Gå til innhold

TEST: ABIT NF7-M


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strømforbruket? Er egentlig det så viktig? Hvor mye snakker vi her da? Et par stakkarslige watt? :p

 

P-ata kablene deres, hva med å stripse de sammen? Er sikker på at det er mulig å plassere de annerledes.

Minnetiminger, prøv 3-3-2-2. nForce2 liker de innstillingene. Min TwinMOS DDR400 brikke uten winbond klarer 3-3-2-2 @ DDR466, 2,9 vddr

 

*edit: har jeg lest for fort, eller har dere ikke prøvd å overklokke?

Lenke til kommentar

Syns det var dårlig ytelse på det intigrerte grafikkortet.. Selv får jeg litt over 7000 poeng med mitt GF2 Ultra. Kanskje de nyeste driverene til kortet ville gi litt bedere ytelse? Versjon 2.03 er faktisk en del nyere enn 1.16...

Øke minne på skjermkortet til 128MB vil også hjelpe litt.

Lenke til kommentar
Strømforbruket? Er egentlig det så viktig? Hvor mye snakker vi her da? Et par stakkarslige watt? :p

 

P-ata kablene deres, hva med å stripse de sammen? Er sikker på at det er mulig å plassere de annerledes.

Minnetiminger, prøv 3-3-2-2. nForce2 liker de innstillingene. Min TwinMOS DDR400 brikke uten winbond klarer 3-3-2-2 @ DDR466, 2,9 vddr

 

*edit: har jeg lest for fort, eller har dere ikke prøvd å overklokke?

 

Hmm.. ATX kontakten går ikke over hele kortet hos meg, og IDE kabelene går det ann å orden. Det spørs hvor ryddig du selv har lyst å ha det i kabinettet.

Lenke til kommentar

Hos meg (NF7-S) er det faktisk veldig ryddigt. Strømkabelen går ikke over hele kortet men går rett opp til venstre slik at den ikke er i veien for noe. Og ATA-kabelen bøyer jeg ut fra hovedkortet og ikke inn. Ser jo ut som om dere personlig ikke liker kortet og prøver å rakke ned på det.

 

EDIT: lalalalalalalala :)

Lenke til kommentar
Og i diagrammene deres gjentar dere jo dere selv. 2 ganger, minst

Hei, kan du være mer spesifikk her? Hvor er det vi gjentar oss i diagrammene? Jeg klarer nemlig ikke å "reprodusere feilen" her.

 

Var en liten lesefeil :) Litt for kjapp i svingene der ja. Beklager min utilgivelige feil.

 

Bra test bortsett fra det med kablene. Stå på! (Prøver å redde skinnet nå :))

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller ser jeg ikke terningkastet?  :shrug:

Si meg, leser ikke folk teksten i testene? Ser man kun på bildene? :)

 

Sakset fra konklusjonen:

 

Vi gir ikke et nytt terningkast denne gangen, men henviser til vår test av ABIT NF7-S, som er det samme kortet bare uten integrert grafikk, og med Serial ATA/FireWire.

Lenke til kommentar
fra artikkelen : Bildet over er fra testsystemet i denne testen. Når dette bildet er tatt står systemet på og kjører Unreal Tournament 2003..

 

Og viftene står i ro.. forandrer det seg med lang lukketid da?

 

Skal jeg legge ut om et kameras funksjon slik at du forstår det jeg tidligere har forklart i denne tråden?

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller ser jeg ikke terningkastet?  :shrug:

Si meg, leser ikke folk teksten i testene? Ser man kun på bildene? :)

 

Sakset fra konklusjonen:

 

Vi gir ikke et nytt terningkast denne gangen, men henviser til vår test av ABIT NF7-S, som er det samme kortet bare uten integrert grafikk, og med Serial ATA/FireWire.

 

My bad! :oops:

 

Har en stygg vane av å bare scrolle ned for å se terningskastet uten å egentlig å se hva dere skriver på konklusjon.

Lenke til kommentar
fra artikkelen : Bildet over er fra testsystemet i denne testen. Når dette bildet er tatt står systemet på og kjører Unreal Tournament 2003..

 

Og viftene står i ro.. forandrer det seg med lang lukketid da?

 

Skal jeg legge ut om et kameras funksjon slik at du forstår det jeg tidligere har forklart i denne tråden?

 

jeg skjønner deg desert :woot:

 

vil bare si at dette var et glimrende tidspunkt å komme med artikkelen på. Skulle anbefale en kompis å kjøpe kortet, men ikke nå mer... radeon 9100 MSI nForce 2 er jo bare 200kr dyrere... Anbefaler det isteden :D

Lenke til kommentar

MSI.. usj.. var på lan her. En type hadde et MSI nforce 2 kort. Maskinen hang seg når maskinen jobbet hardt. Jeg kikket litt på det, resatt bios og ordnet instillinger, ikke noe forskjell. Den dagen jeg anbefaler noe fra MSI så må kvaliteten på produktene dems økt betraktlig.

Lenke til kommentar
Hos meg (NF7-S) er det faktisk veldig ryddigt. Strømkabelen går ikke over hele kortet men går rett opp til venstre slik at den ikke er i veien for noe. Og ATA-kabelen bøyer jeg ut fra hovedkortet og ikke inn. Ser jo ut som om dere personlig ikke liker kortet og prøver å rakke ned på det.

 

EDIT: lalalalalalalala :)

 

Jeg har mye til overs for denne testeren som vanligvis gjør bra omtaler. Jeg velger tro at han har/hadde en dårleg dag.

Å slenge kablene rundt på denne måten er ikke noe godt forbilde.

Jeg syns han skulle rydde kablene til siden, stripse, og legge til et nytt bilde med ett smil. :wink:

Lenke til kommentar
Hos meg (NF7-S) er det faktisk veldig ryddigt. Strømkabelen går ikke over hele kortet men går rett opp til venstre slik at den ikke er i veien for noe. Og ATA-kabelen bøyer jeg ut fra hovedkortet og ikke inn. Ser jo ut som om dere personlig ikke liker kortet og prøver å rakke ned på det.

 

EDIT: lalalalalalalala :)

 

Jeg har mye til overs for denne testeren som vanligvis gjør bra omtaler. Jeg velger tro at han har/hadde en dårleg dag.

Å slenge kablene rundt på denne måten er ikke noe godt forbilde.

Jeg syns han skulle rydde kablene til siden, stripse, og legge til et nytt bilde med ett smil. :wink:

 

Hyggelig å høre at du normalt liker arbeidet, men jeg ser ikke hensikten i å stripse kabler slik at bildet blir seende bedre ut. Dette er ingen casemod konkurranse ;)

 

Vil forresten samtidig avkrefte at vi ikke liker kortet og rakker ned på det. Det fikk i utgangspunktet en 5- som karakter, og dette innlegget blir faktisk skrevet på det nevnte system :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...