Gå til innhold

Hvilken laptop til ca 8000?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal være akkurat samme maskin, da begge heter Xa 3530-005.

 

Det er DDR3 minne på skjermkortet på begge, hvis det var det du mente?

 

Jeg tror netonnet har tulla litt, for det er 2 grafikkort i pc'n, men det ene brukes kun når du kjører energisparing (om det som står på fsc sine sider er riktig http://www.fujitsu-siemens.no/home/product...lo_xa_3530.html )

Men det er mulig det går ann å kjøre dette i crossfire

Lenke til kommentar
Det skal være akkurat samme maskin, da begge heter Xa 3530-005.

 

Det er DDR3 minne på skjermkortet på begge, hvis det var det du mente?

 

Jeg tror netonnet har tulla litt, for det er 2 grafikkort i pc'n, men det ene brukes kun når du kjører energisparing (om det som står på fsc sine sider er riktig http://www.fujitsu-siemens.no/home/product...lo_xa_3530.html )

Men det er mulig det går ann å kjøre dette i crossfire

Etter hva jeg fikk fortalt når jeg snakket med FS tidligere angående en tilsvarende modell er det kun det kraftige kortet som vil dra tyngre operasjoner og det "lille" kortet drar stort sett skrivebord og film osv.

 

Riktignok benytter de seg av CF teknologien, men det tilsier ikke at kortene skal være identiske med hverandre, bare samarbeide om oppgavene, og det oppfylles jo her.

Lenke til kommentar

Ta en kikk på denne; http://www.yaha.no/y.asp?pd=277199&og=...=152&ug=267

 

 

Kjøpte nettopp denne selv, og er meget fornøyd..

Bruker den mest til spilling, å battlefield 2142 på full fyr går bra:)

 

Kan også nevne at jeg testet 3dmark06 på stock... fikk 4400pts..

Den holder seg meget kald, og jeg prøvde å klokke litt på skjermkortet, å fikk 5000 pts.

En god allround maskin som også egner seg til spilling, for en vanvittig bra pris vil jeg si:)

Lenke til kommentar

Jeg har http://www.netonnet.no/index.asp?iid=143762 selv, og den fungerte fint inntil noen dager, viste seg å være DOA, var ikke noe problem, Netonnet tok den tilbake og lovte å fullføre servicen til denne uken (innen lørdag). Jeg anbefaler den på det sterkeste da det er en meget sprek og god PC som yter godt i mange spill, til og med WoW. det er ingenting å klage på, jeg fikk vista i gang på 20 sekunder med den uten å gjøre noe spesielt med den.

 

Stor og deilig klar skjerm, men husk det er IKKE crossfire, det er Hybdrid Crossfire X, det vil si at det er to forskjellige ATI grafikk prosessore (skjermkort) i maskinen. Men jeg skal si at ATI Radeon 3200 HD kjører wow i dalaran på max grafikk med 15 fps , og det sier jo litt om et integrert skjermkort. Det dedikerte derimot greier 25-35.

 

Ellers kan du kjøre disse sammen. Maskinen har 2 partisjoner, en til windows og en til dine filer, de er begge til sammen på 320gb derav 90gb er satt av til OS og andre filer det inne. Jeg ble glad i PCen min, da den er stillegående og ble ikke spesielt varm når jeg hadde den, gleder meg til å få den tilbake! :)

 

Håper dette hjalp litt, bare spør om du vil ha mer informasjon.

Lenke til kommentar

Hvordan kan den ha fungert fint en stund, hvis den var DOA?

 

 

Jeg har http://www.netonnet.no/index.asp?iid=143762 selv, og den fungerte fint inntil noen dager, viste seg å være DOA, var ikke noe problem, Netonnet tok den tilbake og lovte å fullføre servicen til denne uken (innen lørdag). Jeg anbefaler den på det sterkeste da det er en meget sprek og god PC som yter godt i mange spill, til og med WoW. det er ingenting å klage på, jeg fikk vista i gang på 20 sekunder med den uten å gjøre noe spesielt med den.

 

Stor og deilig klar skjerm, men husk det er IKKE crossfire, det er Hybdrid Crossfire X, det vil si at det er to forskjellige ATI grafikk prosessore (skjermkort) i maskinen. Men jeg skal si at ATI Radeon 3200 HD kjører wow i dalaran på max grafikk med 15 fps , og det sier jo litt om et integrert skjermkort. Det dedikerte derimot greier 25-35.

 

Ellers kan du kjøre disse sammen. Maskinen har 2 partisjoner, en til windows og en til dine filer, de er begge til sammen på 320gb derav 90gb er satt av til OS og andre filer det inne. Jeg ble glad i PCen min, da den er stillegående og ble ikke spesielt varm når jeg hadde den, gleder meg til å få den tilbake! :)

 

Håper dette hjalp litt, bare spør om du vil ha mer informasjon.

Lenke til kommentar

"DOA" betyr ikke nødvendigvis at den feiler med en gang, det betyr at den feiler innen 3 dager, og det var det den gjorde. Tredje dagen var det blåskjerm og kludder, så fungerte det etter recovery i 3 dager til før den feilet nok en gang med samme problemer, viste seg å være harddisken, har fått høre dette fra netonnet, i tillegg var den ene RAM modulen skadet, noe som førte til blåskjerm. Det gikk som DoA siden den feilet tredje dagen, og deretter etter tre påfølgende dager det er ikke maskinfeil, heller dårlig pakking fra netonnet. Bestill via tlf og be om ekstra god pakking, for den blir bare sendt i original emballasje

Lenke til kommentar
"DOA" betyr ikke nødvendigvis at den feiler med en gang, det betyr at den feiler innen 3 dager, og det var det den gjorde. Tredje dagen var det blåskjerm og kludder, så fungerte det etter recovery i 3 dager til før den feilet nok en gang med samme problemer, viste seg å være harddisken, har fått høre dette fra netonnet, i tillegg var den ene RAM modulen skadet, noe som førte til blåskjerm. Det gikk som DoA siden den feilet tredje dagen, og deretter etter tre påfølgende dager det er ikke maskinfeil, heller dårlig pakking fra netonnet. Bestill via tlf og be om ekstra god pakking, for den blir bare sendt i original emballasje

 

OK, trodde DOA betød Dead On Arrival....

Lenke til kommentar

Mener dere helt seriøst at 16 og 17 tommers skjerm er aktuelt for en bærbar til skolebruk? Den skal brukes til WoW, greit nok. Dette krever litt av skjermkortet, men ikke mye. Dersom det er skjermstørrelse som teller, så bruker man en ekstern skjerm. Skal tross alt ikke spille WoW på skolen. Poenget er at lav vekt og liten størrelse står som de to viktigste faktorene ved kjøp av bærbar. Derfor må dere jekke litt ned.. til 15,6".

Dell.png

Dell Inspiron 1545

 

Intel Core 2 Duo P8600 @ 2,4 GHz

4GB DDR2 RAM

320GB harddisk

Intel GMA 4500MHD-grafikk

BluRay-leser / DVD-brenner

3 timers batterilevetid

 

Pris: kr 7290,- (Dell.no)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...