Gå til innhold

Red rings of death - hvem skal jeg kontakte og hva koster reparasjon?


PBre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 valg:

 

Bestille reperasjon på xbox.com

 

eller

 

Ringe inn og bestille.

 

Det skal være gratis!

Reperasjonsprosessen:

 

En reperasjon blir bestilt på en konsoll, vi sender ut en tom eske med UPS (kommer med posten om UPS ikke kjører i det området), du pakker ned xboxen i den esken uten HDD, uten kabler og uten noe annet utstyr(spill etc). Du leverer eksen tilbake til UPS (be de vente om de kom på døra, ringe de opp om de ikke ventet eller levere den tilbake til posten om den kom i posten. Bruk "returservice Mottaker: UPS OF NORWAY INC" klistremerket for å levere med posten).

 

I eksen er det 3 invoice papirer. Ser ut som en faktura mot deg, er ikke det. Spar på 1 som en "kvittering" og la de 2 andre følge med eska.

 

pass på å få en kvittering på att UPS (evt posten) har tatt imot eska fra deg.

 

Vent 2-3 uker så er Xboxen tilbake.

 

Lykke til :)

 

 

Hvor mye må jeg regne med å betale?

Lenke til kommentar

Har fått mail fra UPS nå.

 

This message was sent to you at the request of MICROSOFT EUROPE REPAIR CENTER to notify you that the electronic shipment information below has been transmitted to UPS. The physical package(s) may or may not have actually been tendered to UPS for shipment. To verify the actual transit status of your shipment, click on the tracking link below to view the status of your request.

 

 

Important Delivery Information

_______________________________________________________________

 

Scheduled Delivery: 16-March-2009

 

Shipment Detail

_______________________________________________________________

Ship To:

 

*fjernet navn/adresse*

 

Number of Packages 1

UPS Service: STANDARD

Weight: 0,5 KGS

 

 

Så da er spørsmålet om de kommer på døra? Jeg er ikke hjemme på dagtid. En annen ting er at de ikke har registrert hvilket husnr vi bor i. Finner de ut hvor vi bor uten husnr?

I fjor bestilte jeg noe fra utlandet som ble sendt med UPS. Men UPS Norway sendte den videre til meg med posten. Så da kommer den kanskje på postkontoret.

Lenke til kommentar
Har fått mail fra UPS nå.

 

This message was sent to you at the request of MICROSOFT EUROPE REPAIR CENTER to notify you that the electronic shipment information below has been transmitted to UPS. The physical package(s) may or may not have actually been tendered to UPS for shipment. To verify the actual transit status of your shipment, click on the tracking link below to view the status of your request.

 

 

Important Delivery Information

_______________________________________________________________

 

Scheduled Delivery: 16-March-2009

 

Shipment Detail

_______________________________________________________________

Ship To:

 

*fjernet navn/adresse*

 

Number of Packages 1

UPS Service: STANDARD

Weight: 0,5 KGS

 

 

Så da er spørsmålet om de kommer på døra? Jeg er ikke hjemme på dagtid. En annen ting er at de ikke har registrert hvilket husnr vi bor i. Finner de ut hvor vi bor uten husnr?

I fjor bestilte jeg noe fra utlandet som ble sendt med UPS. Men UPS Norway sendte den videre til meg med posten. Så da kommer den kanskje på postkontoret.

 

 

fikk det samme selv bare dem kom 11 mars, altså idag.

 

det som skjedde var at det kom en tysker som ikke prata et ord norsk og slengte ifra seg en eske etter jeg skrev under på noe og han sa han ikke skulle ta med noenting som helst selv om det var det microsoft sa til meg.. så nå har jeg den eska full av bare masse papirer og tøys jeg må finne utav når jeg engang gidder å sette meg ned for å se på det.. lykke til.

Lenke til kommentar

Oi så vanskelig.... Du skal jo bare sette beskyttelsen på hver side av boksen din, og putte den i esken, lukke den, og klistre på lappene, så ringer du ups og sier at esken kan hentes...

Du passer da selvfølgelig på å klage på han som var å leverte esken, fordi han ikke kunne ta den med, med en gang

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Heisann, gammel tråd det her men tar sjangsen på å rippe opp litt likevel.

Det har seg slik at for noen månder siden så fikk jeg RROD. Tok kontakt med kundeservice over telefon for litt over ei uke siden og fikk i dag en pakke som xboxen skal sendes inn på service med. Denne kom i fra UPS.

Så til det første spørsmålet:

I min pakke, sammen med 3stk "Innovice" ark, 3stk klistremerke ark med adresser etc. som skal på esken og 2stk plastlommer og polstring så fikk jeg med et "Returservice" klistreark ifra Posten Norge som er betalt og med adresse til UPS INC. Norway med kollinummer og diverse strekkoder.

Betyr det da at min pakke skal sendes med Posten Norge til UPS i Oslo eller skal jeg ringe UPS å be de hente pakken?

Adressen på det klistrearket fra Posten Norge er:

UPS OF NORWAY INC

M.S RETURNS

ULVENVEIEN 75B

0581 OSLO

Er med en elendig beskrivelse med dårlige bilder og kun 4punker.

HJELP :!:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Noen som har erfaringer med konsoller eldre enn tre år? Min fikk ROD nettopp, er vel ca fire år gammel. På nettsiden til xbox står det at de bare reparerer konsoller som er tre år gamle eller mindre, så jeg er litt spent... SKal ringe dem i morgen og se hva de sier. Skal jo ha fem års reklamasjon på fabrikasjonsfeil iflg forbrukerkjøpsloven.

 

EDIT: Ringte MS' servicetelefon i dag. Det var ikke noe problem å få den reparert gratis selv om den er eldre enn tre år, det gikk bare ikke å registrere den på nett. Så ring hvis du har en gammel konsoll.

Endret av zero_talent
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Aldri for sent å ta opp en gammel tråd

 

 

Ettersom jeg ikke var hjemme så måtte jeg hente UPS pakken på Postkontoret ettersom jeg ikke bor så sentralt så kommer ikke UPS direkte til meg. Så har fått boksen med alle disse skjemaene og UPS adressekortet. Men har ikke mottatt returlapp slik jeg kan sende den tilbake med posten til UPS. Så da må jeg betale for å sende pakken til UPS norge selv?

Lenke til kommentar

RING RING RING til ups!!! Du skal ikke betale en dritt...

 

En annen ting som er litt merkelig, er at dere faktisk får esken med papirene osv sendt hjem, for de to siste gangene jeg har sendt inn, så har jeg fått beskjed om at de har sluttet å sende eske, og at jeg selv må stå for pakking og embalasje, og printe ut papirerene som MS sendte med på mail... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...