Gå til innhold

TempMark 2002.


Kenny000

Anbefalte innlegg

Har sett at det er mange som lurer på hva som er normalt som temperatur på pc'en. Så hvorfor ikke brife med tempraturen, kjølesystemet og oppsettet på maskinene her?

 

Skriv inn hva dere har osv. Gjerne hvor mye dere har betalt osv.

 

Det finnes en lignende posting med 3DMark så hvorfor ikke ha en TempMark ?

 

 

 

_________________

- Oh my God, they killed Kenny!!!!

- YOU BASTARDS !!!!

:lol:

 

[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-01-20 17:47 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Taisol CGK760 med 120mm Pabst vifte som blåser på kjøleribba.

Tempraturen på prosessoren min avhenger av hvilken hastighet jeg kjører den på, spenningen til den og hastigheten på vifta. Jeg måler kun tempraturen ved full last.

Nå kjører jeg på 1670MHz, 2,13V og vifta på 22V og har en tempratur på 45ºC.

Ved 1533MHz, 1,75V og vifta på 7V ligger jeg på 50ºC.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-20 17:45, Kamerat skrev:

Jeg har Taisol CGK760 med 120mm Pabst vifte som blåser på kjøleribba.

Tempraturen på prosessoren min avhenger av hvilken hastighet jeg kjører den på, spenningen til den og hastigheten på vifta. Jeg måler kun tempraturen ved full last.

Nå kjører jeg på 1670MHz, 2,13V og vifta på 22V og har en tempratur på 45ºC.

Ved 1533MHz, 1,75V og vifta på 7V ligger jeg på 50ºC.



 

 

Har du vita på 22 volt eller skrev du feil?

Lenke til kommentar

Stemmer det, den er kobla mellom 12V og -12V. Det skal egentlig gi 24V, men jeg tror vifta trekker såppas mye strøm at det blir et lite spenningsfall siden strømforsyninga ikke kan levere veldig mye på -12V. Har grilla en del 80mm vifter jeg har testa på 24V, men denne er av vest-tysk kvalitet og den er "bare" 14år gammel. Har også en 80mm av ukjent merke som takler 24V.

 

[ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2002-01-20 18:15 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-20 17:28, Kenny000 skrev:

Har sett at det er mange som lurer på hva som er normalt som temperatur på pc'en. Så hvorfor ikke brife med tempraturen, kjølesystemet og oppsettet på maskinene her?


Skriv inn hva dere har osv. Gjerne hvor mye dere har betalt osv.


Det finnes en lignende posting med 3DMark så hvorfor ikke ha en TempMark ?



 

Gjelder det å få så høy score som mulig her også? :grin:

 

Vel, i en Aopen HQ45 så har jeg et Asus A7V133(uten chipsetvifte) som jeg måler temperaturene på CPU og HK med.

 

CPU'en er en Duron800 (originale instillinger). Den blir kjølt av en Alpha PAL8045 og har da en load temp på 54 grader. Forøvrig har ribba ett stygt hakk i bunnen. Tror hakket er der kanten av coren på CPUen er. Coren er forøvrig litt most i et hjørne, men det er veldig små skader.

 

HKet har en temp på 34 grader.

 

Grafikkortet er et Asus GF2pro og med Asus sitt SmartDoctor så har jeg greid å presse tempen opp til 84 grader. Kortet har ingen form for kjøling.

 

PSUet går for tiden uten vifte. Legger jeg beina oppå kabinettet der PSU er så kjenner jeg at jeg blir god og varm :smile:

Lenke til kommentar

Selv har jeg dette:

2x 80mm Enermax(begge suger inn) En i front og en bak.

 

1x 120mm Enermax (suger ut) i toppen.

+ Viften i psu'en da... :smile:

 

På CPU'en har jeg en ThermalTake Volcano7. :grin:

 

Bruker artic silver.

 

Når viftene går på det tregeste. har jeg en sytem temp på ca 27 gader. CPU temp på ca 37

(etter litt RTCW).

 

Prosessoren er en AMD XP 1700+

Selv er jeg fornøyd med dette....

Lenke til kommentar

jeg har en T-Bird 1200@1400 (10,5*133) som kjører 1,90 spenning. Kjøleren jeg har er en Taisol m kobber som jeg har moddifisert med en gammel 80mm strøm forsynings vifte. tempen ligger på 45 på full load, idle temp på 40.

 

har en kabinett vifte som blåser mot kjøleribba. (jeg har kabinettet mitt oppe) kabinettet mitt er et jalla ashima kabinett som jeg snart skal bytte ut med et chieftech.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...