E320CDI Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Jeg trenger hjelp til en oppgave som er følgende: Beregn[H3O+]og ph-en i a) 0,010 mol/L CH3COOH b) 0,50 mol/L HCN c) 0,10 mol/L HNO3 Håper noen kan hjelpe
Kriminalteknikkeren Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Syrekonstanten til CH3COOH = Gjør om til andregradslikning: = 3,38 Kan det stemme?
Imaginary Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Ja, du har regnet riktig på a). Jeg synes trådstarter skal sette opp et forslag til hvordan han/hun har tenkt å løse oppgave b) og c), så kan vi hjelpe til hvis det er noen problemer/uklarheter.
GeO Skrevet 18. mars 2009 Skrevet 18. mars 2009 Oppgaven er egentlig mer eller mindre besvart nå. b) utføres på samme måte som a), og i c) er det en sterk syre som er enda enklere å regne på.
E320CDI Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Skrevet 18. mars 2009 Ja, du har regnet riktig på a). Jeg synes trådstarter skal sette opp et forslag til hvordan han/hun har tenkt å løse oppgave b) og c), så kan vi hjelpe til hvis det er noen problemer/uklarheter. Jeg skjønte ikke helt hvordan man gjør det om til andregradsfunksjon. Skal man gange bort det som står i nevnern? og hva er de x-ene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå