Gå til innhold

Zepplife - Hva er dette for noe tull?


Anbefalte innlegg

Copy/Paste fra Forbrukerombudet

 

 

STOPP uønsket sms

05.03.2009

Skulle du bare delta i en iq-test eller laste ned en enkelt ringetone, men ble abonnent på ringetoner og spill i stedet? Eller vil du avslutte scoringsvarsel på favorittlaget ditt som du en gang bestilte?

 

Her er oppskriften:

 

* Send STOPP til det kortnummeret du mottar meldinger fra

* Dersom du ikke vet hvem som eier/bruker kortnummeret du har fått melding fra, kan du kontakte din mobiloperatør.

* Be mobiloperatøren gi deg en spesifisert samtaleoversikt som viser om tjenesten er bestilt og om du har blitt belastet for den.

* Kontakt mobiloperatøren din eller innholdsleverandøren og krev å få tilbakebetalt de utleggene du har hatt.

* Hvis mobiloperatøren eller innholdsleverandøren avslår klagen din, eller ikke svarer innen to uker, kan du klage deres avgjørelse til Brukerklagenemnda.

Endret av fgosk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samboeren min fikk også denne meldingen i kveld.

Jeg jobber i Telebutikken og har ofte kunder som sliter med det problemet og få sms de ikke ønsker.

Derfor begynte jeg og undersøke saken til samboeren min

Jeg ut at selskapet Zepplife Limited står oppført med nr 977 ** *** i telefonkatalogen. Dette ringte jeg og fikk snakke med en som satt på "vakttelefon".

Selv om klokken var 22.30 da jeg ringte, var den bemannet. Mannen som svarte virket ikke tilstede, og nesten beruset vil jeg si.

Da jeg spurte om hvorfor samboeren min hadde fått sms av dem fikk jeg til svar: Grunnen var at henne hadde ringt slibrige sex telefoner, og deltatt i en statlig undersøkelse for brus...?

Han vinglet også mellom flere andre årsaker. Senere påsto han at meldingen var ment til et lag som hadde drevet med drink miksing...?!

Da jeg spurte om jeg kunne snakke med daglig leder av Zepplife, fikk til svar at det bare var å sende en sms til 1963 og spørre om få snakke med Erling.

Jeg spurte om det var mulig å få en mail adresse til han, men det brukte de ikke i Zepplife.

 

Han spurte til og med om jeg ville ha jobb hos de. Eller som han la det fram: "Vil du ha jobb hos oss. Jobbe for Erling, er han som er sjefen vøtt".

 

Mannen jeg snakket med ble stadig mer og mer aggressiv ettersom jeg stilte han spørsmål. Da jeg sa jeg tar saken med ViaNett AS som står som eier av nr 1963 (som meldingen kom fra), kom han med flere trusler. Blant annet at han kjente mennesker som var i stand til og gjøre meg helt uten telefon. Det virket som han ikke likte at jeg ville fortelle verken ViaNett eller noen andre om hva de hadde foretatt seg. Han sa flere ganger i samtalen at de hadde "rydda opp med ViaNett før og alt var riktig der",

og at de hadde "statlig dokumentasjon på at deres metoder var etter boka"

 

Siden min samboer ikke har deltatt i noen statlig brusundersøkelse, eller på noe drinkmikser-mesterskap, og aldri i sitt liv ringt et sextelefonnr, kan ikke deres metoder for innhenting av nummer være "etter boka". Han ville heller ikke opplyse Zepplife sine kilder siden de angivlig skulle komme fra å ringe sextelefoner.

 

Skulle ønske jeg hadde hatt muligheten til å ta opp samtalen, for det var en meget interessant samtale.

 

Jeg har tatt saken videre med daglig leder i ViaNett, og sende samtidig en mail til en som jobber i Tv2 Hjelper deg. Av kunders erfaringer som har sliti med sånt nytter ikke forbrukerådet. Media er tingen på nettop sånne ting.

 

Sier i fra hvis jeg hører noe fra noen av dem :)

Lenke til kommentar

Bra innsats, Snober, Synd du ikke fikk tapet samtalen :ninja: Virker som den eneste måten å stoppe sånne sullikker på er å gå til instansene som faktisk kan påvirke deres eksistens. Oppfordringen må derfor være for alle som har blitt utsatt for dette: gi beskjed til forbrukerrådet, send en epost til tv2 hjelper deg eller forbrukerinspektørene og si fra til teleoperatøren din. Mulig at netcom, som formidler nummeret til ViaNett, også hadde satt pris på å høre om denne useriøse virksomheten.

Lenke til kommentar
Bra innsats, Snober, Synd du ikke fikk tapet samtalen :ninja: Virker som den eneste måten å stoppe sånne sullikker på er å gå til instansene som faktisk kan påvirke deres eksistens. Oppfordringen må derfor være for alle som har blitt utsatt for dette: gi beskjed til forbrukerrådet, send en epost til tv2 hjelper deg eller forbrukerinspektørene og si fra til teleoperatøren din. Mulig at netcom, som formidler nummeret til ViaNett, også hadde satt pris på å høre om denne useriøse virksomheten.

 

I og med jeg jobber i Telebutikken, som er et søsterselskap til NetCom så kjenner jeg noen personer i NetCom som jeg skal ta dette med ;) så tror ikke han erling for holde på lenge..

Lenke til kommentar

Både min kone og jeg mottok denne meldingen i går kveld i åtte-tiden. (og nei, ingen av oss er Erling..) Har sjekket fakturaen min hos netcom nå, og det var til info ikke gjort noen trekk der enda. Men jeg vet jo ikke hvor ofte fakturaen oppdateres. Sendte de samtidig en mail og gjorde de oppmerksom på situasjonen.

Jeg har fått et par slike meldinger i år, først fra lagerutsalg.no og så fra zentno. Hadde aldri problemer med dette da jeg var Chess-kunde, begynte først etter jeg byttet til netcom.

Lenke til kommentar
Fleste av linkene på siden virker ikke, designet er bare en Dreamweaver Template. ;)

mobile_fun.jpg Ser ikke ut som et seriøst selskap dette her nei. Står at kundeservice besvarer henvendelser fra kl 09:00 - 16:00, men står ikke hvordan man kontakter kundeservice, annet enn en MSN adressen ... ?

 

Hvis du leser litt nøyere på siden etter å ha trykket på "contacts" finner du både tlf og mail midt på siden. Snakket med såkalte zepplife-support (Kjell...) i går kveld ca. kl.23:00 som Snober også forteller hørtes denne mannen beruset ut og var lite villig til å gi noe godt svar på noen ting her i verden. Det eneste han var sikker på var at de (Zepplife) ikke solgte noe og ihvertfall ikke mobilinnhold, mente ovenfor meg at dette var en form for spørreundersøkelse...

 

Mao.svindel eller en utrolig dårlig spøk.

Lenke til kommentar

Jeg fikk også denne meldingen i går kveld. Som dere andre, har jeg ikke meldt meg på noe som skulle tilsi at jeg skulle få denne meldingen. Befinner meg for øvrig i Brussel, så det hjelper lite å sende STOPP til 1963. I og med at meldingen ber oss sende "zep stopp" til 1963, tror jeg (som en annen tidligere i tråden) at dette vil sette igang tjenesten snarere enn å stoppe den. For min egen del vil jeg vente med å gjøre noe til mandag, og da ringe OneCall og gi dem beskjed. Om noen av dere har tid og lyst til å lime inn her det dere sendte til Forbrukerombudet (eller hvor enn dere henvendte dere), så hadde det vært fint for oss andre. Om det er et lass med folk som sender dem samme henvendelsen om samme "Erling" og hans bogus-selskap Zepplife, så kan det hende de tar tak i det first-thing-Monday-morning. Det hadde jo vært kjekt om Erling og hans berusede venn får en skikkelig smekk på lanken. Pokker så irritert jeg ble av dette her...!

Endret av kebabkongen
Lenke til kommentar

Tjo ho, jeg mottok samme melding. Jeg deltok i en markedsundersøkels som ble gjort av zepplife på nærbutikken. Meldingen som jeg nå fikk syntes jeg luktet "svindel" men når jeg ringte Telenor så fikk jeg beskjed om at meldingen ikke kostet noe og at selskapet ikke hadde anmerkninger. Jeg sendte stopp og har blitt kvitt nok en tullete sms tjeneste.

 

God helg til alle Zappere;))

Lenke til kommentar
Om noen av dere har tid og lyst til å lime inn her det dere sendte til Forbrukerombudet (eller hvor enn dere henvendte dere), så hadde det vært fint for oss andre. Om det er et lass med folk som sender dem samme henvendelsen om samme "Erling" og hans bogus-selskap Zepplife, så kan det hende de tar tak i det first-thing-Monday-morning. Det hadde jo vært kjekt om Erling og hans berusede venn får en skikkelig smekk på lanken. Pokker så irritert jeg ble av dette her...!

Jeg tok saken i egne hender og sendte følgende klage til Forbrukerombudet (ved å bruke linken på høyre side på nettsidene deres og velge meg frem til spam-utsendelse per sms (husker ikke helt hvilke valg jeg fikk før jeg endte der, men det var ganske greit å finne frem). I skjemaet fylte jeg ut personlig info, limte inn sms-teksten i et eget felt, og skrev følgende i kommentarfeltet:

 

Jeg vil anbefale dere å se følgende diskusjonsforumtråd på Amobil.no:

 

 

Her er det massevis av folk som har fått samme melding og lurer på hva de skal gjøre. Ettersom avsender ber deg sende "zep stopp" til 1963, vil jeg tro dette er en kode som vil sette igang en tjeneste snarere enn å stoppe den. Dette fordi man kun skal sende "Stopp" til 1963 dersom man vil stoppe tjenester herfra. Dermed tror vi at det her dreier seg om et frekt forsøk på å få folk til å selv "melde seg på" en tjeneste som koster penger uten at de selv vet om det.

 

I diskusjonstråden vil dere finne mye informasjon som brukerne selv har funnet ut om "Zepplife" og denne "Erling". Det hele virker veldig useriøst og minner om svindelforsøk.

 

Da jeg for tiden befinner meg i Belgia, kan jeg uansett ikke sende "Stopp" til 1963, så jeg er veldig interessert i å få tilbakemelding vedr. dette potensielle problemet. Vil nødig bli belastet penger for noe jeg ikke har meldt meg på. Har aldri hørt om Zepplife, og har ikke meldt meg på noe som skulle tilsi at jeg skulle få denne meldingen.

 

Ser frem til å høre fra dere!

 

Så... da kan dere gjerne bli inspirert av det overnevnte og sende tilsvarende mailer til dem, så blir nok livet til Erling betraktelig surere neste uke!

 

Hilde2:

Du registrerte deg her klokke 12:15, og skrev dette innlegget 12:31. Dette er det eneste innlegget ditt. Jeg blir automatisk litt skeptisk til slikt, spesielt siden du er den eneste som har noe "bra" å si om selskapet...

Godt poeng. Jeg ville meldt inn dette hvis jeg var dere :)

Lenke til kommentar
Hilde2:

Du registrerte deg her klokke 12:15, og skrev dette innlegget 12:31. Dette er det eneste innlegget ditt. Jeg blir automatisk litt skeptisk til slikt, spesielt siden du er den eneste som har noe "bra" å si om selskapet...

 

Beklager at jeg ikke har når du registrerte deg, men jeg trodde bar at min opplevelse kunne bidra til chatten.

 

Hilde, woff

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Befinner meg for øvrig i Brussel, så det hjelper lite å sende STOPP til 1963.

Hvis du har et norsk abonnement skal det gå helt fint. Alle SMS går da via en norsk SMSC, og da fungerer alt som om du var i Norge. Du trenger ikke en gang å sette +47 foran meldinger til norske nummer.

 

BTW: hvordan liker du byen min? Kan du sende en PM hvis du finner en butikk som fører EdHardy?

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...