Gå til innhold

Forslag til bruk av programer rettet mot cpp


Anbefalte innlegg

Hei slappinger! :p

 

Jeg lurer på et par ting jeg håper dere vil ta dere litt tid for og forklare for meg.

 

Jeg har lastet ned Microsoft Visual C++ 2008 Express edition.

Og for og være helt ærlig så forstår jeg meg ikke helt på det :p - mye av grunnen kan være at jeg er veeeeldig fersk i cpp, faktisk så fersk at jeg må lese meg igjennom ALT jeg skal prøve og gjøre.

 

Mitt første spørsmål lyder da slik: Hvilket program ville dere anbefalt for meg som er helt fersk med dette? - Jeg har tilgang på Microsft Visual c/cpp da jeg har msdn, og er partner (action pack).

 

Jeg har planer om og lage et innsjekknings program for et lan party, og trenger da en oppkobling mot mysql, jeg har blitt anbefalt et biblotek som heter wxWidgets, men er alt for fersk i denne typen programering til og forstå hvordan jeg bruker det, så jeg kunne trengt noen tips der.

 

Jeg har noen års erfaring med .php, og som jeg har forstått så har .php sin opprinnelse i C. Blir det enklere for meg og lære cpp når jeg har en liten bakgrunn med .php programering? - Må si at jeg skriver ikke mye oop i php, og har forstått av noen jeg har pratet med, at cpp er bygd opp rundt klasser og mye oop programering.

 

Håper noen kan svare meg, og gi meg tips til videre programering innenfor cpp, evt. noen eBooks, tutorials på nett og programmer som jeg kan bruke, pluss at noen forklarer meg hvordan jeg skal bruke wxWidgets bibloteket, eller uansett biblotek.

 

- Fredrik :love:

 

EDIT: Noen som vet om en måte og kommunisere til en betalingsterminal via com1 porten? - Vi har et kantine program som ble laget av en annen til Lan partyet, og lurer på om noen vet API'et til betalingsterminal, regner med dette er rimelig felles for de fleste betalingsterminaler.

Endret av Famen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bok jeg kan anbefale er "C++ From The Ground Up". Et greit første program å skrive er en en enkel kalkulator, 2+2=4.

Videre bygger du på det med muligheter for å skrive inn egen tall osv.

 

Det er helt klart en fordel å kunne ett annet programmerings språk fra før av :)

Lenke til kommentar

Hvis du nesten ikke kan en dritt, så er det for ambisiøst å lage et program for innsjekking helt uten videre. Det samme gjelder betalingsterminal-opplegget. Visual Studio funker fett til utvikling på Windows-plattformen. Lær deg C++ og Visual Studio, og når du har gjort det så skjønner du selv hva du må gjøre for å gå videre. :)

Lenke til kommentar

Hehe, ja er fullstendig klar over at jeg tar meg litt vann over hode når jeg sier at jeg skal lage det, men det er det som er målet mitt med og lære c++, har egentlig laget innsjekkningen i .php og funker fett, men vil "konvertere" det opp i c++ pga. vil ha det sømløst, og at det funker i linux :)

 

Skal sjekke den boken eldox. :)

 

Har et spørsmål til tho: Er visual studio c++ bedre enn express?

Lenke til kommentar

Visual C++ er gratis versjonen a Visual Studio for C++

Hvis du kjøper Visual Studio får du følgende:

Visual C++

Visual C#

Visual Basic 2008

Visual XAML (Windows Presentaion Foundation)

Microsoft Windows Workflow Foundation (Et UML-ish-basert utviklingsverktøy)

Støtte for Remote Debugging av ASP.NET

Disassembly og debugging av managed og unmanaged kode

Og en del andre ting

 

Jeg lurer på om det kanskje kan være mulig at det er andre programmeringsspråk som er mer egnet til oppgaven enn C++

Selv vil jeg anbefale C# men det spørs hvor mye arbeid du vil sette i det, og hva oppgaven din krever (C# funker i linux med mono installert)

 

edit:

I Visual C++ Express følger Platform SDK ikke med

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...