EinarEriksen Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 Allerede i slutten av året kan mobilene gi en dramatisk mye bedre spillopplevelse. Les mer Lenke til kommentar
ferrek Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 Allerede i slutten av året kan mobilene gi en dramatisk mye bedre spillopplevelse. Sier det mer om hvor gode mobilene blir, eller hvor dårlig grafikken på Xbox er? Dersom det er Xbox 360 de snakker om da, vel og merke. Lenke til kommentar
kuku25 Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 Suger vel strøm? Lenke til kommentar
sisk2105 Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 snakker dere om xbox original eller om xbox 360? Lenke til kommentar
jossa90 Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 Det er nok den første xBoxen Det hopper nok ikke fram til 360 allerede... Batteriene oppdateres nok sansyneligvis såpass at de takler dette. Det er sånn det alltid har vært. Så folk burde nok ikke bekymre seg så mye over strøm bruket. Produsentene ønsker neppe å sleppe ut en telefon som går tom for strøm på 1, 2, 3 for å si det sånn. Dette blir da spennende Gleder meg! men bytter nok ikke telefon igjen med det første. Lenke til kommentar
kuku25 Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 Liker ikke spill på mobil, problemet er tastene, de er så tett inntil hverandre. Håper det kommer mange akselerometerspill Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 I forhold til Xbox Det er vanskelig å slå en fullstørrelses Xbox 360 med en mobiltelefon, så det hele må ikke misforstås til at mobilen tar igjen spillkonsollene på grafikk. Sier vel mer om grafikken på xBox enn mobilene Lenke til kommentar
NervE Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 Artikkelen kunne jo godt nevnt at Mali faktisk er norskutviklet hardware. ARM har avdeling i Trondheim, som startet som gründerbedriften Falanx. Noen av dere husker kanskje http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/198027/ fra Schrödingers katt. Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 Vil nok tro at dette vil tappe batteriet ganske rakst. Så først bør batteriene bli bedre og kraftigere, og deretter grafikken. For det er ikke moro om telefonen holder i kanskje 20-30min med spilling? Men ellers ser jo dette ganske interessant ut. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 Props til trondheimsingeniørene i ARM. Lenke til kommentar
OpusNR1 Skrevet 24. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) 16 x antialiasing er også det du finner i en Xbox. Xbox (1) hadde vel muligheten til å bruke opp til 16x AntiAliasing, men brukte det vel ikke i omtrent alle spill. Dette er, som nevnt i artikkelen, meget krevende og ville gått på bekostning av grafikken i spillene. Den eneste gangen jeg har opplevd å se merkbar bruk av AA på en xbox er på porten av quake 2 (homebrew). De kunne vel bare guffe på med AA siden quake 2 ikke er så krevende grafisk sett. Det er meget mulig AA er brukt i spill spesielt utviklet til xbox, men dette har neppe vært mer enn 2x-4x AA Endret 24. mars 2009 av OpusNR1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2009 For det er ikke moro om telefonen holder i kanskje 20-30min med spilling? Hele sammenligningen med Xbox 360 er nok en kraftig overdrivelse. Det er sikkert snakk om ok ytelse men med langt lavere oppløsning og langt dårligere detaljnivå på både geometrier, teksturer, bumpmap med mer. Men jeg er mer positiv til batteriforbruket. Det er nok snakk om timer med brukstid i 3D-spill. Når det er sagt så har jeg mer tro på Nvidia sine grafikkløsninger for mobiler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg