Gå til innhold

Bygget en PC selv, hva syns dere?


Anbefalte innlegg

Sist gang jeg bygde én ny pc, så funket ikke ting sammen, eller hadde for lite watt osv sånn små problemer som man må faktisk kjøpe nye deler til.

Og vil prøve å unngå dette denne gangen, og har tatt deler ut for ca 13500.

Hva syntes dere?

 

Kabinett

Strøm Forsyning

Skjermkort

Prossesor

RAM

Hovedkort

Harddisk

 

1) passer alt sammen?

2) jeg må ikke være redd for at det er plass i kabinettet?

3) (skal gjerne ha 2x 260GTX seinere, går dette?) med tanke på hovedkort og annet.

4) Jeg fant et annet harddisk, men den har bare 150 GB, og det sies at det er bra for gaming, men det er jo såvidt plass til noe i 150gb. Western Raptor Harddisk

 

5) med tanke på vifte, ossen vifte skal jeg ha, og hvor mange?

 

6) hva annet trenger jeg, av utstyr etc.

 

 

-Celidog! ;)

Endret av celidog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) alt passer sammen, ikkenostress :)

2) det kabinettet er ganske svært så du får nokk plass.

3) Hovedkortet er laget for sli så ingen problem

4) den hardisken er ment som en os hardisk og for å legge spill på sånn som jeg har forstått det. du bør jo da i tillegg ha en litt større hardisk for filmer og musikk og slik.

5)Noctua viftene er geniale. bråker ikke og flytter greit med luft. men de er ikke spessielt fine. beige og brun. søk opp de på google. hvor mange vifter du trenger er helt opp til deg, men en i front for hardisker og en i bakkant kan være greit

 

mvh EspnV

Lenke til kommentar

4) Velociraptor diskene er KJEMPE kjappe i forhold til vanlig disker. F. eks en Samsung Spinpoint 1TB disk har 7200 rounds per minute (rpm). Velociraptor disken har 10 000! Derfor er de også veldig dyre. Vet ikke om det er noe mer som er spesiellt med dem.

 

Viss jeg ikke tar feil da. Men har hørt dette andre steder.

Endret av Kristian94
Lenke til kommentar

Litt en panzer-strømforsyning til det oppsettet, f.eks en Corsair 750W hadde gått glatt med masse til overs, men hvis du har tenkt deg quad-core med overklokking pluss GTX295 i SLI eller GTX285 i Tri-SLI senere, så kan du forsåvidt dra nytte av den. Ellers vil vel folk etterhvert her kanskje be deg vurdere et X58/Core i7-system, disse kan også støtte nVidia SLI.

Lenke til kommentar
Hva gjør de harddiskene kjappere?

For eksempel at det tar 10 sekunder mindre å starte opp pc'en? eller 5 sekunder mindre ladetid på crysis?

 

 

Er det mulig å få bygd en ENDA bedre pc til 13,000 ?

Isåfall, vil jeg gjerne se! :)

 

De Velociraptor diskene pleier folk og bruke til spill og andre store porgrammer. Opplastningen av porgrammene går fortere, og det blir ingen treghet kan man si.

Lenke til kommentar

Kabinettet er veldig dyrt. Antec three hundred er veldig populært og billig.

 

PSU er veldig dyr. OCZ har en 1000W til ca. 1000kr mindre, les litt tester på den og se om den er god nok for deg. Jeg mener på den har gjort det ganske bra på tester rundt om. (Corsair er ett kvalitetsmerke, men om det virkelig er verdt den prisen?)

 

Western Digital 1TB Black serien yter bedre en Green serien, men jeg tror de bråker litt(støy er jo nærmest ett varemerke for WD så :p)

 

Med så dyr prosessor og hovedkort kan du nesten vurdere å sette opp ett i7 opsett.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...