Gå til innhold

Total War: Starte med Prussia - stress?


Anbefalte innlegg

Virker som det er vanvittig forskjell på vanskelighetsgrad avhengig av hvilken stat du starter med. Spania har 9 områder ved start, men Prussia har 2? De to områdene du starter med ligger ikke engang inntil hverandre. Prøvde Prussia på hard/hard, og fant meg ganske raskt med fiender på alle kanter.

 

Eller er jeg bare nub?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hahah, kort og godt svar det der :p

Men ja, det er utrolig stor forskjell på vansklighetsgraden til de forskjellige nasjonene. Og det er jo litt artig, det blir liksom en helt egen "følelse" på hver enkelt nasjon.

Selv spiller jeg på normal/normal og det er vanskelig nok i seg selv, skjønner fan ikke hvordan taktikker som er smart. Medieval II var bedre der...

Lenke til kommentar

Spiller også som Prussia, på Very Hard/Very Hard, og synes det er overraskende lett. Veldig greit å kunne fokusere på så lite område, til forskjell fra f.eks Frankrike og England.

 

Har vel kommet til rundt år 1720, og har utslettet Polen-Lithauen + en del andre småstater, og har rundt 7-8 regioner. :)

Endret av edds
Lenke til kommentar

Skulle akkurat til å angripe Bavaria og camper i skolen deres, men så svarer de og møter. De hadde bedre og større her enn jeg trodde, men jeg vinner. Det ender med at jeg sitter igjen med bare en liten arme, men jeg har satt en sloop midt i en trading route til Danmark så den skaffer meg ca. 3000 hver runde. Nå driver jeg å bygger ny arme. Er bare i 1705 eller noe sånt da.

Lenke til kommentar

fe f... for et konge spell ;)

 

PC'en min er fra forrige århundre:

Hovedkort: ASUS P5K

CPU: Intel Pentium D 945 3.4Ghz

Minne: 2x Kingston DDR2 HyperX PC5400 512 MB

Harddisk1: IDE Western Digital 160 GB

Harddisk2: IDE Matrox 250 GB

Cd-rom: SATA NEC Dvd Brenner

PSU: NorthQ 4775-400 ATX 400w

 

Lagger spillet? NEI! Har vel konstant over 40 fps =D

 

Lagget Medieval 2 på lav grafikk? JA!

 

Sinnsykt bra at det ikke bare er gutta med splitter ny pc som kan få nyte dette spillet :)

Lenke til kommentar

Jeg begynte en kort kampanje med Prussia på Hard/Hard, og er i 1934 kun to regioner fra å vinne. Det bør gå helt fint da det ikke er andre nasjoner som har tilsvarende landstyrker.

 

Det skal også sies at siden dette er første runden med E:TW tullet jeg det temmelig mye til i begynnelsen. Det gikk vel 40 turns før jeg fant ut at flere skolebygg kan forske på hver sine ting..

 

I tillegg har jeg svidd av masse penger på den Prøysiske marine...

Endret av tormagt
Lenke til kommentar
Jeg begynte en kort kampanje med Prussia på Hard/Hard, og er i 1934 kun to regioner fra å vinne. Det bør gå helt fint da det ikke er andre nasjoner som har tilsvarende landstyrker.

 

Det skal også sies at siden dette er første runden med E:TW tullet jeg det temmelig mye til i begynnelsen. Det gikk vel 40 turns før jeg fant ut at flere skolebygg kan forske på hver sine ting..

 

I tillegg har jeg svidd av masse penger på den Prøysiske marine...

 

1934?:) Begynner å nærme seg vår tid da. Hvordan er teknologien i 1934, begynner den å nærme seg "andre verdenskrigs" teknologi? Eller når stopper utviklingen? (sett gjerne spoiler)

Lenke til kommentar
Jeg begynte en kort kampanje med Prussia på Hard/Hard, og er i 1934 kun to regioner fra å vinne. Det bør gå helt fint da det ikke er andre nasjoner som har tilsvarende landstyrker.

 

Det skal også sies at siden dette er første runden med E:TW tullet jeg det temmelig mye til i begynnelsen. Det gikk vel 40 turns før jeg fant ut at flere skolebygg kan forske på hver sine ting..

 

I tillegg har jeg svidd av masse penger på den Prøysiske marine...

 

1934?:) Begynner å nærme seg vår tid da. Hvordan er teknologien i 1934, begynner den å nærme seg "andre verdenskrigs" teknologi? Eller når stopper utviklingen? (sett gjerne spoiler)

 

Er 99.9% sikker på at han mente 1734. :)

Lenke til kommentar
Jeg begynte en kort kampanje med Prussia på Hard/Hard, og er i 1934 kun to regioner fra å vinne. Det bør gå helt fint da det ikke er andre nasjoner som har tilsvarende landstyrker.

 

Det skal også sies at siden dette er første runden med E:TW tullet jeg det temmelig mye til i begynnelsen. Det gikk vel 40 turns før jeg fant ut at flere skolebygg kan forske på hver sine ting..

 

I tillegg har jeg svidd av masse penger på den Prøysiske marine...

 

1934?:) Begynner å nærme seg vår tid da. Hvordan er teknologien i 1934, begynner den å nærme seg "andre verdenskrigs" teknologi? Eller når stopper utviklingen? (sett gjerne spoiler)

 

Er 99.9% sikker på at han mente 1734. :)

 

 

1934?:) Begynner å nærme seg vår tid da. Hvordan er teknologien i 1934, begynner den å nærme seg "andre verdenskrigs" teknologi? Eller når stopper utviklingen? (sett gjerne spoiler)

 

 

Hehe vi snakker nok om minst 2 expansion packs før vi kan disponere jagerfly, tanks og ubåter ;)

 

Ja, han mente sikkert 1734. Jeg regner med at teknologien "stopper å utvikle seg" på ett visst punkt. Jeg bare lurer på hvor lenge man kan spille? Hvis man tar største campaign, da skal man vel ha 40 regioner innen 1799? Stopper spillet da, eller kan man fortsette å spille? Og når slutter man isåfall å få ny teknologi? Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...