Gå til innhold

Kan trekjerne bli firekjerne?


Anbefalte innlegg

Minner meg om Thorton kjernen i Athlon serien som egentlig var en Barton med halvparten av L2 cachen avslått.

Man kunne skru på denne med å koble sammen en bro på prosessoren. På min Athlon XP 2000 var den andre delen defekt, men mener jeg en gang leste om noen som låste opp uten å få noen problemer.

Hehe... På Athlon XP kunne man også forandre multiplier ved hjelp av en blyant!

 

Fikk min XP2000 til å kjøre på en gammel T-Bird platform på den måten. :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mozze: de bruker jo allerede it-avisen som kilder! (ikke i denne artikkelen). En ting er å VÆRE IT-avisen, men å bruke de som kilde... hvor lavt kan man synke egentlig?

 

Greit nok at de bruker IT Avisen som kilde av og til, men at de tidvis legger ut nyheter som IT Avisen (og VG) har hatt 1 til 2 dager tidligere er ikke bra. Og ingen av de er spesielt kjappe med nyheter.

 

Da er det bedre å la være å skrive/kopiere den nyheten.

Lenke til kommentar

Nå er det bekreftet fra så mange plasser at jeg tar det for god fisk.

 

Det skal bli spennende å se hvilke hovedkort som kan aktivere den siste kjernen og om aktiveringen holder seg når man flytter prosessorene mellom hovedkort. Det blir også spennende å finne ut mer om suksessraten.

 

Jeg tipper at mange er inspirert til å prøve å låse opp de siste 2 MB L3 cache på Phenom II X4 810 og 805.

Lenke til kommentar

blinc, ditt utsagn om at alternativet til dagens artikkler er færre artikkler er jo litt av en måte å se saken på.. Som jeg ser det så er det reelle alternativet å legge mer jobb i artikklene her på hw.no. Ser ikke helt hvorfor det ikke skulle være mulig, da de publiserte mange artikkler av langt høyre kvalitet tidligere.. (tenker tilbake til tiden med overklokking.no ja)

Lenke til kommentar

Dette er som med Ati 9500, Nvidia 6800le, opplåsing av cache på Amd xp cpuer først og fremst flaks. Dyktighet osv. har ingenting å si. Er man heldig å får låst opp og det fungerer så har man tjent inn mellomlegget mot Phenon 2 920 som har samme frekvens og cache. Fungerer det ikke så sitter man enten med en X3 som før, eller man taper penger på å bruke angreretten når man må ut med både porto hjem + returporto. Dette er vel først og fremst aktuellt om man har mye penger og kan bestille en drøss med cpuer. Så kan man returnere de som ikke fungerer, noen vil vel kalle det uetisk..jeg gidder i hvertfall ikke det for å prøve å spare knappe 4-500 kr.

Lenke til kommentar

Hm... det som blir spennende å se er jo om dette fører med seg en eller annen form for defunct. Blåskjermer eller annet anskens rart (feilregning :blink: ... det har jo skjedd før)!

 

Hehe... jeg hadde en blyantmodda duron 800 kjørende på filserveren min fram til i sommer jeg :)

 

Har den enda liggende her.

 

 

Kan mangel på gode artikler være at mange av de gode gamle har funnet seg noe annet? Magnus Blaker og Mohammed Sourouri hadde mye bra.

Lenke til kommentar
Dette er som med Ati 9500, Nvidia 6800le, opplåsing av cache på Amd xp cpuer først og fremst flaks. Dyktighet osv. har ingenting å si. Er man heldig å får låst opp og det fungerer så har man tjent inn mellomlegget mot Phenon 2 920 som har samme frekvens og cache. Fungerer det ikke så sitter man enten med en X3 som før, eller man taper penger på å bruke angreretten når man må ut med både porto hjem + returporto. Dette er vel først og fremst aktuellt om man har mye penger og kan bestille en drøss med cpuer. Så kan man returnere de som ikke fungerer, noen vil vel kalle det uetisk..jeg gidder i hvertfall ikke det for å prøve å spare knappe 4-500 kr.

Eh, jeg tror ikke det er penger som er målet for å gjøre noe slikt. Det er bare noe med data folk som elsker å gjøre det. Slik som med overklokking: man begrenser levetiden ypperligere, men det er gleden av å ha gjort det som teller. Og akkurat her i X3 scenarioet, så er det litt spesielt. Eller, like spesielt som på de andre eldre modeller o.l. det har blitt utført liknedne operasjoner på. Rett meg hvis jeg er helt på blåbær tur.

 

EDIT: leif...

Endret av nadezico
Lenke til kommentar
I følge VR-Zone skal det visstnok være flere som skal ha klart å låse opp den 4. kjernen i batch 0904 med hovedkort fra DFI (790FX), Biostar og Gigabyte.

 

Det blir interessant å følge med videre på dette. Det er ikke sikkert at den 4. kjernen er stabil i det hele tatt. Bare se VRForums hvordan det ble gjort.

det siste jeg så på xtremesystems var vel at batch ikke dikterte om du fikk en gyllen chip eller ikke.

(var testet ut en del forskjellige i en tråd)

må ha litt flax og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...