Gå til innhold

Test: Lenovo Ideapad S10


Anbefalte innlegg

Vil du ha et godt tastatur, 10" skjerm og et fortsatt beholde det estetiske, vil jeg absolutt anbefale HP mini 2140 (4100,-) eller Compaq mini 700 (3799,-). Venter du litt kommer 2140 med 1280x720 skjerm.

Har du pengene velger du E4200. Den er jo bare sweet :love:

Topp tips, sund den ikke kommer med 1280x800 som gir bedre bordplass men skipper skalering på 720P film.

 

Link til E4200?

 

 

Jeg liker IKKE at flere har begynt med denne oppløsningen. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah selvf. den ja. Jeg har siklet på den et halvt års tid nå. Likte D430 også.

 

Men jeg tror vi får se flere i produkter netbook sjiktet utover 2009 som kan gi et fint kompromiss mot E4200 produktet, med bla N280 og andre alternativer. Er ikke sikker på hvordan SU9300 yter mot N280.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe Lenovo IdeaPad S10e Intel Atom N270 RØD til dama.

 

Er det noen som har kjørt win 7 på en slik maskin med Atom cpu? Må jeg helst ha 2 gb minne?

 

Klarer denne maskinen å spille av halv eller full hdripp? "720p/1080 BluRay.x264"

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Uten at jeg skal oppfordre til noe ulovlig her nå så kan jeg bare si at S10e kjører OS X som en drøm!

 

Alt virker som på MacBook Airen jeg har å jobb, bortsett fra Bluetooth.

 

Jeg var innom Windows 7 og Xubuntu før jeg landet på OS X på min.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Så denne pc'n hadde vore fin å hatt om eg skulle bedrive litt iphoneprogram-uvikling på si?

 

Tja... Jeg synes SDKen er ganske tungdrevet. Kjører den på en Mac Pro selv. Kan teste den på S10en i løpet av påska og gi tilbakemelding om hvordan det går.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Lenovo S10 er faktisk en av de beste kandidatene til å legge inn OS X, med tanke på driverstøtte osv.

 

Guide

 

Enig i at S10 er en av de bedre. Har installert OS X på MSi Wind, ASUS Eee, Acer One og S10. S10 utmerker seg ved at WiFi virker som et AirPort-kort, samt at det er ganske enkelt å sette opp lyd / sleep.

 

Guiden du linker til er veldig gammel. Nyere ting finnes på forumet til S10lenovo.com. Her finnes en egen underavdeling på forumet om OS X.

 

For å oppsummere hva som ikke virker:

 

Touchpad scroll. Her har jeg trålet nettet og ulike fora og prøvd alt jeg kommer over. Det ender bare med katastrofe hver gang. ;) Heldigvis er det enkelt å jobbe med backups av kexts...

 

Bluetooth. Hvis du har bluetooth aktivert så ødelegger dette for sleep. Denne må derfor slås av.

 

Ellers så virker alt annet jeg kommer på. Har tilogmed overklokket skjermkortet for å få bedre flash-ytelse, da flash og OS X som kjent er en rimelig kjip greie fra før. Kombinert med Intel Atom så er det nesten latterlig. Klarer akkurat å kjøre fullskjerm Youtube med skjermkortet på 400 MHz.

 

-KJ

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen.

 

Beklager sen tilbakemelding, men installerte SDKen i påska og har tuslet litt med den.

 

Det ser faktisk ut til å fungere helt OK. Litt langdrygt å kompilere større ting, samt av og til litt krøkkete å få oversikt på den lave oppløsningen du har på skjermen, men mye bedre enn jeg ville ha trodd i utgangspunktet.

 

Må få gjøre oppmerksom på at den modellen NetShop tilbyr er en noe annen enn den jeg har lagt inn OS X på sånn i tilfelle det viser seg å være vesentlig forskjell. (Jeg tror ikke det, vil bare ta høyde for det.)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...