Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

samboer/kjæreste med våpen som hobby


Anbefalte innlegg

Tror noen har misforstått her litt, det heter bros before hoes, ikke killingmachines before hoes.

Same shit.

 

Dersom noen ikke klarer å godta at man har en hobby som involverer våpen/strikkepinner/gryter/nål og tråd/whatever, har ikke den personen noe i det forholdet å gjøre.

 

BTW: Hei, Isprins! Jeg møter visst deg over alt hvor jeg er. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm. Dettte med våpen er en litt rar greie, jeg dreiv mye aktivt med skyting fra ejg var 15 (eller noe sånt) og jeg har aldri tenk på mitt våpen som et forsvar mot mennesker. Har heller aldri drivi med jakt. Dette handler om sunn våpenkultur. Våpen skal bare avfyres mot blinker på en sikker bane, og regler skal følges.

Men jeg kan skjønne at folk som ser og hører om folk som har blitt skutt ol. får et annet forhold til våpen, og vil avsky det. hvis jeg hadde volkst opp i en storby hvor folk hadde blitt skutt hadde jeg selvfølgelig hatt et annet forhold til våpen, antagelig hata det.

 

Jeg veit om folk som syntes våpen er skikkelig tøft og det er tøft å skyte og sånt, selv syntes jeg skyting har blitt veldig kjedelig og jeg har ikke skutt på et par år nå.

Jeg har ikke noe imot at folk har våpen og bruker de til jakt og konkuranser, men med en gang fok viser dårlig våpenkultur så blir jeg skikkelig sinna. Som denne idiotiske ideen om at man kan forsvare seg mot tyver.

Lenke til kommentar

Har selv opplevd at dama ikkje var helt happy med at eg skulle til førstegangstjeneste - for krig og våpen var en uting. Dette var et emne som var oppe ofte, men på et saklig nivå ... helt til eg var ferdig med rekrutten og havna på en base der presten (til og med hunkjønn) var aktiv på skytebana og eg argumenterte at med at selv "guds soldater bærer en Glock P80" :ph34r:

 

Kort oppsummert, det var ikkje populært, spesielt ikkje at eg var flink og likte skyting, og ble aktiv medlem i pistolklubben. Men i den grad eg kan si vedkommende var rasjonell, så aksepterte hun på et vis at det måtte være bedre at eg kunne behandle våpen enn ikkje. Og ut i fra en sær logikk var det på en måte bedre at eg kunne komme til å bære våpen i strid, enn andre som evt hadde mindre ferdigheter, eller var mindre egnet på andre vis (les trigger-happy osv).

 

Til 7 og sist var det helt andre ting enn skarpe skudd som gjorde at det forholdet ble avviklet...

 

I mitt siste forhold ble sarkasme brukt som våpen.

Må inrømme eg lo litt her, kanskje eg må søke om våpenløye for sylskarp tunge også?

Lenke til kommentar

Påstander som "grensen for å trekke våpen i en konfliktsituasjon er mye lavere for den typen mennesker som eier våpen enn andre." synes jeg er rimelig tullete!

 

Reglene for ervervelse av våpen er strengere en mange tror. Det er utrolig lett å si "jeg vil ha totalforbud mot våpen for å forebygge mot at kriminelle og gærninger får tak i våpen." Hvis man er av den oppfatningen vet man ikke hva man prater om, eller så er man rimelig naiv.

 

Med de rette kontaktene og en bunke cash, kan man få tak i alt fra en enkel revolver til automatvåpen, granater og ammunisjon nok til å lage en liten krig, dette gjelder på de aller fleste stedene i Norge og Oslo/storbyene er naturligvis store steder. Her omsettes våpen og ammunisjon som er stjålet i sammenheng med innbrud i både forsvarets lagere og hos private.

 

Men mesteparten er "bruktimportert". Våpensmugling er nesten like utbredt som nark-smugling. Og det er lett å få det over grensene. Det er våpensmuglere spesielt fra østeuropa og russland som bruker Norge og Sverige som "gjennomgangsland" ut mot europa. Da det er ganske enkelt å krysse grensene her.

 

All statistikk viser forresten at vanlige kjøkkenkniver er langt "farligere" og hyppigere brukt både til trussler og som drapsvåpen enn skytevåpen. Antall knivdrepte har aldri vært høyere enn i 2008.

 

 

Denne statestikken her er hentet i fra Kripos sine sider:

statistikk.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg skjønner jo at dette kan være et tema i enkelte forhold. For meg er det bare nok en påminnelse om hvor heldig jeg er, da både kjæresten og jeg er aktive pistolskyttere og kan dra på stevner sammen.

Lenke til kommentar

Vet at det finnes enkelte som er veldig sinte på våpen, på grunn av generell pasifistisk innstilling, ikkevold osv. Og misliker lyden av skudd pga opplevelser med krig i hjemlandet. Men tror det skal mye til å møte på en slik person, og at forholde skal strande pga det. Større sjanse hvis du velger en utlending som har flyktet fra krigen i hjemlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...