Gå til innhold

Snustråden v7.0 - the real deal! LES REGLENE I FØRSTEPOST!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så hva er svaret ovenfor begrunnet med?

Begrunne hvorfor jeg har kilder til det jeg skriver? Ja, det er faktisk det du spør om, så det skal jeg svare på. Jeg har kilder fordi jeg ikke liker at å mislede folk med tull og fanboyism.

Om du lurte på hvilke kilder jeg har, noe du ikke spurte om, kan jeg nevne snusprodusenter, sider ala northerner og buysnus(dog er jeg glad i å sammenligne info fra disse sidene, da det tidvis er småfeil) og gothiatek. Svensksnus.se blir også brukt fra tid til annen og noen andre jeg ikke husker navnet på for øyeblikket. Kan også nevne at jeg har jevnlige samtaler med snuskonsuletene til swedish match og disse karene vet virkelig hva de snakker om. I tillegg har jeg snuset i endel år nå, så erfaringer dras også med. Disse blir riktignok ikke lagt ut som fakta, da folk har forskjellige erfaringer og reagerer forskjellig på nikotin, smak og fuktighet.

Noe mer du lurer på? :)

 

Hvordan klarer dere og bomme på ett helt ord? Tenker da "sterk" eller "Stärk" for dere tøffinger.

Jeg aner virkelig ikke hva du mener her. Bomme på et ord? Som i å mene Skruf sterk, men si Skruf? Eller mene N&J og si N&J strong(noe den ikke heter)?

Lenke til kommentar
En kamerat av meg sa det til meg for litt sia, jeg sa at N&J må være favoritten så svarte han med at den er god, men at den er værst for overleppa og spiser den opp mest av alle typer.

Hils han fra meg og si han er proppet full av bullshit.

Syntes nå det var en usakelig kommentar som ødelegger kvaliteten til tråden. Men men, får nå vel la det være da.

 

Edit: Å spørre etter hvor man får svarene sine fra er vel heller ikke så veldig off-topic.

Endret av Aleksmy!
Lenke til kommentar

Umoden måte må jeg påstå.

 

Men nå er det lite spenning i denne tråden. Sitter med en boks South State her. Liker smaken på den veldig godt, men styrken er nå heller svak. En god kosesnus.

 

Tror min "Top 5 liste på porsjonssnus" ser sånn ca ut nå:

 

1. N&J

2. Montecristo

3. General Ekstra Sterk

4. Skruf Orginal White

5. South State

 

Alt kommer nå ann på hva jeg føler for da. Til stressendes tider går det som regel i litt sterkere typer, og for å slappe litt mer av i ferier og slikt går det i svakere :)

Lenke til kommentar
Er det sant at N&J portion spiser opp leppa mest?

 

N&J inneholder salmiakk , som er ammoniakk (nh3) løst i vann. Ammoniakk er en base. Dette kan ha innvirkning på tæringen av tannkjøttet utover det som kommer av saltet og tobakken. Hvorvidt dette er merkbart eller ikke skal jeg la være usagt.

 

Nå er det også andre snustyper som inneholder salmiakk så det vil vel uansett bli feil å si at N&J er den snusen som tærer mest.

 

Kilde: Google :)

Lenke til kommentar
Jeg har kilder fordi jeg ikke liker at å mislede folk med tull og fanboyism.

 

Jeeeezes. Snus er noe du putter under leppa, og ikke noen jævla vitenskap. Vi kunne like gjerne kalt denne tråden Nyhus' Snustråd v1.0 og droppa videre diskusjoner...

 

Btw. Jeg er kanskje litt krass. Du skal ha skryt for å samle informasjon om snus og karaktersetting osv, men du dreper i enkelte sammenhenger diskusjonen. Kan være noe å tenke litt på.

Endret av Sono Juventino
Lenke til kommentar

Wow, så opphengte folk er i meg. Tenk hvor gode livene deres er om dere ikke har verre ting å irritere dere over.

 

Og nå gir vi faen i å diskutere mer om meg og mine fakta, dette er en snustråd. Flere innlegg ala de andre oppover her vil bli rapportert og fjernet.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

Vi har ferie, ikke så mange bekymringer og irritasjoner da vettu :p

 

Er forresten litt stolt over hvor mye jeg har redusert snusinga mi nå. Har hatt South State boksen min siden fredag nå og den er vel ikke halv tom engang :) Tror nok neppe jeg kommer til å slutte med snusing, men målet mitt for nå er en boks i uka, noe som ikke er lett på internatskole^^ er heldigvis hjemme nå da.

Lenke til kommentar
Vi har ferie, ikke så mange bekymringer og irritasjoner da vettu :p

 

Er forresten litt stolt over hvor mye jeg har redusert snusinga mi nå. Har hatt South State boksen min siden fredag nå og den er vel ikke halv tom engang :) Tror nok neppe jeg kommer til å slutte med snusing, men målet mitt for nå er en boks i uka, noe som ikke er lett på internatskole^^ er heldigvis hjemme nå da.

Hvor mange ganger sluttet du nå igjen?

Lenke til kommentar

Kan si meg litt enig med deg som ganske ny snuser jeg også. (halvt år elns)

 

Kjøpte in første bakesnus i dag. Var tomt for mine favoritter og da ble det bake. Gikk fint å bake selv og jeg aldri har gjort det før. Ble en fin og hard tønne, men smuldra litt kanta dessverre.

 

Uansett. Synes det føles bedre enn posjonssnusen. Den sitter bedre under leppa og renner mindre. Snakker altså om skruf sterk bake/posjon nå.

 

Ser jo allikevel ganske jævlig ut, så tror jeg holder meg til porsjonen på skolen osv.

Endret av Sono Juventino
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Var på fjellet i helga med HVU, så det gikk 2 bokser snus, helt verdt det.

 

Sitte oppe på fjellet med en stor Ettan løs og sola som steker på deg, må bare få si fy faen, ingenting slår akkurat det. FR og nykokt kaffe vedsiden av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...