Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mystisk, jeg fant det ikke

 

"There are no matches in android market for the search: spotify"

 

Du har ikke brukt market enabler eller noe å faket US eller noe sånt? Ikke tilgjengelig der mener jeg

 

Noen som har spotify som kan sjekke om det er mulig å streame musikk i 320 bitrate på mobilen og om det er noen begrensninger på offline mode. Mao, kan 100 folk dele en spotify account, laste ned 500 sanger hver og aldri gå online igjen?

 

Hvilken bitrate det er er jeg ikke sikker på. Står ikke noen plass og er ikke noen instilling for å velge kvalitet.

Du må gå online hver 30dag for å opprettholde offline listen. Annet en det er det sikkert mulig å dele konto ja. Men mener jeg så at den registrerte mobilen til spotify, så kanskje e har oversikt over alle mobiler som bruker en bestemt konto. Men ikke sikkert på dette:P Gikk gjennom oppstarts greia veldig kjapt i går

Lenke til kommentar
Hvilken bitrate det er er jeg ikke sikker på. Står ikke noen plass og er ikke noen instilling for å velge kvalitet.

Du må gå online hver 30dag for å opprettholde offline listen. Annet en det er det sikkert mulig å dele konto ja. Men mener jeg så at den registrerte mobilen til spotify, så kanskje e har oversikt over alle mobiler som bruker en bestemt konto. Men ikke sikkert på dette:P Gikk gjennom oppstarts greia veldig kjapt i går

Har ingen planer om det, men bare lurte på hva restriksjoner som lå der. 30 dager høres ut som en meget fornuftig grense. Har lest at man skal kunne synce opp til 3333 låter.

 

Jeg er herved et spotify fan om jeg ikke var det fra før.

Lenke til kommentar
Hei! Vurderer å få meg en HTC Hero/Magic, men vil helst unngå å bruke 3G så mye, satser heller mer på WiFi der jeg befinner meg. Er dette lett å holde styr på eller er man automatisk på 3G om man kobles fra et WiFi-nettverk? Og er det lett å koble seg på skolenettverk?

 

Du kobles automatisk på 3G når du kobles i fra WiFi nett. Du kan eventuelt gjøre som jeg gjorde å kun aktivere 3G når jeg trenger det. Dette funker bra, og jeg kan sende og motta MMS, men nettet er bare tilgjengelig når jeg vil. Eneste ulempen er at dette krever manuell endring av nettverksinnstillingene mine hver gang.

 

Du kan også laste ned programmet DroidWall (krever root) og hindre programmer tilgang til 3G nett men tillate tilgang til WiFi. Dette kan gjøres slik at enkelte programmer (Eks Browser) får tilgang til 3G da dette kun blir brukt når du faktisk velger å bruke det, mens Google Maps blir blokket på 3G men ikke på WiFi. Du kan velge disse rettighetene for hvert enkelt program :)

Lenke til kommentar
På skolen har vi tilgang til trådløst nett som vi kan logge på med passord.

Problemet er at man manuelt må stille inn HTTP-proxy til tjener:hydra.stfk.no og port:8080 - men jeg finner ikke ut hvordan jeg kan stille inn dette manuelt på min HTC Hero. Noen som kan hjelpe?

 

Hei, du går inn på settings/wireless/controlls/wifi settings/ og når du er der inne trykker du på meny knappen, da får du opp en liten meny der du kan velge scan eller advanced, trykk på advanced og du får opp en meny der du kan skrive det inn.

 

Er det "Security Certificates" du sikter til? Kommer til "Manage security certificates" og "New certificate", men kan ikke skrive inn noe, er en helt blank side. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Hei! Vurderer å få meg en HTC Hero/Magic, men vil helst unngå å bruke 3G så mye, satser heller mer på WiFi der jeg befinner meg. Er dette lett å holde styr på eller er man automatisk på 3G om man kobles fra et WiFi-nettverk? Og er det lett å koble seg på skolenettverk?

Ja, dette er meget enkelt. Med Hero's Sense følger det med en snarvei for å skru av/på både mobilt internett, WiFi, bluetooth og GPRS.

Og hittill har jeg ikke hatt noe problemer med å koble meg til skolenettet. (Høgskolen i Vestfold). Det er også veldig enkelt å velge trådløst nettverk.

Har samme instilling når det gjelder 3G. Chess er dyr på internett.

Lenke til kommentar
Hvilken bitrate det er er jeg ikke sikker på. Står ikke noen plass og er ikke noen instilling for å velge kvalitet.

Du må gå online hver 30dag for å opprettholde offline listen. Annet en det er det sikkert mulig å dele konto ja. Men mener jeg så at den registrerte mobilen til spotify, så kanskje e har oversikt over alle mobiler som bruker en bestemt konto. Men ikke sikkert på dette:P Gikk gjennom oppstarts greia veldig kjapt i går

Har ingen planer om det, men bare lurte på hva restriksjoner som lå der. 30 dager høres ut som en meget fornuftig grense. Har lest at man skal kunne synce opp til 3333 låter.

 

Jeg er herved et spotify fan om jeg ikke var det fra før.

 

Hentet fra spotify.com "When you select a playlist as offline, the tracks will be downloaded and stored on your mobile device. The larger the disc space you have, the more music you can make available offline. You can listen to these playlists without switching back online for a maximum of 30 days, wherever you are."

 

Jeg husker også at programmet lagrer IMEI-nummeret på mobilen så det brukes nok for å hindre at flere kan bruke samme konto, men jeg veit ikke. IMEI-nummeret er vel også det som står som Device ID under "about".

Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes/kommer ett program ala "find my iphone" til android telefoner? min 3 uker gamle htc hero ble stjålet i helga :(

 

Vet det ikke hjelper nå, men har anmeld den med IMEI koden og prata med telenor om den, så det er vel lov å håpe. Uansett skal jeg ha meg en hero og da er dette det første som skal installeres om det finnes, det og spotify som endelig har kommet ut nå som jeg ikke får brukt det :O :p

Lenke til kommentar
Hei! Vurderer å få meg en HTC Hero/Magic, men vil helst unngå å bruke 3G så mye, satser heller mer på WiFi der jeg befinner meg. Er dette lett å holde styr på eller er man automatisk på 3G om man kobles fra et WiFi-nettverk? Og er det lett å koble seg på skolenettverk?

Det går fint å holde styr på om man er på eller av 3G, da man kan legge til en egen liten settings-widget for alle type tilkoblinger (mobil data(3G), Wifi, bluetooth).

Når det gjelder skolenett så sliter jeg med det, da jeg enda ikke har funnet en mulighet til å manuelt stille inn proxy (noe min skole, og trolig mange andre (?)) krever. Jeg har kontaktet HTC kundeservise ang dette, da jeg ikke finner gode svar på det på nettet. Jeg regner med at muligheten finnes, eventuelt kan man håpe at det blir mulig i den nye oppdateringen som snart kommer.

Lenke til kommentar
Hei! Vurderer å få meg en HTC Hero/Magic, men vil helst unngå å bruke 3G så mye, satser heller mer på WiFi der jeg befinner meg. Er dette lett å holde styr på eller er man automatisk på 3G om man kobles fra et WiFi-nettverk? Og er det lett å koble seg på skolenettverk?

Det går fint å holde styr på om man er på eller av 3G, da man kan legge til en egen liten settings-widget for alle type tilkoblinger (mobil data(3G), Wifi, bluetooth).

Når det gjelder skolenett så sliter jeg med det, da jeg enda ikke har funnet en mulighet til å manuelt stille inn proxy (noe min skole, og trolig mange andre (?)) krever. Jeg har kontaktet HTC kundeservise ang dette, da jeg ikke finner gode svar på det på nettet. Jeg regner med at muligheten finnes, eventuelt kan man håpe at det blir mulig i den nye oppdateringen som snart kommer.

 

Hvis man holder power knappen inne lenge kan man skru av mobilt nettverk.

Lenke til kommentar
Der kan jeg kun velge static IP, og plotte inn IP adress, Gateway, Netmask, DNS1 og DNS2. Alle disse kommer opp kun med numerisk tastatur - skulle tro Gateway var relevant for "hydra.stfk.no", men med kun numerisk tastatur får jeg ikke testet. Noen som kan hjelpe?

Nei, gateway i denne sammenheng (oppsett av statisk IP) er nødt til å være en IP adresse. Det er den adressen alle pakker skal sendes til for videre routing.

 

Jeg klarer ikke å finne noe sted man kan konfigurere http proxy. Et google søk på android http proxy avslører at det ser ut til å gå an, men at det ikke er noe GUI for det. Dog var de sidene jeg fant eldre enn 1.5, så det er jo et knøttlite håp om at det har sneket seg inn, men i så fall er det godt gjemt.

Endret av Mascot68
Lenke til kommentar
Når det gjelder skolenett så sliter jeg med det, da jeg enda ikke har funnet en mulighet til å manuelt stille inn proxy (noe min skole, og trolig mange andre (?)) krever. Jeg har kontaktet HTC kundeservise ang dette, da jeg ikke finner gode svar på det på nettet. Jeg regner med at muligheten finnes, eventuelt kan man håpe at det blir mulig i den nye oppdateringen som snart kommer.
1: Last ned AnyCut

2: Lang-trykk på home-screen, velg shortcut, så any cut.

3: Velg "activity", så "proxy settings"

4: Gi ikonet/snarveien et navn. (eks "proxy-instillinger")

5: Trykk på proxy-instillinger, tast inn, trykk save.

 

Ideelt sett hadde det vært mulig å gjøre dette automatisk når du koblet til skolenettet, men tror ikke det er mulig med GUI. Sannsynligvis kunne du laget en egen innstilling for det i nettverkskonfigurasjonsfilene. (Men jeg vet ikke om android benyter seg av ifup-filer e.l.)

 

red: Jeg har ikke faktisk testet dette (ikke hatt behov) men regner med det skulle fungere. Ellers er jo "funksjonen" litt overflødig.

 

red2: testet nå, og det ser ikke ut til å fungere. Hm, lurer på hva den er for da? :hmm:

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Noen som vet om det finnes/kommer ett program ala "find my iphone" til android telefoner? min 3 uker gamle htc hero ble stjålet i helga :(

 

Vet det ikke hjelper nå, men har anmeld den med IMEI koden og prata med telenor om den, så det er vel lov å håpe. Uansett skal jeg ha meg en hero og da er dette det første som skal installeres om det finnes, det og spotify som endelig har kommet ut nå som jeg ikke får brukt det :O :p

 

 

Hei. det fins et program som heter "wheres my droid" som gjør det. men pga. noen restriksjoner i android, så kan man ikke slå på GPS fjernstyrt, så får å finne mobilen via gps, så må den bli slått på manuelt.

Lenke til kommentar

Angående å koble seg til wi-fi nett på skoler ol. som krever innlogging..

 

Var inne på it kontoret på skolen i dag (UIA), og man trenger visst en cisco vpn klient. Ligger en på market, men den krever root tilgang. Ser det ligger mange guider på nettet. Noen som kan annbefale meg en? Har htc hero.

 

Mvh. Andreas Lien

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...