Gå til innhold

TVersity mediacenter på ps3


k1ngkong

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tenkte å rydde litt i stua og tenkte derfor på å rippe filmene mine og kjøre Ps3 Media center men vilke format anbefales å rippe til?

 

Det kan komme litt ann på om du har lyst på å beholder muligheten for teksting eller ikke, og hva krafta på PC'n som skal server filene etterpå er for noe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

BUMP!

 

Hey! Jeg har nå kjøpt en ekstern harddisk, og filmene går uten å hakke eller noen ting, men kvaliteten er fortsatt relativt dårlig.

Er stor forskjell fra broren min sin gamle xbox og min ps3.

Filene jeg og han laster ned er dvdrippet og xvid.

Hva kan problemet være?

Lenke til kommentar

problemet er xvid.. filmer rippet som xvid har dårlig bilde og lyd.

 

For å få skikkelig kvalitet må du skaffe x264 filmer som har BLu-ray som kilde.

Et typisk navn på en slik film ville vært "Rødhette 1080p BluRay x264" disse er somregel 8-10gb, gir fantastisk bilde og DD5.1 lyd i bra kvalitet.

 

evt kan du skaffe de som er 720p, de er cirka 4,5gb store, har akkurat samme lydspor som sin storebror 1080p, men dårligere bildekvalitet (fortsatt mye bedre enn xvid og DVD-R)

 

 

Slike filmer kan avspilles direkte via "PS3 media server" fra pc, alternativt må de omgjøres til vob ved hjelp av "mkv2vob" og deretter spilles av fra feks en ekstern harddisk eller disken på ps3en.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

filmen blir ikke bedre kvalitet om du gjør den om fra xvid til x264..

 

er filmen dårlig kvalitet så er den dårlig kvalitet uansett hva du gjør med den. Du må ha en rip av høyere kvalitet fra en bedre kilde.. kan ikke lage gull av gråstein.

 

ps: på linken du ga til eztv var det jo mye 720p å velge mellom.. på serier.. eventuellt last fra en bedre plass så har du løst problemet :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

eYyY again.

Jeg har lasta ned flere filmer i 720p kvalitet, men er enkelte filer som jeg ikke får lagt inn på den eksterne harddisken.

Det kommer opp filen er for stor, selvom filmen er på 8 GB, og det er 299 GB ledig på harddisken min.

Hva er årsaken til dette?

Lenke til kommentar

den eksterne disken din kjører FAT32 filsystem. Fat32 filsystem støtter ikke filer over 4gb.

 

ENeste alternativet ditt er å spille av filmen via ps3mediaserver på pcen.. Evt overføre via nettverk.

 

Det er ingen måter å overføre en 8gb fil fra ekstern disk og inn på ps3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...