Gå til innhold

Rapport rundt Xbox 360 vs. PS3 - feedback ønskes. MODWARN: Seriøse svar ONLY.


dico

Anbefalte innlegg

Gears of War 2 og Killzone 2, det er forskjellige meninger om hvilke som har best grafikk, men PS3 utnytter ikke mesteparten av hardwaren på KZ2.

 

http://www.killzone2planet.com/Articles/Ki...3-hardware.html

 

Jeg vet ikke hvor mye Gears 2 tar av 360, men vil tro det er mer enn med KZ2. Noen som kan finne kilder?

Jeg vil tro at Guerrilla sikter til at dem kun tar i bruk 4 SPU'er i Killzone2. Så det er da mer 60% av potensialet til Cell og ikke konsollen forøvrig. Selv om fullt ut CPU og GPU bruk ikke nødvendigvis er det samme som bra utnyttelse, men er da også noe som er vanskelig å sette et tall på.

 

GeoW2 er nok ganske greit tunet til Xbox360, men spillet ignorerer AA arkitekturen til Xbox360 fullt og helt, tar ikke bruk tesselator hardwaren eller øvrige funksjoner som overgår DX9 som memexport. Unreal Engine 3 er jo tross alt en middelware motor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
F.eks. en jeg fant med ett raskt søk på google. Noe gammel artikkel, men anandtech vet hva hw er.

 

Kilde

Med ord som "may" og "could" og snakk om å behandle xenos som R420 og gratis 4xAA på Xbox360 viser at han famlet bra i mørket på den tiden.

 

Det er i dag liten tvil om at RSX ikke har endt opp med å være like rask som xenos.

Lenke til kommentar
Det er uansett åpenbart at Xbox 360 er en MYE billigere konsoll dersom du kun skal spille på den, se

film og/eller bruke den som media center.

 

Jeg vet ikke med deg, men jeg liker å se HD film fra Blu-ray... Billigere? Den kjøper jeg ikke (pun intended). Hvis du kutter ut "se film" delen muligens.

 

 

 

 

Det folk sier om at 360 bråker er bare bullshit. Jeg har en elite, og jeg har ikke tenkt på bråket en einaste gang. Den gamle xboxen bråkte myyye mer.

 

Så til dere som lurer på 360 vs PS3 - ikke ta bråket med i beregningen, for det finst nesten ikke noe.

 

Jeg har også Elite og selv med spillet installert på harddisken så bråker den noe helt for jævlig i forhold til PS3. Hvis du ikke synes Elite bråker, så er det bare fordi du ikke har hørt dem side om side.

 

Javel, dette er min mening, og jeg mener at det er tul å si at 360 bråker MYE. Man skal tross alt ha lyd på TV'n og da.

 

Da spiller du enten så utrolig høyt at du på ingen måte kan være populær med naboene, eller så har du ekstremt lave krav.

Lenke til kommentar

Min peronelige mening er ps3 for the win, nettop pga. støyen jeg risikerer ved box'n. Digger egentlig Xbox Live, men ettersom ca 90% av vennegjengen som er aktive spille online har ps3.

 

 

Likte egentlig teksten din, selv om som de andre forteller deg, Modding har ingen ting med temaet å gjøre.

Lenke til kommentar

Når det gjelder batterilevetiden, artikkelen du refererer til er nå over et år gammel og Sony har i mellomtiden implementert auto-off. De som testet levetiden sa at de lot kontrollerne til Wii og 360 slå seg av og tok denne "av-tiden" med i totalen, og da er det ikke rart at sixaxis'en kommer dårlig ut.

 

Ville heller likt å se resultatet over effektiv batteritid, altså ta en fridag eller to og en full-ladet kontroller og spille konstant helt til batteriet må gi seg.

Lenke til kommentar
Når det gjelder batterilevetiden, artikkelen du refererer til er nå over et år gammel og Sony har i mellomtiden implementert auto-off. De som testet levetiden sa at de lot kontrollerne til Wii og 360 slå seg av og tok denne "av-tiden" med i totalen, og da er det ikke rart at sixaxis'en kommer dårlig ut.

 

Ville heller likt å se resultatet over effektiv batteritid, altså ta en fridag eller to og en full-ladet kontroller og spille konstant helt til batteriet må gi seg.

 

Dette er korrekt. Hvis den testen ble utført idag så ville batteritiden for PS3 kontrolleren vart lengre. PS3 hadde ikke strømsparemodus (auto off) da den testet ble gjort, noe dem også gjør et poeng ut av i den testen.

Lenke til kommentar
Det er uansett åpenbart at Xbox 360 er en MYE billigere konsoll dersom du kun skal spille på den, se

film og/eller bruke den som media center.

 

Jeg vet ikke med deg, men jeg liker å se HD film fra Blu-ray... Billigere? Den kjøper jeg ikke (pun intended). Hvis du kutter ut "se film" delen muligens.

 

 

 

 

Det folk sier om at 360 bråker er bare bullshit. Jeg har en elite, og jeg har ikke tenkt på bråket en einaste gang. Den gamle xboxen bråkte myyye mer.

 

Så til dere som lurer på 360 vs PS3 - ikke ta bråket med i beregningen, for det finst nesten ikke noe.

 

Jeg har også Elite og selv med spillet installert på harddisken så bråker den noe helt for jævlig i forhold til PS3. Hvis du ikke synes Elite bråker, så er det bare fordi du ikke har hørt dem side om side.

 

Okei, da har jeg vel bare en uvanlig xbox :p

Lenke til kommentar

Dette burde ikke skrives av en som bare eier en Xbox 360. Og man merker mange steder i teksten at du står helt klart på Xbox sin side. Du skriver mange steder at du anbefaler Xbox og at du syntes den er den beste. Du kan ikke si at det er den beste når du ikke har ps3. Og nei, det hjelper veldig lite om du har prøvd ps3 hos en venn. Dette burde skrives av en som har begge konsoller og ikke har lagd en mening om hvilke konsoll som er best. Ellers ender det fort med at du legger mer vekt på det bra med den du liker best.

Lenke til kommentar

Egentlig bør den skrives av en som ikke har noen av konsollene, og som heller ikke har nære venner som har konsollen. Så bør denne personen få begge konsollene levert på døren for 1 måneds test. Først da kanskje vil denne rapporten være objektiv/nøytral i stedet for å være en haug med søppel.

Lenke til kommentar
Det er uansett åpenbart at Xbox 360 er en MYE billigere konsoll dersom du kun skal spille på den, se

film og/eller bruke den som media center.

 

Jeg vet ikke med deg, men jeg liker å se HD film fra Blu-ray... Billigere? Den kjøper jeg ikke (pun intended). Hvis du kutter ut "se film" delen muligens.

 

 

 

 

Det folk sier om at 360 bråker er bare bullshit. Jeg har en elite, og jeg har ikke tenkt på bråket en einaste gang. Den gamle xboxen bråkte myyye mer.

 

Så til dere som lurer på 360 vs PS3 - ikke ta bråket med i beregningen, for det finst nesten ikke noe.

 

Jeg har også Elite og selv med spillet installert på harddisken så bråker den noe helt for jævlig i forhold til PS3. Hvis du ikke synes Elite bråker, så er det bare fordi du ikke har hørt dem side om side.

 

Okei, da har jeg vel bare en uvanlig xbox :p

 

Tror jeg faktisk jeg har også, for idag så var jeg borte hos en fyr å spilte 360. Han har Elite akkurat som meg og den bråkte myeee mer enn min.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

du kan sikkert få solgt denne "rapporten" til læreren din

 

med mindre læreren din er en gamer...

 

Modding er jo ikke en fordel for Xbox360, men kan være grunnen til at flere utviklere velger å utvikle for PS3

Man kan ikke installere linux på Xbox360 (out-of-the-box)

Det finnes flere spill på Xbox360 ja, men med litt statistikktriksing så har PS3 flest kvalitetspill (høyere rating per spill - noe som tilsier høyere standard på spillene og mindre shovelware) ;)

Det finnes kanskje like mange eller flere multiplayerspill på PS3, siden online er gratis og man har derfor større mulighet til å utgi rene multiplayer spill (SOCOM, Warhawk) og tjene penger på det. (Shadowrun på Xbox360 var vel en salgsmessig fiasko)

BluRay platene har et ekstra lag med beskyttelse som gjør platene nesten umulig å ripe.

 

Ser også at du har lagt en del konklusjoner innefor underpunktene dine, under pris f.eks så har du konkludert med xbox360 er "en mye billigere konsoll". Disse bør du flytte til konklusjon helt til slutt

 

my 2 cents

Endret av dweebster23
Lenke til kommentar

360:Arcade 360:Elite PS3

Best grafikk: Ja Ja Nei

 

 

 

..... :ermm:

 

Veldig skeptisk på denne analysen. Selv eier jeg en PS3 og mener begge har hver sine fordeler/ulemper. Jeg valgte PS3 pga BlueRay, Gratis online, lett oppladbart kontroller, ikke så mange tekkniske problemer som 360. Jeg vurderte 360 litt pga spillbiblioteket-wise. Menmen

Og selvfølgelig fordi jeg kontinuerer ''the legacy'' som PS fan fra PS1,PS2,PSP- PS3

Men OnTo

 

360 og PS3 er og kan bli en endeløs diskusjon..

Lenke til kommentar
Har et spørsmål: Hva er så mye bedre med xboxlive enn psn? Alle skryter sånn av dette. Hva har xbox vs ps3?

Siden Xbox kom 1 år før PS3 så er Xbox Live bedre utviklet siden det har 1 års forsprang på PS3, men jeg vil ikke si at Xbox Live er SÅÅ mye bedre enn PS3, jeg har begge konsollene og jeg elsker begge to. Men jeg må si at jeg liker online delen på PS3 best fordi den er gratis, dessuten har jo også PS3 nå fått Home (Beta) så det blir bare bedre på PS3 sin side. Foresten så kjøper jeg også flest multiplayer spill til PS3 :) Men forstår at folk synes Xbox Live er bedre da, men jeg selv synes PS3 sin online del er bedre :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...