Sky-Bert Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Hva er grunnen til at klokken på pc'n min nullstiller seg temmelig ofte? Virker som den gjør det under strømbrud. Maskina er flett ny, bygde den selv og batteri er det i den..!!
MrAvionics Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Hva er grunnen til at klokken på pc'n min nullstiller seg temmelig ofte?Virker som den gjør det under strømbrud. Maskina er flett ny, bygde den selv og batteri er det i den..!! Sjekka om batteriet har nok strøm og spenning? At den faktisk har 3,0V og sånt?
Sky-Bert Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 Hva er grunnen til at klokken på pc'n min nullstiller seg temmelig ofte?Virker som den gjør det under strømbrud. Maskina er flett ny, bygde den selv og batteri er det i den..!! Sjekka om batteriet har nok strøm og spenning? At den faktisk har 3,0V og sånt? Satte ihop maskina i november og regner da med at sånt stemmer. Så nei, har ikke sjekket.
TRD4U Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Da ville jeg anbefale deg å sjekke det. Det kan jo skje at maskinen ble levert med et dårlig batteri? Får du også melding om at "CMOS settings wrong"? Det skader jo ikke å prøve med et annet batteri... Det er hvertfall noe av det enkleste du kan gjøre, før du går over på litt mer alvorlig feilsøking dersom det viser seg at det ikke er problemet.
Sky-Bert Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 (endret) Da ville jeg anbefale deg å sjekke det. Det kan jo skje at maskinen ble levert med et dårlig batteri? Får du også melding om at "CMOS settings wrong"? Det skader jo ikke å prøve med et annet batteri... Det er hvertfall noe av det enkleste du kan gjøre, før du går over på litt mer alvorlig feilsøking dersom det viser seg at det ikke er problemet. All right. Får gjøre det da Har ingen feilmeldinger nei. Gjør ikke så mye men en hopper jo i seng i alle mulige slags tider når den plutselig har endret seg. hehe Endret 3. mars 2009 av Sky-Bert
MrAvionics Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Da ville jeg anbefale deg å sjekke det. Det kan jo skje at maskinen ble levert med et dårlig batteri? Får du også melding om at "CMOS settings wrong"? Det skader jo ikke å prøve med et annet batteri... Det er hvertfall noe av det enkleste du kan gjøre, før du går over på litt mer alvorlig feilsøking dersom det viser seg at det ikke er problemet. All right. Får gjøre det da Har ingen feilmeldinger nei. Gjør ikke så mye men en hopper jo i seng i alle mulige slags tider når den plutselig har endret seg. hehe Du kan jo stille den inn sån at hver gang du skrur på dataen og du er koplet til internett så stiller den klokka seg til en internett klokke. Tror det går an å sette den på sånn auto funksjon også kan du jo få den til å stille seg til denne serveren: ntp.uio.no [Det er universitetet i Oslo]
Sky-Bert Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Skrevet 5. mars 2009 hærre min hattemaker og skaper. Mulig?? Den har faktisk stått på auto, er hverken batteriet eller dataen det er noe galt med. Brukeren derimot er vist helt sprengt. hehe. Mente at jeg stilte den på rett tidssone da jeg satte den opp. Men uansett så har den selv oppdatert seg og fikset så jeg har ikke skjønt bæret etter "Chennai, Kolkata, Mumbai og New Delhi" tidssone. Aner ikke hvor det er men har iallefall nesten vært på tur i seng flere ganger etter Kolkata-tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå