Gå til innhold

TVersity mediacenter på ps3


k1ngkong

Anbefalte innlegg

om du brukte to timer har du overført et format ps3en ikke støtter.. jeg bruker kanskje 6-15minutter på å overføre filmer som er 10gigabyte.. har aldri tatt tiden, men det er på ingen måte snakk om en halvtime eller mer..

 

konklusjonen er at du roter noe voldsomt :D

Du skal ikke kopiere ting over som ps3 ikke har native støtte for.. alt annet streamer du.. og da skal som Topguy sier kvaliteten i utgangspunktet være identisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

avi er jo bare en container.. det er hvilken codec filmen er som er avgjørende.. Og det er massevis av codecs som ps3 ikke støtter :)

 

men men... nyere og til dels gamle xvid filmer fungerer utmerket, x264 fungerer feks ikke.. de må enten streames eller konverteres før overføring til ps3 :) men det er vanskelig å gi deg et fornuftig svar på hva som er galt når vi ikke vet nøyaktig hvilke filer/releases du sliter med.. Prøv å last ned nyeste episode av feks lost i xvid codec og se om du får samme problem.

Lenke til kommentar

Jeg har nå prøvd å spille av samme fil ved hjelp av kopiering og streaming.

Da jeg kopierte filmen ble den omgjort til mpeg 4, mens streamingen var Divx. Den kopierte filmen fungerte utmerket, mens streamingen lagget etter typ 10 sekunder. Jeg bruker en krysset kabel, og det tar alkevel lang tid å overføre. Jeg prøvde også å streame nye filer som du sa Fenixen (Gossip girl s02e17), og den lagget mindre enn "Shoot 'em up" filmen, men det var fortsatt små laggspikes med jevne mellomrom.

Gossip girl var også xvid codec som du spurte om ;).

Så problemet er altså det samme, bare i mindre grad.

Endret av k1ngkong
Lenke til kommentar

Gudd gudd.. overføring tar alltid lang tid når filen blir omgjort, dersom filen er .vob eller xvid så vil den ikke bli omgjort, og da går overføringen kjapt.

 

Er litt overrasket over at gossip girl i xvid kvalitet lagget av og til, men det at den lagger mindre enn shoot em up.. + det du har sagt tidligere -> det er rett og slett hardware som ikke klarer jobben.

Jeg ville kanskje sjekket CPU-load neste gang du streamer, sett på shoot em up på streaming, også åpner du task manager og sjekker hvor høy cpu load du har. Dersom den ligger på 85-100% så blir det jo fort hakking..

 

ps: har aldri brukt krysset kabel til dette selv, men slik jeg ser det skal ikke det påvirke dette

Lenke til kommentar
avi er jo bare en container.. det er hvilken codec filmen er som er avgjørende.. Og det er massevis av codecs som ps3 ikke støtter :)

 

men men... nyere og til dels gamle xvid filmer fungerer utmerket, x264 fungerer feks ikke.. de må enten streames eller konverteres før overføring til ps3 :) men det er vanskelig å gi deg et fornuftig svar på hva som er galt når vi ikke vet nøyaktig hvilke filer/releases du sliter med.. Prøv å last ned nyeste episode av feks lost i xvid codec og se om du får samme problem.

PS3 støtter jo x264 så lenge den er i riktig container, streamet x264 video med LPCM lyd senest i går uten konvertering. .m2ts fil

Lenke til kommentar

ja jeg vet ps3 støtter x264 i rett container.. .vob feks.. eller .m2ts som du sier. Selv foretrekker jeg å bare bruke Ps3mediaserver så slipper jeg å endre container på filene jeg laster ned.. Ettersom det tar litt tid å endre container på filer som har DTS-lyd.

 

Når jeg skrev at x264 må konverteres eller streames mente jeg å feks konvertere med mkv2vob.. altså skifte container, og konvertere lyden dersom den er DTS.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Er mye enklere å bare bruke PS3 media server ja, men noen ganger finner den ut at den skal konvertere med Mencoder selv om det ikke er nødvendig, og siden jeg har en relativt gammel cpu (X2 3200+) er ikke den noe glad i 1080p x264 -> Mpeg2, så da er det mye lettere å bare skifte container selv og streame feilfritt.

Lenke til kommentar

Hvilken codec er best å bruke da?

Shrek 2 er xvid, og den brukte 2 timer på å kopierere :|

 

Føler at ps3en min er fucked :p

 

Jeg må nesten kopierere alle filene over. Viften til skjermkortetet er som en jetmotor :D.

 

Jeg brukte bare 22 av cpu'en når jeg streamet gossip girl.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

BUMP!

Kabelen som er fra pcen til ps3'en ble ikke brukt når jeg kopierte filmene eller streamet, den var tilkoblet, men det var trådløsen som gjorde arbeidet.

Noen som har peiling hvordan man bruker krysset kabelen?

Jeg har ikke peiling, og broren min har heller ikke.

NEED HELP! :(

Lenke til kommentar
BUMP!

Kabelen som er fra pcen til ps3'en ble ikke brukt når jeg kopierte filmene eller streamet, den var tilkoblet, men det var trådløsen som gjorde arbeidet.

Noen som har peiling hvordan man bruker krysset kabelen?

Jeg har ikke peiling, og broren min har heller ikke.

NEED HELP! :(

 

Etter at du har koblet sammen PS3 og PCn med kablen må du sette opp ipadresser manuelt både på PC og PS3.

 

f.eks

10.10.10.10 på PC med nettmaske 255.255.255.0 og gateway 10.10.10.1

og

10.10.10.11 på PS3 med nettmaske 255.255.255.0 og gateway 10.10.10.1

 

Pass på at du setter opp riktig nettverkskort på Pc'n.

 

 

 

Du må tydeligvis har ett av de tregeste trådløse nettene jeg har hørt om siden du ikke greier å streame xvid/divx uten hakking.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

gjør livet ditt enkelt.. trekk kabel fra router ned til en switch ved ps3en.. Ta så kabel fra switch og ut til ps3 og pc..

 

ps: å sette opp ipadresser osv er noe alle med litt pc kunnskap klarer, så om du har noen kompiser eller andre bekjente som har peil på pc så fikser de det for deg på 2min...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...