Gå til innhold

Vurderer å ta Elektro utdanning. har et par spm.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo, eg e lærling 2året som Energimontør elsker det! Vis du e glad i være ute, ikke har høydeskrekk så vil jeg annbefale å bli energimontør.

 

Har allerede fått 3 jobb tilbud, dem sa det va bare å møtte opp så fikk man jobb!

 

Regner med at lønna blir som heismontører etter kvert pga det er så mange over 60+ Som er energimontør for å gjøre jobben mere attraktiv så må lønna opp, (dette blir bare ren spekulasjon)

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet litt selv som elektriker (gr.L), og mesteparten av vennene mine jobber som det.

 

Det er en ganske interessant jobb og utrolig varierende man gjør vel alt fra pære-skifter, kabelspikring til mindre automatiserte anlegg.

Og selvfølgelig installasjoner i hus og bygg.

 

Videre ville jeg ha funnet en lærlingeplass hos ett firma som jeg vet driver mye med nybygg. Mest pga at jeg ikke liker så godt å kravle på gamle støvete loft. (Litt overdrevet).

 

Jeg har som sagt utdannelse som elektriker, men angrer som en hund på at jeg ikke heller tok automatikk da jeg synest det virker enda mer spennende.

 

Ang lønn så er den veldig varierende, men jeg tror at det er realistisk med 300-500' i året. (på 500' så er det sinnsykt med overtid).

En venn ligger på mellom 8 og 900' men han jobber som elektriker i Nordsjøen, og elektriker her hjemme i friperiodene. Han får ihvertfall ikke tid til å bruke opp pengene :)

 

Håper dette hjelper deg litt på vei.

Endret av dreuf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...