tinemelk1234 Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 Hei, har i lengere tid slitt med røde prikker på halsen etter barbering... Har prøvd flere fuktighetskremmer, og den dyreste av dem hjalp ikke det spøtt.. Den hadde dog litt parfyme i seg, men skulle vist være "veldig bra" for det problemet... Har en billig en fra ACO som hjelper ganske bra, men ikke nok. Har også hørt et tips på Radioresepsjonen om å bruke pyrisept etter barbering, det hjelper også bra. Av og til i det siste har jeg vært "prikkefri" men de kommer hele tida tilbake :/ Fatter hadde det samme problemet med barbermaskin, så derfor gidder jeg ikke kjøpe en når det er stor kjangse for at det skjer det samme med meg....(bruker en av de bedre gilette høvlene) Bruker alltid kaldt vann under og etter barbering. Skal man sove med eller uten noe på huden etter barbering og generelt? (Pyrisept etter barbering kansje?)
Jotun Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 (endret) Vet ikke om det er det samme, men hadde av og til mye prikker etter barbering, men fikk tips om å bare barbere "nedover". Det gjorde susen for min del. Spesielt på halsen. Endret 22. mars 2009 av Jotun
Jann - Ove Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 DE-høvler er ekstra skånsomme og kan hjelpe mye mot slike problemer. Nyere gilette-høvler med mange blader er ikke bra for huden. Se f.eks barbeshop.no for eksempler på høvler som er mer skånsomme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå