Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Nettdating for oss gutta


Gjest gutt24

Anbefalte innlegg

Har ikke masse tattoveringer. Men etter de få jeg har tatt takler jeg sprøyter bedre faktisk. Freaker ikke helt ut slik jeg gjorde tidligere. Liker det fortsatt ikke da men. Nei huff. Håper det blir lenge til neste gang noen trenger og utforske mitt dyrbare blod.

Endret av jonkar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Match er jo helt idiotisk, siden svært få betaler får du ikke svar fra noen. Dette har med at du som betalende kun kan sende mail til andre som betaler. På samme måte, du kan kun få mail fra andre som betaler.

 

Laget en kjapp illustrasjon:

 

368281.jpeg

 

Makan til møkk skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar
De jeg har hørt mest om er:

 

www.match.com

www.moteplassen.no

www.sukker.no

 

Kan ikke si noe spesielt om klientellet på disse plassene, men det er de som har profilert seg mest i hvert fall. :)

 

Klientellet er omtrent akkurat det samme de de tre sidene, men om jeg skulle valgt en favoritt, må jeg si Møteplassen.

 

q500.no kan også nevnes.

Lenke til kommentar
De jeg har hørt mest om er:

 

www.match.com

www.moteplassen.no

www.sukker.no

 

Kan ikke si noe spesielt om klientellet på disse plassene, men det er de som har profilert seg mest i hvert fall. :)

 

Klientellet er omtrent akkurat det samme de de tre sidene, men om jeg skulle valgt en favoritt, må jeg si Møteplassen.

 

q500.no kan også nevnes.

Helt enig, moteplassen.no er best.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg traff daten min på tirsdag. Hun virket helt psyko, jeg ble faktisk skremt, og jeg håper jeg slipper treffe henne igjen :)

 

Nå har jeg sendt mail til alle de damene som kommer opp når jeg søker i nærheten av der jeg bor (de av dem som ser noenlunde ut). Fått svar fra par av dem bare, og truffet en av dem (psykoen).

 

Sålangt har jeg ikke noen positiv erfaring fra nettdating ivertfall.

 

Jeg prøvde også registrere meg på den møteplassen, men der er det jo nesten ingen jenter som har vip. Jævlig greit å være jente da, registrere seg gratis og forvente at gutta skal betale for å kunne kontakte dem.

Lenke til kommentar

Vææær så snill å fortell hva som skjedde på daten :b

 

Men bare så det er sagt, så håper jeg ikke én dårlig date skremmer deg helt bort fra nettdating. Sånn er det jo i livet ellers også, man møter alle slags mennesker.

 

Jeg for min del pleier å bruke rimelig lang tid på å bli kjent med mennesker før jeg eventuelt møter dem IRL. Snakker gjerne sammen på nettet i noen måneder før jeg føler jeg har dannet meg et okei inntrykk av hvordan de er. Men så kan man jo gå glipp av mye moro om man drøyer det for lenge, også. Noen har óg en tendens til å gi opp veldig fort, sånn at de ikke gidder snakke mer med deg om du ikke vil møte dem etter et par uker.

 

Hver sin stil, I guess.

Lenke til kommentar

Hehe. Hva som skjedde på daten? Tror ikke jeg skal skrive for detaljert i tilfelle hun leser her. Kan si såpass at det ikke fantes mye mellom ørene hennes. Hun jabbet i et sett og det var som å høre på en femåring snakke. Tror kanskje hun var lettere tilbakestående, eller bare dum. Altså, ikke noe forholdsmateriale.

 

Vi møttes på en kafe, tenkte det var lurt å møtes litt offentllig. Men det tok bare fem min før hun inviterte meg hjem, jippi tenkte jeg da. En blåst jente inviterer meg hjem, dette må bare være bra. Hva som skjedde videre kan jeg PM-e deg TheMartine.

Lenke til kommentar

For oss som har spandert litt tid på å skrive en kort, men grei profil er det å få brev eller personlig melding fra folk som tydeligvis IKKE har lest på profilen ganske irriterende..

 

F.eks så står det i min profil på nettby hvor jeg opprinnelig er fra, at jeg har ett barn og hvor gammel hun er, hva jeg jobber med osv.. Veldig kort, men litt morsom og grei liste. Alikevel spør folk om disse tingene..

 

Les profilen :)

 

Forutsatt at den ikke er full av krimskrams og blinkende julelys, men i såfall er det uansett bedre å lete videre!

Lenke til kommentar

Må le litt av den daten din altså, thermos. Det er jo bare komisk :b

 

Jeg trenger ikke noe videre info, altså, selv om jeg er grisenysgjerrig :whistle:

 

Om hun var så blåst mellom ørene, skulle man tro det var noe man hadde plukket opp litt på forhånd. Skal ikke si at du har oversett tydelige tegn, men det kan jo hende?

 

Som Bomchicka Wah Wah sier; les profilen, ikke tolk for mye, men tolk den litt. Man kan som regel snuse opp en del personlighetstrekk fra det som står der. Formuleringer, hva som er nevnt, hva som virker viktig i vedkommendes liv, og så videre.

Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt meg på nettdating en stund nå, men det skal ikke være enkel. Jeg tipper at du har en fordel om du bor i et tett befolket område, fremfor å bo "langt oppi gokk" som jeg gjør. Bare som et forsøk, har jeg startet et betalende abbonement på en måned på både match og sukker. Jeg tviler derimot at det vil fungere da, men det er jo verdt et forsøk.

 

Jeg er da en gutt, og har både facebook og nettby. Jeg kjenner igjen tendensene her; mange jenter som ikke gidder å svare etter et par mailer, og vakre jenter med over hundre kommentarer under flere av bildene sine.

 

Jeg vil ikke avsløre hvor jeg bor, men bare på sukker dot no, så er det vel kun 4-5 jenter å finne på landfast område på mindre enn 50 kilometers avstand. Ellers må jeg ta ferje (det er en god del jenter på andre siden av fjorden da, men det virker komplisert å måtte pendle frem og tilbake med ferje til en eventuell kjæreste også da).

 

Hadde jeg bodd i Oslo, Trondheim eller Bergen, hadde nok "utvalget" vært betydelig mye større da.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Gjest Sirbergan
Folk skal nå alltid overdramatisere hvor skummel blodbanken er, men det får være en annen diskusjon :whistle:

 

Brettspill er i hvert fall en fin idé så lenge det er lite å finne på ute. Eller man kan lage noe, være litt kreative. Tenk å gå på date hos en gutt og så har han kjøpt inn til det hobbyverkstedet. Aww <3

 

Sikker på at er menn du egentlig vil ha? :tease:

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvordan du presenterer deg selv. Jeg gadd aldri å svare gutter som skrev "hei, vil d pule?", "skal vi være kjærester", "d er fin, har du msn?" og andre banale greier. For det første: ikke bruk forkortelser, prøv å skriv "ordentlig" norsk så man forstår deg, vær litt seriøs, samtidig som du gjerne kan vise at du har litt humor.

 

Kjæresten min møtte meg over nettet, så det er fullt mulig for gutter også å få seg damer over nett. ;)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Gjest Anonymitet

Hoi!

Har fått napp med ei jente via en av disse nettdate-sidene nå, har pratet litt, og kjemien virket bra, nesten for bra til å være sant, så jeg Googlet litt, og konkluderte med at hun var ekte.

Nå lurer jeg derimot på hva jeg burde gjøre videre, for å unngå den "vennefellen" alle frykter.

 

Noen råd? Vi bor bare noen få timers bilkjøring fra hverandre, så avstand er ikke så altfor stor.

Lenke til kommentar

– Kvinner kan nok lettere velge og vrake på nett enn ellers i samfunnet.

 

 

– Fordi de er i mindretall, får de tilgang på menn som er mer attraktive enn dem selv, og som de ellers ikke ville hatt sjans på. Kvinner bør være forsiktige, fordi de kjekke nettsjekkerne ikke nødvendigvis er ute etter langvarige forhold.

 

– Menn har en annen standard når de leter etter en kjæreste enn når de vil ha en affære. Hvis kvinner blir vant til å ha one night stands med menn som er mer attraktive enn dem, får de et urealistisk bilde av hvem de har sjans på.

 

 

– En veldig pen dame får gjerne meldinger fra flere hundre menn, noe som øker sjansene for at hun finner en kjæreste.

 

 

 

– Det er trist at de tradisjonelle kjønnsrollemønstrene råder også på nett.

 

 

 

– Kvinner venter på å få beilere, mens menn er mer aktive og sender flere meldinger. Det gjør at kvinner flest velger blant mennene i innboksen deres, mens menn velger blant alle kvinnene på nettstedet.

 

 

 

– kvinner er mer forsiktige på sjekkemarkedet generelt, noe som også gjenspeiler seg på nettet.

 

 

– Vi har dessverre en negativ sjekkekultur der kvinner ikke skal ta initiativ, eller vise at de er tilgjengelige.

Lenke til kommentar

Akkurat når det gjelder initiativ tar du veldig feil, isprins. Jeg kjenner en god del jenter som har vært eller er aktive i forskjellige nettdatingsamfunn, og samtlige av dem er veldig aktive når det gjelder å ta kontakt. Det samme gjelder meg, i den tiden jeg holdt på med sånt.

 

Men, det skal sies at mange jenter nok har en litt høyere terskel for hvilke profiler de synes er interessante nok til å kontakte. Jeg drev på med nettdating i mange, mange år, og har ikke tall på hvor mange kjipe og kjedelige profiler jeg har sett. I snitt er det kanskje én av 150 som klarer å skrive en spennende eller i det hele tatt informativ tekst i profilen sin, og da er det kanskje ikke rart at mange menn føler at jenter aldri tar kontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...