Gå til innhold

TVersity mediacenter på ps3


k1ngkong

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lastet ned TVersity og streamet alle filmer,serier og musikk til ps3'en.

Alle filene funker, men bildekvaliteten på filmene og seriene er utroooolig dårlig, selvom alle filmene er dvdrip og xvid. Seriene er i HD kvalitet. Filmene lagger også veldig, stopper plutselig opp i noen sekunder. Dette skjer ikke da filmene spilles via VLC på pc'en.

Hva kan dette komme av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg brukte PS3 media center før jeg innstallerte TVersity, men da var det under halvparten av filene som funket å spille av.

Er det noe vits å innstallere ps3 media center igjen da?

Kanskje jeg ikke konventerte filene i ps3 media center, hvis det går ann? :p

 

Jeg kjører ps3 gjennom trådløst nettverk ja.

Lenke til kommentar

Når du brukte Ps3 Media center, la du merke til dette:

 

Når du gikk inn på video på ps3, for så å gå inn på media centeret. Der får du opp mappene på pc'en din?

 

Eksempel hos meg:

 

f:\tv-serier\the unit\

 

I denne mappen finner jeg alle episodene, men i TILLEGG finner jeg en mappe som heter "transcoded". Om f.eks. theunits01e01 ikke fungerte, så går jeg inn i "Transcoded" mappen og finner denne filen på nytt. Da skal filen spilles av. Har ennå ikke funnet 1 eneste videofil som ikke har fungert på Ps3 media center. Og dette er blant alle mulig tv-serier, filmer, gamle musikkvideoer fra 90 tallet osv osv osv.

Lenke til kommentar
Jeg har trådløst på pc og kabel fra pc-en til ps3. Ps3 får da nett gjennom pc-en min, men kan være ustabil til tider. Men er ikke så farlig, når jeg skal spille så endrer jeg til trådløst.

 

Ps3 mediaserver vil da steame gjennom kabel til ps3. Prøv det du :)

 

Takk det skal jeg prøve!

Lenke til kommentar
Hmm..

Tviler på at pcen er for dårlig.

 

amd 3800+ x2

2 GB ram

nvidia 7900 GT skjermkort

 

Er det eneste jeg husker i hodet, men pcen skal være god nok.

Når det gjelder kabel, så har jeg ingen mulighet til det.

Sitter 2 etasjer under routeren. bah!

 

Dersom du streamer 1080 materiale tror jeg ikke den pcen holder.. for å streame 1080 anbefaler de 2,6ghz dualcore... prosessoren din er en noe nedstøvet 2ghz.. også bør du unngå trådløst selvsagt.

 

 

PS: Årsaken til at du får dårlig bildekvalitet i tversity er at kodingen står på auto på kvaliteten, da skrur den ned bildekvaliteten når pcen er for dårlig.. hvertfall det jeg tror som er problemet.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Prosessorene er på 2.6 ghz. Har klokka. Det at jeg overfører via pc bør ikke ha altfor mye å si. Hvorfor har dem laget trådløst interentt hvis filene man legger inn er så dårlig at dem ikke er brukenes?

 

Bildekvaliteten er like dårlig uansett hva jeg gjør.

Prøver å avinstallere/reinstallere programmene.

 

btw:

 

Funker ps3 media center som en stream? Altså at pcen må være på for at dettte skal funke skikkelig? er kanskje derfor det er dårlig.

Endret av k1ngkong
Lenke til kommentar

Klarer ikke helt å skjønne alt du skriver men..

 

1. Dersom filen er overført til ps3en og spilles av FRA ps3en sin disk blir ikke kvaliteten påvirket på NOEN som helst måte. Ps3en spiller filen av i 100% kvalitet, og har ingen kobling til pcen, så den kan du slå av.

 

2. Dersom du prøver å spille av en fil som ps3en ikke støtter må du bruke streaming fra pcen, og da må jo selvsagt pcen være slått på. Kvaliteten vil da være avhengig av instillingene du har satt opp i programmet, som standard velger ps3mediacenter det som er best i forhold til ditt nettverk og hardware. Dersom hardwaren eller nettverket er for dårlig vil kvaliteten lide av dette.

 

 

Hvorfor har dem laget trådløst interentt hvis filene man legger inn er så dårlig at dem ikke er brukenes?

 

hva mener du med den setningen? Om du overfører filene via trådløst så skjer det jo SELVSAGT INGENTING med kvaliteten på filmene.. om du overfører via kabel eller trådløst er HELT irrelevant for filens kvalitet.. vi snakker datafiler, ikke analoge signaler. Men når du streamer derimot vil trådløst påvirke kvaliteten siden en ikke får presset gjennom nok data kjapt nok.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Ja. Ps3 media center er jo et streamingsprogram?

Filene blir ikke overført med ps3 media center?

For å overføre filene må jeg vel bruke hfs programmet.

Er sykt merkelig at det ikke er èn fil som fungerer skikkelig! :(

Endret av k1ngkong
Lenke til kommentar

var litt usikker på hva du gjorde... du kan fint overføre filer med ps3 media center om du vil,bare å trykke trekant og velge kopier..

 

men som du sier blir ikke filmene overført når du spiller dem av nei..

 

hvilke formater var det du prøvde å spille av? har du prøvd x264? visst ikke så prøv å last noe i 720p x264..

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Har kopiert en film ifra media centeret nå.

Det tok rundt 2 timer og kopiere ÉN film (Shoot em up).

Da ble filmen i god kvalitet. Det kom riktignok opp en feilmelding, men filmen funket helt fint. Dette var alikevel utrolig stress da det bruker så lang tid å kopierere, og det blir veldig slitsomt i lengden. Vente to timer på å kopiere filmen over, og så se filmen i to timer igjen. Går utrolig mye tid. Alternativet blir vel å ersatte viften til skjermkortet(den bråker som en jetmotor), kjøpe en krysset kabel. Dette blir alfor stress i lengden.

Endret av k1ngkong
Lenke til kommentar
Hei igjen!

Har kopiert en film ifra media centeret nå.

Det tok rundt 2 timer og kopiere ÉN film (Shoot em up).

Da ble filmen i god kvalitet. Det kom riktignok opp en feilmelding, men filmen funket helt fint. Dette var alikevel utrolig stress da det bruker så lang tid å kopierere, og det blir veldig slitsomt i lengden. Vente to timer på å kopiere filmen over, og så se filmen i to timer igjen. Går utrolig mye tid. Alternativet blir vel å ersatte viften til skjermkortet(den bråker som en jetmotor), kjøpe en krysset kabel. Dette blir alfor stress i lengden.

 

Det er jo ting som tyder på at filmene dine ikke er i et format som PS3 kan spille av slik at PMS må transkode filmen når du kopierer. Jeg kan gjette at filmen ble mye større på PS3 enn på PC'n og at den viser formatet "mpeg2" på PS3'en. Det burde ikke være noe kvalitetsforskjeller mellom streaming og den kopierte filen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...