som feks. minnebrikker og skjermkort ol. dette blir ofte brukt for å overklokke komponentene.

 

Dette er om man innehar tilstrekkelig kunnskap til dette, om man ikke har denne kunnskapen så ligg unna. Undertegnede vil ikke være ansvarlig for x-antall watt som transformeres rett i kroppen din, du må aldri åpne en strømforsyning for å "reparere den".

 

Som uttalt om strømforsyningen din ikke klarer å levere nok strøm til komponentene dine vil maskinen "fryse" i tunge prosesser som feks. spill.

 

Her kan du regne ut selv, hvor mye strøm maskinen din bruker.

 

Du sier heller ikke noe om hvordan strømforsyning du har per dags dato. Dette kan du gjerne opplyse om.

 

:)

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

hehe har ikke sånn ''hevy'' greie på pc så d med og begynne og fikle på strøm forsyningen når eg ikke helt vet hva eg er på jakt etter kuler eg ann med , selv om eg har vært inn en del andre strømforsyninger for skifte sånn glass-sikring og eg måtte jo inn og bare nett se i den nye pcens strømforsyning og bare nett skjekke og , der var d automat sikring geinalt hper eg slipper og skru den opp i gjenn då.

 

for og si d kort og greit for eg har ikke peiling på hva

strøm forsyningen min heter så =): HP Pavilion a6633sc stasjonær PC

dette var pcen som eg kjøpte

planen var og oppgradere den etter vært , men digg vist alt funker først. =)

Endret av chelydra
Lenke til kommentar
Som uttalt er det enkleste er å bruke BIOS under oppstart av Windows.

 

BIOS (Basic Input-Output System) er et program, innebygget i hovedkortet, som kjøres når en datamaskin skrues på. BIOSens primære oppgave er å forberede maskinvaren slik at annen programvare lagret på ulike media (disketter, harddisk, CDer) kan lastes, kjøres og ta kontroll over datamaskinen. Denne prosessen er kjent som "booting" eller "oppstart". BIOS kan også sies å være et kodet program som er lagret på en mikrochip, som gjenkjenner og kontrollerer forskjellige enheter som til sammen utgjør en datamaskin. Termen BIOS brukes kun i PCer, mens det i andre typer datamaskiner ofte kalles boot monitor, boot loader eller boot ROM.
Når man slår på en datamaskin blir BIOS kjørt fra det innebygde flashminnet. På grunn av begrenset lagringsplass er vanligvis BIOS komprimert, og derfor dekomprimerer programmet seg selv og legger seg i maskinens hovedminne, slik at det kan kjøres derfra. Deretter sjekker BIOS at den nødvendige maskinvare er koblet til. (Dette kan for eksempel være RAM og grafikkort). Enkel feilsjekk utføres også av hovedkortet.

Dette var kort forklart.

 

Man entrer BIOS under oppstart. Vanligvis ved å trykke F# eller DEL. Ser du ingen informasjon om dette når du starter maskinen?

 

Du vil også finne relevant informasjon om dette i manualen.

 

:)

Jeg vet hvordan man starter BIOS men hva skal jeg trykke inne på BIOS?

( Jeg fikk at jeg trenger 550 Watt, jeg har 850 Watt, men alt ble vel ikke helt riktig der inne :p )

Endret av vista223
Lenke til kommentar

Du skriver du har 6GB minne, har du 2x2GB og 2x1GB feks?.

 

Prøv å ta ut alle og sett bare i den ene. Sjekk om ustabiliteten fortsatt er der. Da kan du hvertfall utelukke ram.

 

Det kan være utsabil strømforsying som nevnt, men det er hvertfall ikke for svak strømforsyning som er problemet.

Lenke til kommentar
Du skriver du har 6GB minne, har du 2x2GB og 2x1GB feks?.

 

Prøv å ta ut alle og sett bare i den ene. Sjekk om ustabiliteten fortsatt er der. Da kan du hvertfall utelukke ram.

 

Det kan være utsabil strømforsying som nevnt, men det er hvertfall ikke for svak strømforsyning som er problemet.

Jeg har 2x1-GB og 2x2-GB..

Strømforsyningen min heter: Silver Power PSU, 850W, 120MM Fan.

Lenke til kommentar
Du skriver du har 6GB minne, har du 2x2GB og 2x1GB feks?.

 

Prøv å ta ut alle og sett bare i den ene. Sjekk om ustabiliteten fortsatt er der. Da kan du hvertfall utelukke ram.

 

Det kan være utsabil strømforsying som nevnt, men det er hvertfall ikke for svak strømforsyning som er problemet.

Jeg har 2x1-GB og 2x2-GB..

Strømforsyningen min heter: Silver Power PSU, 850W, 120MM Fan.

Noen forslag? Nå har Harddisken begynt å lage rare lyder :/ ( drun, drun, drun hvert 4 sekund :S )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...