Gå til innhold

Hardware.no: Trege reklameleverandører på sidene deres?


Anbefalte innlegg

Heisann, har vært innom siden deres endel idag, opplever att den ene reklameleverandøren deres er utrolig treg, og det hindrer sidene deres fra å åpne seg.

 

Synderen var adserver.adtech.de

 

Flott om dere får ordnet opp i det, i disse bredbåndsdager blir det fort ganske pinlig å ha sider som bruker 20-30 sekunder på å laste ferdig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har notert meg adtech som en synder jeg også. Og selv om jeg kjører adblock, så må den fortsatt vente på kontakt med serveren før den kan laste videre (aner ikke hvorfor, noen som har peil?). Det er ikke bare adserver, men også aka-cdn.ns, og andre ting de finner på.

 

Jeg vil også nevne at det hender den henger 5-6 sekunder på track.adform.net

 

google-analytics.com oppfører seg for det meste fint, men av og til (noen ganger på ettermiddagene midt i uka, og spesielt på søndager...), så henger den opp mot 10 sekunder.

 

Dere har ikke anledning til å cache en del slike ting lokalt? Mesteparten av tiden det tar å åpne både hardware siden og artiklene går faktisk med til de 3 nevnte synderne over.

Lenke til kommentar
Jeg har notert meg adtech som en synder jeg også. Og selv om jeg kjører adblock, så må den fortsatt vente på kontakt med serveren før den kan laste videre (aner ikke hvorfor, noen som har peil?). Det er ikke bare adserver, men også aka-cdn.ns, og andre ting de finner på.

 

Jeg vil også nevne at det hender den henger 5-6 sekunder på track.adform.net

 

google-analytics.com oppfører seg for det meste fint, men av og til (noen ganger på ettermiddagene midt i uka, og spesielt på søndager...), så henger den opp mot 10 sekunder.

 

Dere har ikke anledning til å cache en del slike ting lokalt? Mesteparten av tiden det tar å åpne både hardware siden og artiklene går faktisk med til de 3 nevnte synderne over.

 

 

Alle domener som er problematiske kan du legge til i hosts-filen din med IP 127.0.0.1

Da vil den ikke forsøke å få ut på nettet for å laste.

 

feks:

127.0.0.1 adtech.com

127.0.0.1 adform.com

Lenke til kommentar
Jeg har notert meg adtech som en synder jeg også. Og selv om jeg kjører adblock, så må den fortsatt vente på kontakt med serveren før den kan laste videre (aner ikke hvorfor, noen som har peil?). Det er ikke bare adserver, men også aka-cdn.ns, og andre ting de finner på.

 

Jeg vil også nevne at det hender den henger 5-6 sekunder på track.adform.net

 

google-analytics.com oppfører seg for det meste fint, men av og til (noen ganger på ettermiddagene midt i uka, og spesielt på søndager...), så henger den opp mot 10 sekunder.

 

Dere har ikke anledning til å cache en del slike ting lokalt? Mesteparten av tiden det tar å åpne både hardware siden og artiklene går faktisk med til de 3 nevnte synderne over.

 

 

Alle domener som er problematiske kan du legge til i hosts-filen din med IP 127.0.0.1

Da vil den ikke forsøke å få ut på nettet for å laste.

 

feks:

127.0.0.1 adtech.com

127.0.0.1 adform.com

 

Det gjorde susen! Fordi som ikke finner host-filen: Start --> Kjør skriv: "C:\windows\system32\drivers\etc" uten ""

Lenke til kommentar

Så dette her burde alså ta hånd om disse plagsomme sidene?

# Copyright © 1993-2006 Microsoft Corp.
#
<...>
#
# For example:
#
#      102.54.94.97     rhino.acme.com          # source server
#       38.25.63.10     x.acme.com              # x client host

127.0.0.1       localhost
::1             localhost
127.0.0.1	adtech.com
127.0.0.1	adform.net
127.0.0.1	google-analytics.com
127.0.0.1	aka-cdn.ns

Vil firefox da droppe å vente på respons fra disse sidene og bare hoppe rett videre til neste forespørsel?

EDIT: det virker sånn... Eller kanskje det bare går veldig mye raskere enn vanlig å laste hardware.no fordi det er midt på natta... :p

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...