Gå til innhold

"Nå kommer heldagsskolen" - bedre ting å bruke penger på?


Anbefalte innlegg

Ville vært bedre om man kunne fått de med over 3 i snitt til å bli lærere. 90% av lærerne mine fra barneskolen hadde ikke utdanning i det heletatt, jo.

 

Jeg er sikker på at jeg kunne fått stappet inn dobbelt så mye på den samme tida med skikkelige lærere :p

 

Edit: faa-an. Eg gløymte nynorsk IGJEN!

Endret av j1m
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, kvalitet foran kvantitet!

 

Hadde man fått inn litt disiplin og orden i klasserommene, kunne man kommet gjennom like mye i løpet av et par timer som man bruker en hel skoledag på nå. Den norske skole består i dag av bråk og uorden.

 

I tillegg må man ta hensyn til at ikke alle er like gode. På skolen jeg gikk skulle det veldig mye til før elever som slet fikk ekstrahjelp (de måtte vel ikke føle seg utenfor eller annerledes), og de som lå foran fikk heller ikke noe anledning til å prøve seg på noe vanskeligere. De måtte vel heller ikke føle seg annerledes :roll:

 

Få inn disiplin og orden, samt ta hensyn til elevenes forskjeller, så blir det ikke behov for å forlenge skoledagen.

Lenke til kommentar
Nei, kvalitet foran kvantitet!

 

Hadde man fått inn litt disiplin og orden i klasserommene, kunne man kommet gjennom like mye i løpet av et par timer som man bruker en hel skoledag på nå. Den norske skole består i dag av bråk og uorden.

 

I tillegg må man ta hensyn til at ikke alle er like gode. På skolen jeg gikk skulle det veldig mye til før elever som slet fikk ekstrahjelp (de måtte vel ikke føle seg utenfor eller annerledes), og de som lå foran fikk heller ikke noe anledning til å prøve seg på noe vanskeligere. De måtte vel heller ikke føle seg annerledes :roll:

 

Få inn disiplin og orden, samt ta hensyn til elevenes forskjeller, så blir det ikke behov for å forlenge skoledagen.

 

Enig!

 

Vi vil ikke ha alle under samme list! La de som ikke er gode få hjelp, og la de som ligger foran få lære mer!

Ikke for å nevne det, men jeg måtte drive med selvstudie i tysk siden jeg kunne alt...

 

Selv om dette er vanskeligere å gjennomføre enn å slenge på et par timer ekstra, så er jo dette (sett med politiske øyne) så logisk og bra at vi kan ikke gjøre det... Det er for logisk...

 

Jeg vil òg benytte innlegget til å klage på lærerne. "Hvem lærer lærerne?"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...