Gå til innhold

Radeon 9800 Pro har kommet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, du har jo et skikkelig bra system, så derfor stakk G2'n seg litt ut :)

 

Der ligger det en flaskehals, spesielt hvis du spiller.

 

Synes oppgradering fra f.eks 9700 til 9800 er penger ut vindu, men du vil jo få en enorm forbedring med et nytt grafikkort...selv om jeg synes prisen er litt stiv på 9800.

 

Er egentlig nvidia mann sjøl, har færre driver problemer. Har ikke hatt ATI siden Rage Fury, der tok det laaang tid før jeg fikk tak i en god driver, og kortet kostet jo endel da, og da skal driverne være der! Men nå som Geforce FX viser seg å bråke så mye som den gjør så vil jeg atter vurdere ATI..

Lenke til kommentar
Er egentlig nvidia mann sjøl, har færre driver problemer.

 

Skjønner hva du mener, jeg ble skeptisk til ATI sine drivere den tiden jeg hadde Radeon64 DDR, men etterhvert så har det vist seg at ATI faktisk har fått til bedre drivere enn nVidia. Så driverne bør ikke stå iveien for at du skal skaffe deg et ATI kort :yes:

Lenke til kommentar

Noen rykter sier så, andre igjen sier at 9900 navnet skal brukes på R390, en ny refresh av R3xx kjernen som skal komme til sommeren-høsten.

 

Hvor kommer disse ryktene fra? Jeg er småivrig fanATic, menhar ennå ikke funnet noe om "Radeon9900", bare litt vissvass om R400...

 

R390? Hvor har du lest det? =)

Lenke til kommentar

Noen rykter sier så, andre igjen sier at 9900 navnet skal brukes på R390, en ny refresh av R3xx kjernen som skal komme til sommeren-høsten.

 

Hvor kommer disse ryktene fra? Jeg er småivrig fanATic, menhar ennå ikke funnet noe om "Radeon9900", bare litt vissvass om R400...

 

R390? Hvor har du lest det? =)

 

Fra forumene til Rage3D og Beyond3D, du kan søke der. Du kan også følge litt med på denne siden :wink:

Lenke til kommentar
på databutikken.com koster Saphire radeon 9800 pro så vidt over 4 høvdinger og hercules det samme, så det ville være ganske dumt av den personen som har lyst på radeon 9800 pro og kjøpe det på komplett når man kan få det ca 500 kr billigere en annen plass

 

Jeg har handlet fra databutikken.com én gang, og det er trolig den siste. Bestilte et TV-kort, som det tok 4uker før de sendte...

 

Så da legger jeg heller i "en halv høvding" og kjøper på en butikk jeg er sikker på.

 

Ellers, tror dere folkens, at Hercules Radeon 9800pro virkelig kommer så sent som 30.05.03? Jeg vet at hercules bruker å være treig med kortene sine, men det får være måte på... Jeg har så utrolig lyst på et slikt et..

Lenke til kommentar

Tror nok datoen stemmer, og sant som du sier det èr seint! Men Hercules er det kanskje verd å vente på.... Kan være at SARS viruset i østen har forsinket produksjonen.

 

Iallefall, vanligvis opererer jo webshoppene med for tidlig dato, ikke for sen...enkelte er jo helt håpløse... Derfor bestiller jeg aldri ting som de ikke har på lager!

Lenke til kommentar

Apollox: Hva om du kjøper deg det billigste gf4 ti4200 så lenge da? Det er jo snakk om at med det systemet du har kommer jo alle dx8 spill til å kjøres smooth med gf4. Billig er det oxo. Man trenger vel ikke r9800 til dx8 for å være helt ærlig (alle ransak sjela si, fokuser om å glemme alt som heter 3dmark) for så å kjøpe et type kickass radeon eller geforce i forbindelse med lanseringen av det første dx9 spille altsa; Doom III. Det kan jo fort drøye 4-5 mnd, og på den tiden må jo noe ha skjedd med prisene :shrug:

Lenke til kommentar
Litt rart fordi, for en par uker siden klarte jeg nesten ikke å vente til det kom, men nå venter jeg med å kjøpe, vel vel, that's me!

Det pleier å være sånn. Man blir helt "rusa" en uke eller noe sånt over tanken på å skaffe seg en ting. Også "lander" man og tenker at det egentlig ikke er så viktig.

 

liker ikke den følelsen, den er irriterende, for meg til å tvile på om jeg faktisk trenger den tingen, men pleier som oftest og overbevise meg at jeg gjør det :smile:

Lenke til kommentar
Apollox: Hva om du kjøper deg det billigste gf4 ti4200 så lenge da? Det er jo snakk om at med det systemet du har kommer jo alle dx8 spill til å kjøres smooth med gf4. Billig er det oxo. Man trenger vel ikke r9800 til dx8 for å være helt ærlig (alle ransak sjela si, fokuser om å glemme alt som heter 3dmark) for så å kjøpe et type kickass radeon eller geforce i forbindelse med lanseringen av det første dx9 spille altsa; Doom III. Det kan jo fort drøye 4-5 mnd, og på den tiden må jo noe ha skjedd med prisene  :shrug:

 

GF3 level hardware (dx8) er minimum for å kunne kjøre Doom3 med max detaljer. Doom3 bruker dessuten OpenGL med features tilnærmet dx8.x PS/VS spec'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...