Gå til innhold

Ytringsfriheten i fare


Anbefalte innlegg

Ble faktisk litt imponert når jeg så et innslag om Hijab brenningen på tv. Litt vanskelig å se men rimelig sikker på at jeg så en muslim prøve å hindre en nordmann(mulig han var fra øst-europa) fra å kaste en snøball. Noen andre som så det?

 

 

Betryggende å få bekreftet at ikke alle muslimer er ekstremister, selv om det er ekstremistene kaoskameratene i den rødgrønne regjeringen smisker med og ønsker tilrettelegge for.

På den måten ødelegger de for moderate muslimer som ikke ønsker ett shariastyrt samfunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betryggende å få bekreftet at ikke alle muslimer er ekstremister

 

Men det er det vel heller ikke mange som er dumme nok til å tro?

 

Forhåpentligvis ikke, men slik ekstremistene blir slikket opp etter ryggen og gitt etter for kan det fort se slik ut.

Og bli slik da ekstremistene får mer og mer makt i norge til å tvinge sin ekstremisme over på moderate muslimer.

Lenke til kommentar

Er det noen ekstreme som ødelegger for flertallet, så er det brungrumset som flommer til overflaten med sine sammenligninger med rotter, iberiasnegler, "snart har vi sharia i Norge" og "hadde vi kunnet gjort det samme i Iran?". Hver eneste gang det ett lite snev av mulighet for seriøs debatt om mulige probelemer og løsninger med ikke-vestlig innvandring dukker opp tar det mindre enn 10 innlegg før signal/støy ratioen er langt lavere enn hva ett filter fikser.

Lenke til kommentar
Betryggende å få bekreftet at ikke alle muslimer er ekstremister

 

Men det er det vel heller ikke mange som er dumme nok til å tro?

 

Forhåpentligvis ikke, men slik ekstremistene blir slikket opp etter ryggen og gitt etter for kan det fort se slik ut.

Og bli slik da ekstremistene får mer og mer makt i norge til å tvinge sin ekstremisme over på moderate muslimer.

 

Nevn -EN- måte ekstrem islam har blitt slikket oppetter ryggen i Norge.

Lenke til kommentar
Er det noen ekstreme som ødelegger for flertallet, så er det brungrumset som flommer til overflaten med sine sammenligninger med rotter, iberiasnegler, "snart har vi sharia i Norge" og "hadde vi kunnet gjort det samme i Iran?". Hver eneste gang det ett lite snev av mulighet for seriøs debatt om mulige probelemer og løsninger med ikke-vestlig innvandring dukker opp tar det mindre enn 10 innlegg før signal/støy ratioen er langt lavere enn hva ett filter fikser.

 

Ikke sant, la oss heller legge oss flate i vår beundring for herrefolket som kommer og frelser oss med islam.

 

Islamkritikk bør vi gjøre forbudt, slik kaoskameratene var på god vei til å gjøre før befolkningen ante uråd.

Lenke til kommentar
Betryggende å få bekreftet at ikke alle muslimer er ekstremister

 

Men det er det vel heller ikke mange som er dumme nok til å tro?

 

Forhåpentligvis ikke, men slik ekstremistene blir slikket opp etter ryggen og gitt etter for kan det fort se slik ut.

Og bli slik da ekstremistene får mer og mer makt i norge til å tvinge sin ekstremisme over på moderate muslimer.

 

Nevn -EN- måte ekstrem islam har blitt slikket oppetter ryggen i Norge.

 

Hun som spurte om lov til å bruke hijab i politiet.

 

Rekord i rask saksbehandlig, hijab blir tillatt..

 

Helt til populistene fikk med seg at så og si hele befolkningen var imot.

 

Hun har atpåtil jobbet i Securitas uten å bruke slør.....

 

Men det var jo før hennes importerte ektemann kom inn i bildet da;)

 

Du -er- klar over at forslaget til ny §135a var et forsøk fra senterpartiet på å innsmigre seg hos kristne, ikke sant?

 

 

Nei.

 

Det er nøyaktig det samme støre prater varmt for i FN.

Lenke til kommentar
[...]Ikke sant, la oss heller legge oss flate i vår beundring for herrefolket som kommer og frelser oss med islam.

 

Islamkritikk bør vi gjøre forbudt, slik kaoskameratene var på god vei til å gjøre før befolkningen ante uråd.

 

Legger du noe som helst innsats i å ha ett minimum av samsvar mellom teksten du savrer på og det du skriver? Eller har du bare en kasett som spilles av automatisk når du ser ordet "islam"?

Lenke til kommentar
[...]Ikke sant, la oss heller legge oss flate i vår beundring for herrefolket som kommer og frelser oss med islam.

 

Islamkritikk bør vi gjøre forbudt, slik kaoskameratene var på god vei til å gjøre før befolkningen ante uråd.

 

Legger du noe som helst innsats i å ha ett minimum av samsvar mellom teksten du savrer på og det du skriver? Eller har du bare en kasett som spilles av automatisk når du ser ordet "islam"?

 

Mener det var ett passende svar på ditt forsøk på å tilsløre og kvele debatten.

Lenke til kommentar
At en enkelt kvinne spør om hun kan få bruke hijab til politiuniformen er da på ingen måter ekstremt.

 

Det er ekstremt at det er diskriminering om hun ikke får flashe sin islamtilhørighet på jobb som representant for statsmakten norge.

 

Itillegg vil hun jo få store praktiske problemer i sin utførelse av jobben da hin ikke kan ha kroppskontakt med menn.

 

Hijab er ett ekstremistplagg, selv om jeg tror at de fleste muslimer som bærer det her i norge ikke er klar over det og bærer det fordi de er ekstremister.

Lenke til kommentar
Sony, du gjør ikke deg selv en tjeneste nå. De fleste er enig i at innvandringsdebatten er viktig, men du kommer ikke til å bli tatt alvorlig ved å prate om herrefolk og "kaoskamerater", og å svartmale situasjonen til de grader.

 

Nei, hverken han eller jeg gjør det med våre respektive innlegg, registerere at du ikke har noe å si på hans båsplassering av motdebattanter.

Lenke til kommentar
Hvorfor føler du for å dra det til det helt vannvittige ekstreme?

Fordi du drar det til det ekstreme, om enn litt mer fordekt.

 

Dialog etterfulgt av handling må vel være den gyldne middelvei.

 

Ikke som nå, uendelig dialog, som resulterer i at det vestlige samfunnet må gi etter og forby islamkritikk for å unngå opptøyer.

 

Det er en envesiskjørt feighet.

Islamkritikk er ikke forbudt, det er ikke på vei, og det fører ikke til opptøyer at det ikke er forbudt.

 

Jeg kjenner ikke til opptøyer i Norge som resultat av islamkritikk. Andre saker har ført til det, men altså ikke islamkritikk.

 

At vi pøser på med sympati og milliarder til palestinerne så de kan fortsette sin vendetta mot israel fører da heller ikke til fred.

Den gamle metoden førte heller ikke til fred, men dagens metode som handler om å støtte begge parter bort fra rullestolen, over til krykkene, slik at de kanskje kan klare å gå mot en fredelig løsning, kanskje kan fungere. Kanskje.

 

Islam er i veien for det.

Hele konflikten er i veien. Islam er en faktor, men en ganske liten faktor i det store bildet. Arabisk kultur er faktisk en del viktigere enn selve religionen Islam..

Lenke til kommentar
Betryggende å få bekreftet at ikke alle muslimer er ekstremister

 

Men det er det vel heller ikke mange som er dumme nok til å tro?

 

Forhåpentligvis ikke, men slik ekstremistene blir slikket opp etter ryggen og gitt etter for kan det fort se slik ut.

Og bli slik da ekstremistene får mer og mer makt i norge til å tvinge sin ekstremisme over på moderate muslimer.

 

Nevn -EN- måte ekstrem islam har blitt slikket oppetter ryggen i Norge.

Støre beklager ytringsfriheten i brevform.

Støre beklager ytringsfriheten på arabisk fjernsyn.

 

Det Støre presterte under karikaturstriden må være noe av det mest ynkelige jeg har sett fra en norsk statsmann på særdeles lenge.

Lenke til kommentar
[...]Mener det var ett passende svar på ditt forsøk på å tilsløre og kvele debatten.

 

Debatt?? Eneste du får med dine innlegg er mild hoderisting fra dine meningsmotstandere, og heiarop fra de som allerede er 100% enige. Hørt historien om "Gutten som ropte ulv"?

Lenke til kommentar
Hvorfor føler du for å dra det til det helt vannvittige ekstreme?

Fordi du drar det til det ekstreme, om enn litt mer fordekt.

 

Dialog etterfulgt av handling må vel være den gyldne middelvei.

 

Ikke som nå, uendelig dialog, som resulterer i at det vestlige samfunnet må gi etter og forby islamkritikk for å unngå opptøyer.

 

Det er en envesiskjørt feighet.

Islamkritikk er ikke forbudt, det er ikke på vei, og det fører ikke til opptøyer at det ikke er forbudt.

 

Jeg kjenner ikke til opptøyer i Norge som resultat av islamkritikk. Andre saker har ført til det, men altså ikke islamkritikk.

 

At vi pøser på med sympati og milliarder til palestinerne så de kan fortsette sin vendetta mot israel fører da heller ikke til fred.

Den gamle metoden førte heller ikke til fred, men dagens metode som handler om å støtte begge parter bort fra rullestolen, over til krykkene, slik at de kanskje kan klare å gå mot en fredelig løsning, kanskje kan fungere. Kanskje.

 

Islam er i veien for det.

Hele konflikten er i veien. Islam er en faktor, men en ganske liten faktor i det store bildet. Arabisk kultur er faktisk en del viktigere enn selve religionen Islam..

 

Å?

 

Hvor var du under karikaturstriden?;)

Riktignok hadde vi ikke opptøyer her i Norge som følge at det da...

 

Kanksje, men kanskje vi bare forlenger stridighetene med vår økonomiske støtte?

Jeg vet ikke jeg, mest fristende er det å gå for mur rundt hele området med gode våpenleveranser og la de krige ferdig..

Jeg tror egentlig ikke at det er annet som hjelper...

 

Det er det som er problemet med islam, det er en kultur og levesett, ikke kun en religion.

 

Den arabiske kulturen og styresettet er islam.

Lenke til kommentar
Dette hadde vært mer effektfylt om flere hadde brent hijab. Da hadde man sett at det ikke bare var èn kvinne som gjorde dette, men en hel gruppe.

 

Åpenbart er det ingen andre som tør. De er redde for konsekvensene, forståelig nok. Rasmussen ble jo truet på livet, ikke overraskende.

Lenke til kommentar
Støre beklager ytringsfriheten i brevform.

Støre beklager ytringsfriheten på arabisk fjernsyn.

 

Det Støre presterte under karikaturstriden må være noe av det mest ynkelige jeg har sett fra en norsk statsmann på særdeles lenge.

Støre er diplomat og realist. Diplomati handler om kompromisser. Dersom det betyr at man beskytter norske interesser er jeg mer positiv til en prinsippiell innrømmelse uten reell betydning, enn reelle problemer. Man kan gjerne beklage. Men det er ikke det samme som å si at det var galt. Støre beklaget at enkelte ble såret, og det er egentlig ikke annet enn normal folkeskikk. I tillegg til å være diplomatisk klokt.

 

Å?

 

Hvor var du under karikaturstriden?;)

Riktignok hadde vi ikke opptøyer her i Norge som følge at det da...

Nå snakket jeg om Norge.

 

Kanksje, men kanskje vi bare forlenger stridighetene med vår økonomiske støtte?

Jeg vet ikke jeg, mest fristende er det å gå for mur rundt hele området med gode våpenleveranser og la de krige ferdig..

Jeg tror egentlig ikke at det er annet som hjelper...

Problemet er revansjister og ekstremister på begge sier som ønsker å fortsette konflikten. Det er samme mønster som en så med IRA (og det er ikke umulig at det er det som har ført til de siste voldshandlingene i Nord-Irland). Revolusjonære mennesker idealiseres så lenge konflikten fortsetter, men så snart konflikten dør ut må de bli vanlige mennesker og drive pub eller kjøre lastebil. Da idealiseres de ikke lenger, og det er mange som av denne rent psykiske grunnen vil fortsette store konflikter.

 

Det siste vi bør gjøre er å avsondre en av partene fra dialog, da tjener ingen av partene noe. Ikke vi heller, for den saks skyld.

 

Det er det som er problemet med islam, det er en kultur og levesett, ikke kun en religion.

Altså, litt som jødedommen og kristendommen?

 

Den arabiske kulturen og styresettet er islam.

Nei, den arabiske kulturen har sin bakgrunn i et levesett som eksisterte i tusenår før Muhammed ble født.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...