Gå til innhold

Ringekonto tappet av spam-meldinger som legger seg i tjenesinnboks


Anbefalte innlegg

Ja, det var vel egentlig tittelen jeg kom på i farten.

 

Raskt forkart: yngstemann i huset her fikk seg mobil til jul (en Nokia 5310Xpress Music, om det skulle ha noe å si), og omtrent helt fra starten av har abonnementet blitt tappet for penger (Telenor - Djuice Control 200kr/mnd).

 

Vi har trodd her at han har sendt mld. til det tullet som går på TVen, disse reklamene som koster deg 100 kr i uka (wild guess), men det viser seg at det er noe annet. Han fikk en melding til i dag, og denne gangen "åpnet" han den ikke. jeg så på den, og det er meldinger som legger seg i tjenesinnboksen. Det går heller ikke ann å hente de meldingene, trolig fordi det allerede er tomt for penger, men infoen om meldingene tilsier at det er pornografisk innhold.

 

Jeg lar være å legge ut link til den siden her, grunnet forumets retningslinjer, men jeg tar meg friheten til å kopiere sidens Vilkår og betingelser for bruk av denne litt tilfeldige pornotjenesten som benytter seg av wap.

 

 

 

 

For support ringer du gratis 800-19-742 ([email protected])

Porno nedlasting - Få grov hardporno er et produkt fra K2 Media Ltd.

Denne tjenesten er kun tilgjengelig for personer over 18 år, og kan kun leveres etter samtykke fra regningsbetaler.

WAP/GPRS er påkrevd. Gratis videonedlasting pluss alle registrerte bestillinger: K2 Media Ltd, eller tilknyttede selskaper, kan komme til å kontakte kunder via SMS med sine nyeste kampanjer og produkter. For å ikke motta flere kampanjemeldinger sender e-post til [email protected].

Standard WAP-kostnader gjelder.

Videoer koster 60NOK pluss wap-kostnader.

Du får tilsendt en kobling for å laste ned artikkelen din og en ytterligere nettverkskostnad vil gjelde.

Alle videoer er i overkant av 500 kb.

Det tas ikke ansvar for bestilt innhold som ikke støttes av håndsettet, for forsinket eller forvrengt innholdslevering eller for håndsett uten nok minne.

 

 

Jeg har ikke ringt det nummeret for support og tar jeg ikke feil er hele greia her bullshit, men det jeg kan si er at det kommer tjenestemeldinger med et par linker, pengene tømmes fra konto av seg selv, ingenting er noengang bestilt eller registrert, og jeg kan trygt forsikre alle om at han her er en fornuftig fyr som ikke ser etter porno eller andre lurerier ;)

 

Jeg kan samtidig si at ingenting har blitt lastet ned til mobilen, vi har på en måte ikke "fått noe for pengene" om dere skjønner; men det er vel egentlig bare positivt.

 

-----------------------------------------------------

 

Dette ble egentlig en veldig lang post, men tar jeg ikke feil er dette sikker ikke det eneste tilfellet, så kanskje noen andre her fåt nytte av dette.

 

Jeg er ikke helt sikker på hva som skal gjøres her, men vi kontakter hvertfall telenor og ber dem om å sperre wap-tjenester av denne typen, om det lar seg gjøre? Håper at noen andre her kanskje vet hva dette her og da hjelper til, for alt er til hjelp.

 

 

Til slutt, jeg er akkurat nå veldig provosert og irritert, så jeg får beklage om posten kan være litt uoversiktelig.

Endret av Leffsa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyst sansynlig så har han svart på en slik reklame på Tven.. Eks, Send "fiss" til 2244, å få denne kule ringetonen..

 

Desverre så blir det da opprettet et abonemang, som koster ofte 30,- hver uke..

3-4 slike meldinger, så er du fort oppe i 100 i uka..

Hvis kontoen blir tom, så vil disse "abbonementene" bli satt på vent, å bli aktivisert igjen når han har penger på kortet..

Pengene bli "fysisk" trekt i fra kortet, ved at han motar en SMS melding, eller lignende..

 

Får å finne ut synderne, så logg dere inn på min side, å sjekk ut spesifisert faktura..

 

da får dere ramset opp synderne, som 2244, 2130 osv..

 

http://www.telenor.no/privat/kundeservice/...a-000000000000}

Bruk så denne linken, for å finne firmanavnet, og web siden demmers.

(Netcom har en lignende side, med tlf til kundeservice hos dem, å..)

 

Etter dette, så er det bare å sette seg ned, å skrive Epost, brev, eller å ringe dem, for å avslutte/sperre for framtidlig tapping av kortet.. :p

 

Man skall også etter Norsk "reget" også bare kunne å sende "Stop" eller "Stopp" til nret, for å få det stoppet... Men praktisk så er dette langt i fra "regelen".

 

Hvis alt annet feiler, så ring Telenor Kunde service, å få dem til å hjelpe deg. :)

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg har to mulige forklaringer:

 

Har han nylig fått nytt nummer, og på den måten arvet abonnementer fra den forrige eieren av nummeret?

 

Har han skrevet inn mobilnummeret sitt på hjemmesider på nettet? Noen av disse sidene sender da meldinger til nummeret du oppgir og vips så koster det penger.

 

Kan også legge til at oslo taxi spør deg om du vil ha beskjed på SMS når taxien kommer. Det koster en krone pr melding (noe de ikke sier noe om), men det som er interessant er at de da faktisk har mulighet til å belaste en hvilken som helst abonnent uten at det er sendt en bestilling på sms. DET er jo ganske ubehagelig å vite...

Lenke til kommentar

CyberMan har nok dessverre rett her; disse tingene skjer ikke av seg selv. Det kan dog være at tidligere eier av mobilnummeret har abonnert på en slik tjeneste og at tjenesteleverandøren har begynt å sende ut meldinger igjen så snart nummeret ble aktivt på ditt DJ Control-abonnement.

 

Jeg ville ha kontaktet Telenor og/eller tjenesteleverandøren og bedt om å få bevis for at tjenesten er bestilt, med klokkeslett og dato for når bestillingsmeldingen er sendt fra telefonen. Ut fra svaret vil du jo lett finne ut om det er junior som er litt eldre enn du trodde (...) eller om det er forrige eier av nummeret som står bak.

 

Punktet om at man må være 18 år eller eldre kan du nok ikke gjemme deg bak. Det er garantert du eller en annen myndig person som står som juridisk ansvarlig for abonnementet. Det er igjen du som lar junior bruke abonnementet og du har dermed ansvar for alt han gjør med det. Dessverre.

 

Lykke til og si gjerne fra til oss hvordan dette går. Slike saker hører man jo om i media et par ganger i året og som regel blir enden på visa enten at man finner en registrering på tidligere eier av nummeret, eller at saken blir lagt død fordi junior faktisk har bestilt tjenesten likevel...

 

-s

Lenke til kommentar
Jeg har to mulige forklaringer:

 

Har han nylig fått nytt nummer, og på den måten arvet abonnementer fra den forrige eieren av nummeret?

 

Har han skrevet inn mobilnummeret sitt på hjemmesider på nettet? Noen av disse sidene sender da meldinger til nummeret du oppgir og vips så koster det penger.

 

Kan også legge til at oslo taxi spør deg om du vil ha beskjed på SMS når taxien kommer. Det koster en krone pr melding (noe de ikke sier noe om), men det som er interessant er at de da faktisk har mulighet til å belaste en hvilken som helst abonnent uten at det er sendt en bestilling på sms. DET er jo ganske ubehagelig å vite...

Om "innmeldingen" skjer via SMS, TLF, WEB, internet, Epost, muntlig "ja", eller et kryss på et skjema, så gjør det ingen forskjell...

 

Eks, Så kan Facebook når som helst, legge inn i sin bruker avtale, at brukeren "tillate" å få tilsent reklame en gang i uka, til en pris av.. (Lel om dette e på kanten), osv.. Å ette dette, så står da FaceBook "fritt", til å sende reklame en gang i uka, som koster... :/

 

Alle gammle nr, har en "død" periode på 3+måneder før dem er mulig å hente ut igjen.. Å alle tjeneste leverandører er pliktige til å slette abbonemang, hvis innaktiv i 3 måneder.. (At alle ikke så lel gjør d, eller feil oppstår, er en annen sak.. :( )

 

Det viktigeste er vel ikke å finne ut "hvorfor", men å få stengt altt dette, før neste påfulling kjem, for så å tappe kontoen hans igjen.. Å etterpå, så kan du gå inn å see på hvorfor.. :)

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Det kan jo også vere nokon som har "bestilt" dette for han, f.eks. når han har snudd ryggen til telefonen, og som sit ein eller annan stad og flirer og ler.

 

Prøv å sende "stopp" til nummeret som sender uhumskheitene. Dersom ikkje noko anna hjelper er det vel også mogeleg å snakke med Telenor og få abonnementet stengt for innhaldstenester.

Lenke til kommentar

Det er ikke jamba eller disse 2422-reklamene som kommer i hver reklamepause som er synderen her..

 

Det er et nytt nummer ja. Greia er at disse meldingene legger seg i tjenesteinnboksen under hovedmenyen "Internett". Jeg kan ikke se hvor eller hvem meldingen kommer fra, og det eneste som står når jeg trykker på "info", er linken til siden og en tittel på filmen som skal kunne lastes ned ellerno.

 

Telenor ville ikke si hvem disse meldingene kom fra over telefon, men kontoutskriftene blir sendt i posten.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Hei igjen. Vi har nå fått kontoutskriftene, og det er ikke sendt en eneste sms til noen som helst tjenestelevereandør. Allerede 26. desember, mobilen ble tatt i bruk kvelden på 24. desember, ble kontoen tappet for 50,- av Aspire, eller Cellus. Dette ble gjort via en wap-tjeneste og det står ikke hvilket Cellus-nummer det kommer fra. Det har ikke vært mulig for 10-åringen å være på internett for å registere seg der, i og med at vi ikke var hjemme i julen og han hadde ikke tilgang til data eller internett.

 

Det kommer også belastninger fra tjenester som unwire (http://www.unwire.dk/).

---------------------------------------------------

Punktet om at man må være 18 år eller eldre kan du nok ikke gjemme deg bak. Det er garantert du eller en annen myndig person som står som juridisk ansvarlig for abonnementet. Det er igjen du som lar junior bruke abonnementet og du har dermed ansvar for alt han gjør med det. Dessverre.

-s

Det viste seg også at abonnementet er registert på ungen, for når vi prøvde å logge oss på hans Control abonnement på telenor, fungerte det ikke med morens fødselsdato, vi måtte logge inn med hans fødselsdato, abonnementet står i hans navn.

 

Går det ann å kontakte telenor over tlf. å forklare dette, si at vi ikke vil ha et nummer som allerede er registrert hos flere tjenesteleverandører som har tappet kontoen fra første stund, og dermed kreve disse 800,- kronene tilbake?

 

Det får nå være grenser.

Endret av Leffsa
Lenke til kommentar

Hei!

 

Det ser ut som at du er blitt offer for forrige eiers bruk av tjenester. Ta kontakt med Telenor og krev pengene tilbake!

 

At du ikke kan logge inn med morens personnummer har nok mer å gjøre med at gutten er satt som [k]bruker[/k] av abonnementet. Det er ikke mulig å sette et Control-abonnement på en umyndig person da det blant annet kjøres en kredittsjekk ved opprettelse.

 

-s

Lenke til kommentar
Hei!

 

Det ser ut som at du er blitt offer for forrige eiers bruk av tjenester. Ta kontakt med Telenor og krev pengene tilbake!

 

At du ikke kan logge inn med morens personnummer har nok mer å gjøre med at gutten er satt som [k]bruker[/k] av abonnementet. Det er ikke mulig å sette et Control-abonnement på en umyndig person da det blant annet kjøres en kredittsjekk ved opprettelse.

 

-s

Ja, tenkte det jeg og, men vi syntes det var litt rart at vi måtte logge inn med hans fødselsnummer..

 

Tar kontakt med telenor i dag og krever pengene tilbake, så får vi se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...