Gå til innhold

Dell Studio XPS 16 tråden


Anbefalte innlegg

Sånn til info.

 

Jeg sendte en mail (i forgårs )til Dell service angående strømadapter, og muligens varmgang i strømadapteret.

Jeg fikk svar asap, og idag fikk jeg jammen ta et nytt strømadapter på 130 w !

De gjorde dette til de som har i7 prosessor :-)

 

Service ? Det er Dell det !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er ingen grunn til å kontakta dei såframt alt fungere som det skal? Eller er dette noko ein bør bytta ut om ein har i7?

 

Eg har forsten litt problemer med å bruka dell sine driveroppdateringsgreier. Eg hadde lyst å instalera nye lyddriverar, men når eg trykke på nedlasting står det at eg ikkje har merka noko for nedlasting.

Lenke til kommentar

Men det er ingen grunn til å kontakta dei såframt alt fungere som det skal? Eller er dette noko ein bør bytta ut om ein har i7?

 

Eg har forsten litt problemer med å bruka dell sine driveroppdateringsgreier. Eg hadde lyst å instalera nye lyddriverar, men når eg trykke på nedlasting står det at eg ikkje har merka noko for nedlasting.

 

Hei, det er Firefox/Opera som har problem der. Vist du bruke IE vill det fungere som normalt.

Lenke til kommentar

Men det er ingen grunn til å kontakta dei såframt alt fungere som det skal? Eller er dette noko ein bør bytta ut om ein har i7?

 

Eg har forsten litt problemer med å bruka dell sine driveroppdateringsgreier. Eg hadde lyst å instalera nye lyddriverar, men når eg trykke på nedlasting står det at eg ikkje har merka noko for nedlasting.

 

Her hos meg fungerte også alt bare fint. Men jeg leste på forumet her om at ting og tang kunne hakke litt ved stor belastning. Jeg sendte bare en forespørsel om "problemet", og de sendte meg en 130 w som jeg altså fikk etter 2 dager. De ville ikke ha 90 w adapteret i retur, så jeg har et i "reserve" nå da.

Jeg ville heller ordne dette nå, enn en gang i fremtiden... Da gjerne ting er gått ut på dato.

Lenke til kommentar

Takker for svar! Jaja, sånn går det når ein bruke opera og firefox!

 

Må bare sei at eg forsatt er veldig nøgd med pcen min. Fekk litt betre oversikt når eg stilte på "normal" visning i win7 slik at ikonene og alt det der ikkje blei så sabla store!

 

Eg har forsten eit batteri som stikke ut bak, det har vist seg å vera greit og holda i når eg er ute og går i gangen, men kor trygt/bra er egentlig det? Batteriet blir jo bare "klipsa" på..

Lenke til kommentar

Takker for svar! Jaja, sånn går det når ein bruke opera og firefox!

 

Må bare sei at eg forsatt er veldig nøgd med pcen min. Fekk litt betre oversikt når eg stilte på "normal" visning i win7 slik at ikonene og alt det der ikkje blei så sabla store!

 

Eg har forsten eit batteri som stikke ut bak, det har vist seg å vera greit og holda i når eg er ute og går i gangen, men kor trygt/bra er egentlig det? Batteriet blir jo bare "klipsa" på..

 

Vist Batteriet stikker ut har du 9-cellers. Batteriet er bra festet på Dell sine pc-er, har merket par HP modeler der batteriet er nesten festa løst på. Men på Studio modelen henger batteriet utroligt bra.

Lenke til kommentar

Har et problem med min studio XPS 16

Når det begynner å bli lite strøm på batteriet så skrur skjermen seg av ikke pcen bare skjermen, noe som er forstårlig, men når jeg setter i laderen igjen så kommer ikke så er skjermn forsatt av. Jeg må skru av pcen med å holde inne av og på knappen, så tå ut batteri og lader for at skjermen skal virke igjen. har den RGB-led skjermen, noe med samme problem`?

 

Pcen blir også veldig varm vis jeg holder på med krevende probgrammer, CPU 82*C og GPU 85*C, men dell gidder ikke gjøre noe før den skrur seg av pga av varmen.

Lenke til kommentar

Har et problem med min studio XPS 16

Når det begynner å bli lite strøm på batteriet så skrur skjermen seg av ikke pcen bare skjermen, noe som er forstårlig, men når jeg setter i laderen igjen så kommer ikke så er skjermn forsatt av. Jeg må skru av pcen med å holde inne av og på knappen, så tå ut batteri og lader for at skjermen skal virke igjen. har den RGB-led skjermen, noe med samme problem`?

 

Pcen blir også veldig varm vis jeg holder på med krevende probgrammer, CPU 82*C og GPU 85*C, men dell gidder ikke gjøre noe før den skrur seg av pga av varmen.

 

Hei, blinke lyset på power knappen? eller lyset på XPS logoen på siden? Tru den sette seg i "sleep mode"

 

Du kan forandre settings: Control Panel\All Control Panel Items\Power Options

 

Angånde tempraturen, hva program måler du tempraturen med og hva program kjøre du?

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

ja de blinker orange, men alt i bakgrunn virker vis dere skjønner, ser jeg en film så hører jeg lyden selvom bilde forsvinner. og selv om jeg trykker på av/på knappen til den skrur seg av og så skrur den på igjen med laderen i så er skjermen forsatt sort, eneste som hjelper er å ta ut batteri og lader og sette det inn igjen.

 

kjører et program jeg fikk fra dell: "CPUID HWMonitor", prøvde call of duty

 

Hvordan kan jeg se om den klokkes ned? har den core 7 cpuen vis det har noe å si.

 

takk for raske svar:)

Endret av stein111
Lenke til kommentar

ja de blinker orange, men alt i bakgrunn virker vis dere skjønner, ser jeg en film så hører jeg lyden selvom bilde forsvinner. og selv om jeg trykker på av/på knappen til den skrur seg av og så skrur den på igjen med laderen i så er skjermen forsatt sort, eneste som hjelper er å ta ut batteri og lader og sette det inn igjen.

 

kjører et program jeg fikk fra dell: "CPUID HWMonitor", prøvde call of duty

 

Hvordan kan jeg se om den klokkes ned? har den core 7 cpuen vis det har noe å si.

 

takk for raske svar:)

 

Har du oppdatert BIOS? Kan løse litt av varme problem og fårhåpentleg skjermen som hørest svært merkeleg ut.

 

Vist det ikkje hjelp. Kontakt Dell. Vertfall angånde skjermen.

 

For enkel test av performance drops. Bruk Cod med Fraps. Stå på en plass. Opplever du fps dramatisk går ned. Har du fps drop så klokke den seg ned pga. Varme.

Lenke til kommentar

Hei, no fungere ikkje lengre skjermen min på Dell Studio XPS 16. Hendte plutseleg at det hvite XPS logo lyset forsvant på venstre siden. Tenkte ikkje mye på dette og instalerte oppdatering på pc-en og slår den av. Når eg kom på arbeid var skjermen grønn. Eg kan bruke den men istadenfor hvit bakgrunn er den grønnaktig (samme med skrift og alt)

 

Ringte Dell og tok eit par tester, teknikeren ville komme no på fredag siden det tok ein dag ekstra pga. Bestilling av ny LCD skjerm

 

Eg sier det igjen Dell skal ha +++ i boken for UTRULIG BRA SERVICE.

Lenke til kommentar

Og der er mitt problem tilbake, etter 3uker med feilfri pc.

Er på ventetelefon med Dell nå, og skal kreve at saken skal bli behandlet raskt og rett. Ikke noe skifting av kjølesystem IGJEN. Om ikke Dell finner ut av problemet, vil jeg ha en annen studio xps.

 

Etter en tid med spilling, så blir pc'n veldig treg og jeg trenger en restart for å få den i rett fart igjen. En restart er ikke så ille, men når det skjer hver dag så blir det utrolig irriterende.

 

Etter at dei har skiftet kjølesystem, så virker den i noen uker uten problem. Men så kommer problemet like gale tilbake. Noen peil? Ja den får nokk luft, nei det er ikke støv i maskina, ja strøminstillingen er på topp. core2duo cpu, 4gb ram, 500gb hdd

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Og der er mitt problem tilbake, etter 3uker med feilfri pc.

Er på ventetelefon med Dell nå, og skal kreve at saken skal bli behandlet raskt og rett. Ikke noe skifting av kjølesystem IGJEN. Om ikke Dell finner ut av problemet, vil jeg ha en annen studio xps.

 

Etter en tid med spilling, så blir pc'n veldig treg og jeg trenger en restart for å få den i rett fart igjen. En restart er ikke så ille, men når det skjer hver dag så blir det utrolig irriterende.

 

Etter at dei har skiftet kjølesystem, så virker den i noen uker uten problem. Men så kommer problemet like gale tilbake. Noen peil? Ja den får nokk luft, nei det er ikke støv i maskina, ja strøminstillingen er på topp. core2duo cpu, 4gb ram, 500gb hdd

 

Kan det vere kjølepastaen? Siden den fungerte greit etter den var skiftet til 3 uker framover må det vere noko som tar skade i løp av denne tiden som gjer at pc-en oppføre seg slik som den gjer. Eg lure nesten på om dei bruke "low quality" kjølepasta som ikkje tåler påkjenningen. Du har tatt vifte testen som ligg i testprogramet til dell? Som viser at den klare og kjøre på maks hastighet?

 

Men du får høre med Dell. Eg tenkte og bytte kjølepasta sjølv på kjølesystemet siden pc-en har blitt generelt meir varmere etter 1/2 års tid. Viften bråke ganske bra sjølv om pc står og idle.

 

Edit: Ventetelefon? svare no meg under 1 min når eg ringe :cool:

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Jepp viftetesten er ok. Jeg fikk beskjed om at dei sku ringe tilbake, så det er vell pågang idag sikkert. Ja kan vell hende det er kjølepasta, men mulig det har noe med skjermkortet å gjøre og?

 

Lurt og notere navne på teknikeren. Vist du må ringe tilbake så har du navne på teknikkeren du snakket med.

 

Kan vere dårlig batch på skjermkortet men vist problemet ordnet seg med ny kjøleløsning (for ein stund) må det nesten vere relatert med kjøleløsning.

Lenke til kommentar

Da har jeg snakket med Dell igjen. Han skulle lage en "eskalering" av saken. Så det skulle bli vurdert om jeg skal få byttet maskin. Tar ca 1-2 uker.

 

Han prøvde å skylde på at jeg "sikkert" kjørte på for høy grafikk på spill, OG at Studio XPS IKKE er en spill maskin. Herregud.. Maskinen har mer enn nok maskinvare til å dra WoW sa jeg.

 

OG så sier han: Ser en notat her om at du har prøvd å spilt Alien vs Predator, det spillet er kanskje for krevende for pc'n. Jeezes jeg spilte det i 10min og dro spillet faktisk ganske bra. Og jeg prøvde å kjøre på høye instillinger SAMTIDIG som jeg snakket med en serviceman for å sjekke om at maskinen ikke (som det virker som) klokker seg ned.

 

Å prøve å legge skylden på meg at maskina ikke takkler diverse ting er for dårlig av Dell. Selv om pc'n ikker akkurat er et kraftmonster, så skal den da fungere normalt. Greit at Dell prøver å luke ut svindlere, men denne va litt drøy synest jeg.

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Haha, så utrolig dårlig. Servicemannen har jo tydelig ikke peiling på hva han snakker om. Temperaturene trenger ikke øke proporsjonalt med hvor krevende spillet er. For det er nettopp varmen som gjør at skjermkortet klokker seg ned.

 

Jeg kan ikke se at du nevner spesifikt hvilke temperaturer laptopen har når den klokker seg ned. Last ned HWMonitor å la det kjøre i bakgrunnen mens du spiller. Sjekk hvilke temperaturer den oppnår.

 

Om du ikke oppnår temperaturer godt over 90c, er det ikke varmen som er problemet, og du står mye sterkere da det sikkert er GPUen eller hovedkortet som er gale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...