Gå til innhold

Såkalte pappagutter, som tilsynelatende lever over evne - hvor kommer midlene fra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt lei av alle disse pappaguttene som må unskylde seg for at de har mye penger hele tia.

Greit nok det er tragisk å ikke ha flyttet hjemmefra når man er 29 år, men har man kansje 4 ganger så stort hus som folk flest så hvofor ikke bo der gratis og leve livet?

Jeg hadde i allefall gjort det selv i stedet for å betale kansje 5.000-10.000 i måneden i husleie/lån om jeg hadde muligheten.

 

Jeg kjenner flere som bruker mere penger en de tjener på festing i perioder å har funnet ut en veldig merkelig ting med alle av dem, de er sinnsykt flinke til og skaffe "raske" penger.

Plutselig en dag har de mange tusen de bare kan svi av uten og gjort et slag arbeid for dem.

Ingen anelse hvor de får det fra, men man kan jo lure.

 

Møter jeg Petter som blir så mye snakket om her ute noen gang, skal jeg spandere en dram på han, bare for og støtte alt bryet rundt "klysa", enda jeg ikke liker hva han/de gjør :)

Endret av dabooo
Lenke til kommentar
På generelt grunnlag vil jeg påpeke at de fleste som tjener penger som gress sjeldent har noen særlig stor skatteført inntekt. De fleste bruker noen hundretusener i året på smarte bokførere som klarer å skrive det meste som firmautgifter og så videre.

Jeg skal ikke påstå dette hårdnakket, men

På generelt grunnlag vil jeg påpeke at de fleste som tjener penger som gress sjeldent bor hos mor og far i en alder av 29.. ;)

 

Forøvrig er jeg helt enig med/klar over det du sier, men det går en usynlig grense en plass, som man må over før man er medlem av den eksklusive ingen-inntekt-men-ræva-full-likevel-klubben. Og den grensa virker å være ganske så høy.

Dessuten har som regel denne klubben oppført en ganske massiv formue. Skal man ha frie penger i lomma i norge, så må noe stå oppført på en eller annen post, selv om man kan sno seg mye.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...