Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en starter, men får ikke noe signal


Anbefalte innlegg

Omstendigheten rundt dette vet jeg ikke noe om siden det skjedde i oktober ifjor og det er ikke min maskin.

 

Hadde egentlig ikke tenkt å lage noen ny tråd, men jeg klarte ikke å finne noen god løsninger på problemet, nå står jeg helt fast og jeg ser ikke at jeg kommer til å løse dette alene.

 

Når jeg starter maskinen begynner den som den pleier å gjøre, men det kommer ikke noe som helst opp på skjermen.

 

Som første reaksjon tenkte jeg at det var skjermkortet og jeg prøvde et jeg hadde liggende. Selvfølgelig var det ikke så enkelt så jeg gikk videre å prøvde skjermen på en annen pc, igjen ble jeg skuffet over å ikke finne feilen.

 

Etter disse "enkle" løsningene prøvde jeg meg videre. Først ut var en annen PSU, så satte jeg inn et annet hovedkort med en annen cpu og til slutt ny ram.

Jeg har brukt alle forskjellige kombinasjoner, alt ifra hovedkort med ny ram til PSU med et annet skjermkort.

Forskjellig plassering på ramen har jeg også prøvd.

 

Det eneste jeg ikke har prøvd er å bytte ut hd, men jeg har erfart at man får opp noe på skjermen selv om hd er defekt.

 

Tror jeg har nevnt det meste.

 

Håper noen har peiling på hva jeg kan gjøre.

Endret av Elrayedol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge den har vært ute av drift spiller vel ingen rolle, for det er først nå jeg eller noen andre har prøvd å fikse den.

 

Skjermkabelen fungere, har brukt den på flere andre maskiner. Har selvfølgelig prøvd begge utgangene på kortet.

 

Dette er skjermkortet som står i Sapphire Radeon X1950XT 256MB.

Lenke til kommentar

Det spiller en rolle med tanke på feks. interne kondensatorer da i strømforsyning ol. Lang tid uten bruk kan i noen tilfeller sette disse ute av spill. Jeg ser du allerede har prøvd å bytte strømforsyning, men er du sikker på at strømforsyningen din virker og leverer korrekte verdier til andre komponenter? Har du prøvd å nullstille BIOS?

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...