Gå til innhold

Nå må Norsk filmbransje ta til fornuft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er viktig å lære om Max manus.

 

La meg sette det litt i perspektiv:

Ibsen, Nynorsk og diktanalyse finnes fortsatt i norsk skole!

 

Bytt ut nynorsk diktanalyse med krigshistorie NÅR SOM HELST!

 

Jeg vet ikke hvilken klasse du går i, men på videregående allmenn så vil du få mer enn nok historie. Krigshistorie tror jeg du vil se lite av, om du ikke velger det som videre utdanning etter videregående.

 

Bytt ut nynorsk med mer diktanalyse og la Max Manus få være Max Anus på kino.

Lenke til kommentar
Det er viktig å lære om Max manus.

 

La meg sette det litt i perspektiv:

Ibsen, Nynorsk og diktanalyse finnes fortsatt i norsk skole!

 

Bytt ut nynorsk diktanalyse med krigshistorie NÅR SOM HELST!

 

Yes lord. Når som helst hadde jeg lest om krig isteden for diktolkning på nynorsk. En ting er at jeg aldri skriver eller leser dikt og jeg trenger hvertfall ikke kunne analysere dritten. Norske skoler burde fått lovt når som helst til å vise film i klasserom. Hvordan skal man kontrolere om man gjør det? De har sikkert ikke lovlig adgang til skolen heler disse fra "griskheten selv"

Lenke til kommentar
Jeg syns egentlig "Film er god underholdning, og filmer som «Max Manus» kan også være en nyttig inngang for å få elever til å bli interessert i for eksempel krigshistorie." er det viktigste.

 

Norsk ungdom er ikke spesielt historieinteressert. Det er i alle fall det jeg opplevde i min tid på skolen, og jeg mener å huske en undersøkelse som underbygger det.

 

Alt som får opp interessen for historie er bra.

Sikker på det? Jeg erfarer det motsatte. I klassen min er intressen for historie kjempehøy.

Flere (inkludert undertegnede) leser masse historie på fritiden, ser filmer fra andre verdenskrig nesten hver dag og reiser til utlandet for å besøke historiske byer og bygninger. Sikkert flere som kan mere enn læreren innen visse felt. Jeg er hvertfall ikke fornøyd med noe annet enn sekser/eventuelt sterk femmer på historieprøver. Og som du sikkert allerede har skjønt, jeg faller under kategorien "ungdom" i følge Wikipedia :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...