Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

www Manneguiden. no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Hvorfor skal alt annet enn mote og kosmetikk være MANNENS ansvar?

Diskusjon.no har kategorier innen de fleste kategorier, og disse kategoriene utelukker ikke kvinner.

Man har kategorier for bilreparasjoner, juss, teknologi, programmering, data osv...

 

Vi er 50% menn og 50% kvinner på denne planeten. Ingen hindrer kvinner i å bli med i forumet og diskutere realfag.

Når kvinner allikevel bruker all sin tid i Kosmetikk-og-Mote-avdelingen på kvinneguiden, så er det deres valg.

Ingen kan kritiseres for den skeive fordelingen.

 

 

Jeg er glad jeg er mann.

Det er liksom en garanti for at bilen min virker, og alt jeg skriver på internett bidrart til noe nyttig, ikke bare sladder om Maybelline eller Max Factor er best. :-)

Lenke til kommentar

Det har seg slik at mesteparten av diskusjon.no's brukere er menn. Mesteparten av kvinneguiden.no's brukere er kvinner. På den måten er vel diskusjon.no vår manneguide? Personlig leser jeg en god del på kvinneguiden.no, så det er jo ikke svart/hvitt heller.

 

Uansett, hva skulle vi hatt på en såkalt "manneguide" som man ikke har her?

Lenke til kommentar

Etter et raskt besøk på kvinneguiden.no sitter jeg igjen med oppfatningen av det er et sted for fjas og unødvendigheter. Horoskop, test deg selv og bryllup... jada... Føler siden skaper et stereotypt bilde av kvinner, eller?

 

Manneguiden.no ville vel ha vært et sted med babes, biler, teknologi og vulgariteter... Stereotyp mannemann-oppfatningen hadde man sittet igjen med...

 

Men, nå finnes altså kvinneguiden, men ikke manneguiden... Kan man da med riktighet påstå at bildet som males av kvinner på kvinneguiden stemmer mer overens med virkeligheten, sammenliknet med hva et det typiske mannemann-bildet sies å være? Kvinner har sin egen side med typiske kvinneting?

 

Altså, finnes en slik side fordi det er lettere å putte alle kvinner innenfor visse interessespektra i båser, sammenliknet med menn?

 

Greit nok, manneguiden.no finnes ikke, men finnes det en side i det hele tatt som liksom skal ta for seg typiske manneting? Jeg, som mann, vet ikke om noen... Og hvis slike sider finnes, finnes det menn som faktisk bruker slike mannesider?? Eller er det også kvinner som henger på mannesidene for å lære ting og tang om menn? :hmm:

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

J-Core:

 

Jeg tror faktisk et evt. manneguiden forum hadde blitt mye mer variert om mindre stereotyp enn kvinneguiden.no

 

Dette kan man jo blandt annet understøtte ved å se på manne, og kvinneblader.

Hvis man ser på f.eks "vi menn" så er det gode historiske dokumenarer, teknologiske artikkler, gode dybdeintervjuer, god jornalistikk med aktuelle problemer rundt omkring i værden, osv. i tilegg til de typiske mannegreine som et par sider med halvnakene damer, noen grove vitser, ol.

Hvis man ser på et tillsvarende kvinneblad vil man kunn se overfladiske intervjuer, typiske stereotype mote og velværeartikler og kjendissladder. I tilegg vil man faktisk ofte se flere halvnakene damer i et kvinneblad enn i et manneblad. Hvor er de dyptgående aktuelle artiklene, de historiske artiklene, teknologiinnsikten og generellt god jornalistikk?

 

Hvor er kvinnebladet som er like god kvalitet som "vi menn"?

 

Blader fokuserer jo på det som selger mest og det som selger mest er vel det målgruppen er interessert i. Så det må vel bety at kvinner er mer overfladiske, mindre sammfunnsengasjerte og nærmere stereotypene om dem.

 

Og nettop det at det er flest menn på diskusjon.no viser jo at det er flest menn som er interessert i politikk, sammfunn, teknologi, ol. og underbygger enda mer at kvinner er nærmere stereotypene om dem enn menn.

Tillogmed på "manneforum" som bilforumet.no diskuteres politikk og sammfunn mye mer enn på kvinneguiden.no

 

 

 

Hvorfor finnes det ikke noe sånn som Manneguiden.no ?

 

Fordi vi menn finner veien uten guide!

:thumbup:

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Blader fokuserer jo på det som selger mest og det som selger mest er vel det målgruppen er interessert i. Så det må vel bety at kvinner er mer overfladiske, mindre sammfunnsengasjerte og nærmere stereotypene om dem.

 

Indeed! Essensen i hva jeg prøvde å formidle :)

...Kanskje man skal lenke til denne diskusjonen fra kvinneguiden.no, hoho...

Lenke til kommentar

Jeg blir så flau.. Jeg blir skikkelig flau på guttene sin vegne! At det går an å komme med slike utsagn som jeg har sett over de siste dagene i disse klage-trådene dere har gående på dette forumet!

 

Det verste er at dere tror dere har rett i og med at ingen argumenterer imot. Og hvorfor er det slik? Jo fordi det omtrent ikke finnes jenter på dette forumet. Joda, 5 aktive jenter, og utifra de så er flesteparten ute etter å være bestis med guttene. fordi de går på skole med omtrent halvparten her eller kjenner dem på en annen måte. Det er mitt inntrykk ihvertfall.

 

Og om en jente åpner munnen mot dere så kommer ti andre og tråkker over og overkjører fordi dere er i flertall. Men ikke tro at dere har mere rett av den grunn. :roll:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Jeg blir så flau.. Jeg blir skikkelig flau på guttene sin vegne! At det går an å komme med slike utsagn som jeg har sett over de siste dagene i disse klage-trådene dere har gående på dette forumet!

 

Det verste er at dere tror dere har rett i og med at ingen argumenterer imot. Og hvorfor er det slik? Jo fordi det omtrent ikke finnes jenter på dette forumet. Joda, 5 aktive jenter, og utifra de så er flesteparten ute etter å være bestis med guttene. fordi de går på skole med omtrent halvparten her eller kjenner dem på en annen måte. Det er mitt inntrykk ihvertfall.

 

Og om en jente åpner munnen mot dere så kommer ti andre og tråkker over og overkjører fordi dere er i flertall. Men ikke tro at dere har mere rett av den grunn. :roll:

 

Du har en ganske offensiv og kranglete stil her inne :) Er du veldig kritisk til gutter/menn IRL også? ;)

Lenke til kommentar

Overhodet ikke. Jeg havner aldri i bråk eller krangler irl. Mulig fordi virkeligheten ikke kun består av menn og gutter men at det er en balanse. Pluss at folk her skal hakke og pirke på småting og det er jævlig irriterende. Det skjer omtrent aldri at jeg ikke kommer godt overens med folk i virkeligheten.

 

Det er også irriterende og se at ingen jenter stiller opp i debatter som er rettet mot kvinner her inne. Men nå finnes det jo ingen jenter på dette forumet heller da så.. kun noen få aktive som sagt i forhold til de mange guttene. Og da er det ikke rart at nicket mitt dukker opp i slike diskusjoner, jeg klarer ikke holde meg unna og se at guttene sprer fordommer mot oss :hrm:

 

 

Det er en veldig skjev balanse mellom kjønnene på dette forumet.

 

Ps. Jeg kaller det ikke kranglete, jeg kaller det for å stå på mitt! Ja, jeg er sta, akkurat som mange av dere. Urettferdig at jeg skal bli kalt kranglete mens gutten skal bli kalt for en helt siden han deler samme syn som guttene her generelt.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...