Gå til innhold

Vil jeg bli mindre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at badevekta sier at du gått opp i vekt trenger ikke nødvendigvis å fortelle sannheten. Hvis man har spist mye karbohydrater eller salt før du veide deg vil kroppen ha tatt opp mye vann.

 

Et mye bedre verktøy for å måle fremgangen, da hvis du driver med styrketrening, er livvidden din og generelt styrken. Hvis du løfter mer en uke enn du klarte forrige uke, men badevekta viser det samme betyr dette at du har fått mer muskler og forbrent fett (muskler veier mer enn fett).

Lenke til kommentar

Huff, går ikke og tenker på annet jeg nå. Håper bare det er en reaksjon på at jeg ikke var så nøye på hva jeg hadde i meg i påska.. Stopper det helt nå får jeg fnatt :ermm:

 

Håper dere har rett i att det ligger mer under enn bare badevekta! Og at jeg til søndag igjen kan se den vanelige nedgangen på rundt 1kg! Skal være ekstra nøye denne uka! Jeg SKAL ned!

Lenke til kommentar

Som atsjoo sier, det kan fort se ut som man ikke har mistet noen kilo på grunn av særlig veske nivået er høyere ved denne veiinga en forrige.

Du burde veie deg etter du står opp og før du legger deg, har selv sett 1-2kg forskjell på morgen og kvelds veiinger.

Finn et målebånd og ta mål rundt amer/mage/lår og skriv ned, ta nye mål neste uke and so on.

Amer og lår er mer morro om man kjører styrketrening da, men om du måler rundt livet vil det kunne gi en indikasjon på om du går opp eller ned.

 

Lykke til videre! (Bare stå på så er det ingen problem å nå 85kg til sommeren).

Lenke til kommentar

Sjokolade husker jeg nesten ikke hvordan smaker lenger. Sluttet å spise godteri helt! Spiste litt i påska siden jeg syntes at jeg kunne unne meg litt etter all treningen og vektreduskjonen jeg har vært igjennom :p

 

Har troen på at jeg skal ned igjen til helga. Er i utrolig god form om dagen, trener masse kondis som gjør utslag på fotballtreningene. Løper fra de fleste nå! Men tror fettet fjerner seg fra lår og sidemage først, er der jeg ser forskjell. Håper det skal tære på selve magen snart og, så jeg blir litt flatere!

 

Igjen, takk for at dere tar dere tid til å skrive! Det gjør dette lettere!

Lenke til kommentar

Du går veldig jevnt nedover fra uke til uke (untatt en) Det er bra, når jeg holder på går det mer jojo. Hvordan ser dagene dine ut nå? kosthold og mosjon ?

Har du forandra mye i programmet ditt siden du begynte?

Stå på :thumbup:

Endret av JUL
Lenke til kommentar

Nå om dagen trener jeg kanskje 5-6 ganger i uka, mest kondisjon. Ha da fotballtrening to ganger i uka+kamp ogat jeg trener hjemme med en fast joggetur rundt der jeg bor på 5-6 km(masse oppoverbakke). Trener styrke kanskje to ganger i uka ved siden av kondisjonstreningen. På brødskiva smører jeg kylling og kalkun-pålegg, og ved siden av et eple eller en banan. Når jeg er sulten mellom måltidene spiser jeg frukt/grønnsaker. Til frokosten er jeg ikke så nøye på at det jeg har i meg smaker godt så jeg bare fyller en tallerken med weetabix eller havre fras og har det i meg på littegran.

 

Når jeg skal kose meg med noe i helga er en liten sjokolade eller is maksimum. Potetgull er helt ut! Ellers spiser jeg etter tredelsregelen(dele tallerken inn i tre like store deler: salat, kjøtt og potet). Så har jeg sluttet å stappe meg helt full med mat når jeg spiser. Ikke mer enn at jeg kjenner at jeg absolutt ikke MÅ ha mer.

 

Sånn går ukene og vekttapet skjer nesten automatisk nå. Tror egentlig jeg har hatt muligheten til dette lenge, men har aldri gjort noe med det. Siden jeg trodde vekttapet stoppet opp etter påske fikk jeg panikk og ble enda mer disiplinert når det gjaldt trening og kosthold. Det ga meg et lite spark bak igjen.

 

Fantastisk å ha blitt så mye lettere! :)

Lenke til kommentar

At vekttapet skjer nesten automatisk er jo fantastisk :cool:

Siden du også driver med stryketrening kan det se ut som at du får i deg for lite proteiener for å bevare mest mulig av muskelmassen under deffen, men dette er kanskje ikke hovedmålet ditt?

Vet du ca. hvor mange proteiner du får i deg hver dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...