Gå til innhold

Jobbintervju innen IT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg har hatt best erfaring med, er å ha en attitude som sier "jeg er på dette intervjuet for å vurdere om denne jobben er god nok for meg". Still kritiske og konkrete spørsmål til hva bedriften holder på med, hvordan de gjør ting og andre aktuelle spørsmål. Hva du har på deg er i stor grad irrelevant, men jeg synes ikke det er dumt å ha på seg f.eks. en skjorte. Om ikke annet, så er det en måte å vise litt respekt for bedriften og for deg selv - det trenger ikke å bli "falskt".

Endret av Dead_Rabbit
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det jeg har hatt best erfaring med, er å ha en attitude som sier "jeg er på dette intervjuet for å vurdere om denne jobben er god nok for meg". Still kritiske og konkrete spørsmål til hva bedriften holder på med, hvordan de gjør ting og andre aktuelle spørsmål. Hva du har på deg er i stor grad irrelevant, men jeg synes ikke det er dumt å ha på seg f.eks. en skjorte. Om ikke annet, så er det en måte å vise litt respekt for bedriften og for deg selv - det trenger ikke å bli "falskt".

 

Må si meg veldig enig med Dead_Rabbit her. Samtidig må man passe på å kunne vise litt fleksibilitet og ikke bare kjøre på hardt med selvtillit.

Lenke til kommentar

Ett viktig punkt er å notere litt underveis, mest for show men det viser at du faktisk gidder å ta inn informasjonen som blir overlevert.

 

og selvfølgelig dra med deg CV og eventuelle andre papirer som er relevante. Har du vært med på ett bra prosjekt eller lignendes som er relevant og godt dokumentert, ta med.

Lenke til kommentar

Jeg jobber som leder i en relativt stor IT-bedrift og har en del intervjuer med arbeidssøkende, og kan kanskje komme med noen innspill på hva jeg setter høyest:

 

- Slapp av.

Det finnes ikke noe værre enn å snakke med en stotrende og usikker person. Men ikke vær for cocky og høy på pæra og tro at du er livsnødvendig for bedriften, det er nemlig min jobb.

 

- Gi av deg selv.

Det er fælt å måtte hale og dra informasjon ut av folk. Fortell heller mye når jeg spør om noe, men vær konkret og ikke spor av med trivialiteter.

 

- Vær nysgjerrig på firmaet du søker jobb hos, og still meg spørsmål, vanskelige spørsmål.

 

- Ta en utfordring!

Hvis jeg prøver å sette deg ut med en handling, eller et utsagn så må du vise meg at du takler det på god måte, og ikke lar deg vippe av pinnen med det første.

 

- Vis at du har sosiale antenner.

Jeg driter i om du er den ultimate driftstekniker hvis du ikke passer inn i det supre miljøet hos oss.

 

- Du må tåle at jeg INTERVJUER deg!

Du kommer til å hate meg under intervjuet, men elske meg når du skjønner at jeg ringer for å gi deg jobben. Også kommer du til å elske meg enda mer etter å ha jobbet for meg noen måneder.

 

 

Det er det jeg kommer på nå, sent på en fredagskveld med øynene festet på Senkveld...

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Takk for tipsene. Var noen jeg ikke hadde tenkt på.

Har et intervju på Mandag. (Er forsåvidt tilgjengelig dersom noen ønsker å ansette en .net systemutvikler).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...