Gå til innhold

Hvilke emner er viktigst for deg i valget 2009? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Sunnivaness: Nå skal jeg ikke forsvare verken FRPs innvandringspolitikk eller FRPs generelle politikk siden jeg ikke støtter mye av den. Jeg støtter en strengere innvandrinspolitikk, men på en annen måte en FRP vil, men en politikk er ihvertfall bedre enn ingen politikk. Derimot, skal jeg snakke litt om hva hun mente med snikislamisering.

 

Snikislamisering er ikke det at en gruppe bevist prøver å få sharialover i Norge. Dette handler om Norge blir mer og mer påvirket av Islam. Selv om ikke så mye har skjedd ennå kan vi i fremtiden oppleve mye mer påvirkning om innvandringen forsetter. Nå, er det f.eks. snakk om seperat undervisning, men hvis det blir nok ekstreme muslimer kan det bli snakk om å innføre lover som ligner sharialovene. Dette er hva hun advarer mot, og som vi bør helst unngå. Hun la ikke så mye fokus på noen av de andre negative aspektene med for mye muslimsk innvandring. Det fører til mer ekstreme muslimer, fordi de havner i muslimske ghettoer. Disse ghettoene vil føre til tap i BNP per capita, økt krimnalitet og økt rasisme blandt nordmenn og muslimer. Det vil føre til at nordmenn flest vil ha en ganske negativt syn iforholdtil innvandre, og det er ikke positivt. Det er heller ikke positivt at vi får muslimske ghettoer i Oslo. For det andre begynner det å bli nok med muslimer i Oslo. Vi danner ikke et flerkulturelt samfunn, vi danner et todelt samfunn.

 

Joker91: Neida, landet vil ikke gå til grus hvis FRP og Høyre danner regjering. Høyre vil sørge for at alle de idiotiske tiltakende til FRP ikke kommer igjennom. Høyre vil aldri godta å bryte handlingsreglen.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter Siv Jensen snakket om snikislamisering virker det som dette har blitt et problem etter hun sa det. Det er jo mye mere snakk om dette etter hun sa det. Tviler på om det var så mange som var redd for snikislamisering før hun tok opp dette. Folk er lettpåvirkelige

Jeg har alltid ment at "snikislamisering" og masseinnvandring fra ikke-vestlige land er et problem, ikke bare den siste måneden fordi Siv Jensen sa det. Klart noen blir nok påvirket av hennes uttalelser, akkurat som alle plutselig ble miljøbevisste etter dramet om global oppvarming - og alle er redd for å miste jobben under "finanskrisen".

Lenke til kommentar

Men hvorfor er det et større problem med innvandrere fra land i afrika, pakistan osv. ? Hvordan vet dere det? Det som er det egentlige problemet er at regjeringen har får dårlige ordninger for å integrere de i landet og få de i jobb. De burde også ha blitt mere spredd utover i land enn at alle skal bo i oslo. Jeg håper ikke FRP kommer til makta. De kjemper for idiotiske saker. Billigere skatt og avgifter osv. Det er ikke noe vits å klage på det. Vi har det kjempegodt i forhol til andre land. Vi får ganske så mye tilbake. Det må satses på det som det er mening i! Som sagt så håper jeg velgere ser hvor bra norge har klart seg finaskrisen ifohold til andre land og det har mye med den nåværende regjeringen. FRP tjener utrolige mange stemmer fra ungdommer som ikke tenker! Billigere skatt og mindre innvandrere er grunnen til mange stemmer og det er hårreisende.

Endret av Joker91
Lenke til kommentar
Men hvorfor er det et større problem med innvandrere fra land i afrika, pakistan osv. ? Hvordan vet dere det? Det som er det egentlige problemet er at regjeringen har får dårlige ordninger for å integrere de i landet og få de i jobb. De burde også ha blitt mere spredd utover i land enn at alle skal bo i oslo. Jeg håper ikke FRP kommer til makta. De kjemper for idiotiske saker. Billigere skatt og avgifter osv. Det er ikke noe vits å klage på det. Vi har det kjempegodt i forhol til andre land. Vi får ganske så mye tilbake. Det må satses på det som det er mening i! Som sagt så håper jeg velgere ser hvor bra norge har klart seg finaskrisen ifohold til andre land og det har mye med den nåværende regjeringen. FRP tjener utrolige mange stemmer fra ungdommer som ikke tenker! Billigere skatt og mindre innvandrere er grunnen til mange stemmer og det er hårreisende.

Problemet er at de gruppene ikke jobber hardt nok for å intigrere seg. At det er regjeringen skyld biter jeg ikke på siden andre innvandregrupper klarer å intigrere seg. Vi kan ikke bestemme hvor de bosetter seg, så det er vanskelig å gjøre noe med. Største grunnen til at vi klarte oss bra er på grunn av oljen, ikke på grunn av styresettet. Sverige har et veldig likt system som oss og de klarte seg ikke like bra. Det har lite med det sosialistiske system.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Men hvorfor er det et større problem med innvandrere fra land i afrika, pakistan osv. ? Hvordan vet dere det? Det som er det egentlige problemet er at regjeringen har får dårlige ordninger for å integrere de i landet og få de i jobb. De burde også ha blitt mere spredd utover i land enn at alle skal bo i oslo. Jeg håper ikke FRP kommer til makta. De kjemper for idiotiske saker. Billigere skatt og avgifter osv. Det er ikke noe vits å klage på det. Vi har det kjempegodt i forhol til andre land. Vi får ganske så mye tilbake.

 

Enig i det ja, utlendingene burde bli mere spredt til andre deler av landet!

Billigere skatt og spes moms/avgifter hadde vært fint! Da vi lever i verdens mest avgiftskåte land..

Vi har det kjempe godt ja, men vi kunne også hatt det bedre.

Det går ikke ann å sammeligne oss med et land i Afrika foreksempel, må heller samenligne oss med et land som er mere likt oss, England, Sverige, Danmark, osv..

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så forbanna negativt at noen vil annet kjøtt og egne sykehjem o.l når nordmenn som f.eks bor i spania har egne sykehjem og skoler. Importerer mat/egne matbutikker. Faktisk har Carl I Hagen uttalt de som skal arbeide på et "norsk" sykehjem i spania må lære seg norsk. Møter han ikke seg selv i døra når han og partiet hans stiller krav til INNVANDRERE i norge? Der vil han faktisk at de som er fra spania må lære seg norsk for å jobbe i landet de kommer i fra. Makan til dobbelmoral. Der skal ikke de som kommer dit tilpasse seg nei. Dette er jo norskifisering..... De som stemmer FRP er de som ikke tenker. Derfor er det mange unge som stemmer på de. Det er jo ingen tvil om at de er det minst likte partiet i norge. De går etter enkeltsaker der de vet at de får mange stemmer for. Men resten av politkken henger ikke på greip. Politikken passer de rike. De vil bli en enda større forskjell mellom rik og fattig hvis de kommer til makten og landbruket kommer til å få mindre rettigheter og støtte. Da kan en viktig næring forsvinne.

Endret av Joker91
Lenke til kommentar
Men hvorfor er det et større problem med innvandrere fra land i afrika, pakistan osv. ? Hvordan vet dere det? Det som er det egentlige problemet er at regjeringen har får dårlige ordninger for å integrere de i landet og få de i jobb. De burde også ha blitt mere spredd utover i land enn at alle skal bo i oslo. Jeg håper ikke FRP kommer til makta. De kjemper for idiotiske saker. Billigere skatt og avgifter osv. Det er ikke noe vits å klage på det. Vi har det kjempegodt i forhol til andre land. Vi får ganske så mye tilbake.

 

Enig i det ja, utlendingene burde bli mere spredt til andre deler av landet!

Billigere skatt og spes moms/avgifter hadde vært fint! Da vi lever i verdens mest avgiftskåte land..

Vi har det kjempe godt ja, men vi kunne også hatt det bedre.

Det går ikke ann å sammeligne oss med et land i Afrika foreksempel, må heller samenligne oss med et land som er mere likt oss, England, Sverige, Danmark, osv..

Har ikke sammenlignet med et land i afrika jeg. Sverige og danmark har høyere skatt en oss.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så forbanna negativt at noen vil annet kjøtt og egne sykehjem o.l når nordmenn som f.eks bor i spania har egne sykehjem og skoler. Importerer mat/egne matbutikker. Faktisk har Carl I Hagen uttalt de som skal arbeide på et "norsk" sykehjem i spania må lære seg norsk. Møter han ikke seg selv i døra når han og partiet hans stiller krav til INNVANDRERE i norge? Der vil han faktisk at de som er fra spania må lære seg norsk for å jobbe i landet de kommer i fra. Makan til dobbelmoral. Der skal ikke de som kommer dit tilpasse seg nei. Dette er jo norskifisering..... De som stemmer FRP er de som ikke tenker. Derfor er det mange unge som stemmer på de. Det er jo ingen tvil om at de er det minst likte partiet i norge. De går etter enkeltsaker der de vet at de får mange stemmer for. Men resten av politkken henger ikke på greip. Politikken passer de rike. De vil bli en enda større forskjell mellom rik og fattig hvis de kommer til makten og landbruket kommer til å få mindre rettigheter og støtte. Da kan en viktig næring forsvinne.

Jeg tviler sterkt på at du er i posisjon til å fortelle hvem som er dumme eller ikke. Jeg har møtt folk som tenker mye mer enn du gjør som støtter FRP. Jeg kan fortelle deg forskjellen mellom de eldre folkene i Spania og innvandre i Norge. Pensjonistene er bare i Spania for å ha ferie, ikke for å innvandre inn i Spania og bli spanjoler. Nå antar jeg at det var snakk om norske sykehjem fiansert av den norske staten her i Norge, eller et privat et i Spania. For de pensjonistene kan det være greit å ha folk som kan norsk til å jobbe for seg. Det er ofte vanlig å ha guider i Norge som kan snakke på andre språk når man driver med turister i Norge. Det er heller ikke sånn at de nordmenne lever på staten i Spania. De lever på staten i Norge. Ergo, det har ingentinbg med innvandring å gjøre.

 

Derimot, de som skal innvandre inn i Norge må få krav. Jeg kunne godt tenke meg å utvandre fra Norge en eller annen gang, og hvis jeg da stikker til et land vil jeg oppføre etter deres land skikker og normer. Da er ikke jeg turist lenger og skal inn i samfunnet. Dette vil jeg også forvente av innvandre inn i Norge. Synes du ikke det er rettferdig?

 

Du må også huske på at svært mange som stemmer på FRP ikke er rike. Sannsynligvis er de mer populære blandt arbeiderklassen, spesielt siden de ønsker å kutte i avgifter for de som tjener minst. Du må nok ha misforstått dem med Høyre som er mer interesert i å gi lettelse for bedrifter som selvfølgelig eies av rike personer. Det må også nevnes at landbruket er ikke en viktig næring, siden det norske landbruket er utrolig ineffektivt. Uten de massive subsidene ville ikke de norske bøndene ha klart å selge noe som helst. Det eneste som er fint med den er at det ser fint ut med noen bondegårder når man kjører rundt om i Norge.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Men hvorfor er det et større problem med innvandrere fra land i afrika, pakistan osv. ? Hvordan vet dere det? Det som er det egentlige problemet er at regjeringen har får dårlige ordninger for å integrere de i landet og få de i jobb. De burde også ha blitt mere spredd utover i land enn at alle skal bo i oslo. Jeg håper ikke FRP kommer til makta. De kjemper for idiotiske saker. Billigere skatt og avgifter osv. Det er ikke noe vits å klage på det. Vi har det kjempegodt i forhol til andre land. Vi får ganske så mye tilbake.

 

Enig i det ja, utlendingene burde bli mere spredt til andre deler av landet!

Billigere skatt og spes moms/avgifter hadde vært fint! Da vi lever i verdens mest avgiftskåte land..

Vi har det kjempe godt ja, men vi kunne også hatt det bedre.

Det går ikke ann å sammeligne oss med et land i Afrika foreksempel, må heller samenligne oss med et land som er mere likt oss, England, Sverige, Danmark, osv..

Har ikke sammenlignet med et land i afrika jeg. Sverige og danmark har høyere skatt en oss.

 

Igjen så er det ikke så høye avgifter i nabolandene. Norge er et av de dyreste landene i Europe/verden.

Endret av Rune89
Lenke til kommentar
Hvorfor er det så forbanna negativt at noen vil annet kjøtt og egne sykehjem o.l når nordmenn som f.eks bor i spania har egne sykehjem og skoler. Importerer mat/egne matbutikker. Faktisk har Carl I Hagen uttalt de som skal arbeide på et "norsk" sykehjem i spania må lære seg norsk. Møter han ikke seg selv i døra når han og partiet hans stiller krav til INNVANDRERE i norge? Der vil han faktisk at de som er fra spania må lære seg norsk for å jobbe i landet de kommer i fra. Makan til dobbelmoral. Der skal ikke de som kommer dit tilpasse seg nei. Dette er jo norskifisering..... De som stemmer FRP er de som ikke tenker. Derfor er det mange unge som stemmer på de. Det er jo ingen tvil om at de er det minst likte partiet i norge. De går etter enkeltsaker der de vet at de får mange stemmer for. Men resten av politkken henger ikke på greip. Politikken passer de rike. De vil bli en enda større forskjell mellom rik og fattig hvis de kommer til makten og landbruket kommer til å få mindre rettigheter og støtte. Da kan en viktig næring forsvinne.

Jeg tviler sterkt på at du er i posisjon til å fortelle hvem som er dumme eller ikke. Jeg har møtt folk som tenker mye mer enn du gjør som støtter FRP. Jeg kan fortelle deg forskjellen mellom de eldre folkene i Spania og innvandre i Norge. Pensjonistene er bare i Spania for å ha ferie, ikke for å innvandre inn i Spania og bli spanjoler. Nå antar jeg at det var snakk om norske sykehjem fiansert av den norske staten her i Norge, eller et privat et i Spania. For de pensjonistene kan det være greit å ha folk som kan norsk til å jobbe for seg. Det er ofte vanlig å ha guider i Norge som kan snakke på andre språk når man driver med turister i Norge. Det er heller ikke sånn at de nordmenne lever på staten i Spania. De lever på staten i Norge. Ergo, det har ingentinbg med innvandring å gjøre.

 

Derimot, de som skal innvandre inn i Norge må få krav. Jeg kunne godt tenke meg å utvandre fra Norge en eller annen gang, og hvis jeg da stikker til et land vil jeg oppføre etter deres land skikker og normer. Da er ikke jeg turist lenger og skal inn i samfunnet. Dette vil jeg også forvente av innvandre inn i Norge. Synes du ikke det er rettferdig?

 

Du må også huske på at svært mange som stemmer på FRP ikke er rike. Sannsynligvis er de mer populære blandt arbeiderklassen, spesielt siden de ønsker å kutte i avgifter for de som tjener minst. Du må nok ha misforstått dem med Høyre som er mer interesert i å gi lettelse for bedrifter som selvfølgelig eies av rike personer. Det må også nevnes at landbruket er ikke en viktig næring, siden det norske landbruket er utrolig ineffektivt. Uten de massive subsidene ville ikke de norske bøndene ha klart å selge noe som helst. Det eneste som er fint med den er at det ser fint ut med noen bondegårder når man kjører rundt om i Norge.

Det er jo lett å ikke se dette hvis man er enig i FRP sin politikk. Poenget er jo at folk i norge ikke liker innvandrerne pga. fordommer og det kan ingen protestere på. Tror du alle de spanske liker de nordmennene/pensjonistene som flytter til spania og opretter egne sykehjem, skoler og for å betale mindre i skatt. Men klart alle har sin egen mening ;)

 

Men hvorfor er det et større problem med innvandrere fra land i afrika, pakistan osv. ? Hvordan vet dere det? Det som er det egentlige problemet er at regjeringen har får dårlige ordninger for å integrere de i landet og få de i jobb. De burde også ha blitt mere spredd utover i land enn at alle skal bo i oslo. Jeg håper ikke FRP kommer til makta. De kjemper for idiotiske saker. Billigere skatt og avgifter osv. Det er ikke noe vits å klage på det. Vi har det kjempegodt i forhol til andre land. Vi får ganske så mye tilbake.

 

Enig i det ja, utlendingene burde bli mere spredt til andre deler av landet!

Billigere skatt og spes moms/avgifter hadde vært fint! Da vi lever i verdens mest avgiftskåte land..

Vi har det kjempe godt ja, men vi kunne også hatt det bedre.

Det går ikke ann å sammeligne oss med et land i Afrika foreksempel, må heller samenligne oss med et land som er mere likt oss, England, Sverige, Danmark, osv..

Har ikke sammenlignet med et land i afrika jeg. Sverige og danmark har høyere skatt en oss.

 

Igjen så er det ikke så høye avgifter i nabolandene. Norge er et av de dyreste landene i Europe/verden.

Mye av grunnen til at det er høye avgifter i Norge er at vi ikke er medlem av EU i sammenligning med de fleste landene i Europa.

Endret av Joker91
Lenke til kommentar
Det er jo akkurat som å høre på en FRPer.... Men klart alle har sin egen mening ;)

Synd at jeg ikke støtter FRP da. Hvis dette er det beste du klarer å komme med så er du ihvertfall ikke i posisjon til å kalle FRP-ere dumme. En jente jeg vet om fikk sekser i alle fag på videregående og hun støttet FRP. Er hun dum? Istedenfor å si at alle andre som ikke har samme syn som deg dumme, burde du kanskje prøve å forstå deres tankegang. Kanskje de vet noe du ikke vet?

 

Det er jo lett å ikke se dette hvis man er enig i FRP sin politikk. Poenget er jo at folk i norge ikke liker innvandrerne pga. fordommer og det kan ingen protestere på. Tror du alle de spanske liker de nordmennene/pensjonistene som flytter til spania og opretter egne sykehjem, skoler og for å betale mindre i skatt. Men klart alle har sin egen mening

Ja, det tror jeg de spanjolene gjør. Hvorfor? Fordi de tar omtrent ingenting fra den spanske stat, men gir mye mer tilbake. De fleste land er veldig glad i sine turister, fordi de gir en inntektkilde til landet. De er heller ingen trussel, siden de er bare turister.

 

Problemet med mange innvandre er at de flytter ikke ut og lager ghettomiljøer rundt om i Oslo. De er også veldig lite produktive og gir mye mindre til staten enn de får tilbake. I tillegg får de igjennom mange særtiltak for bare muslimer som går på bekostning av alle andre, f.eks. seperat svømmeundervisning. Dette gjør folk redde for at Oslo kan bli veldig påvirket av Islam i fremtiden som f.eks. sharialover. Dermed skaper dette fremmedfrykt og et todelt samfunn istedenfor et flerkulturelt samfunn som vi ønsker, men er ikke i nærheten av å danne. Skal man ha et flerkulturelt samfunn trenger man flere grupper enn muslimer. Hvis du vil se et flerkulturelt samfunn kan du f.eks. ta en titt på USA. Hvis man stiller strengere krav for de som kommer inn vil bare de som oppfører seg ordentlig komme inn. Dermed vil dette ha en positiv effekt på innvandringen.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Det er jo akkurat som å høre på en FRPer.... Men klart alle har sin egen mening ;)

Synd at jeg ikke støtter FRP da. Hvis dette er det beste du klarer å komme med så er du ihvertfall ikke i posisjon til å kalle FRP-ere dumme. En jente jeg vet om fikk sekser i alle fag på videregående og hun støttet FRP. Er hun dum? Istedenfor å si at alle andre som ikke har samme syn som deg dumme, burde du kanskje prøve å forstå deres tankegang. Kanskje de vet noe du ikke vet?

Sleivbom :p Hvorfor støttet hun FRP da? De fleste som støtter FRP sier til meg at det er pga. mindre skatt og mindre innvandrere. Det er en veldig dårlig grunn synes JEG. Det å blande hvor mange 6ere en jente fikk på VGS har ingenting med saken å gjøre. Det hjelper ikke hvor bokflink man er hvis man ikke greier å sette det ut praksis. Jeg vet av mange som har og hatt toppkarakter som ikke vet noe om politikk og ikke begrunner hvorfor de støtter et parti på en saklig måte. Jeg har heller ikke sagt folk som stemmer FRP er dumme. Jeg har sagt de ikke tenker over hva de stemmer på. Det er to forskjellige tinger.

 

Tro du at nordmenn ikke liker innvandrere bare pga. staten bruker penger på de? Det tror ikke jeg. Mange i norge er fremmedfiendtlige og det vet du og alle andre.

 

Til slutt dette med islamisering er blåst opp i store proporsjoner etter Siv Jensen tok opp dette. Nå prater alle om at islamisering er et problem men det har de ikke nevnt før. Dette tjener FRP på.

Alle som bruker dette med islamisering som unnskyldning pga. de vil ha mindre innvandrer er vel førnøyde nå som de har en unnskyldning å bruke. Nordmenn har drevet med undertrykkelse av samene helt siden de (nordmennene) "kom" til norge. Lurer på hva som hadde skjedd hvis alle innvandrere idag hadde kommet å jaget oss vekk fra en plass vi var før de og tatt alle rettighetene deres.Vi har også utnyttet polakker til å gjøre arbeid for oss i mange år. Dobbelmoralen rundt disse problemstillingene er meget stor i dette landet. Alle land trenger innvandrere.

 

Dette med separat svømmeundervisning og de andre "kravene" er det enkeltpersoner som har stått for og da er ingen grunn til å gå helt av hektene.

Endret av Joker91
Lenke til kommentar

Som alle andre partier har også FRP en del av de dumme menneskene som du snakker om. Det er de som stemmer på FRP fordi de vil ha billigere alkohol, røyk, bensin og fordi de misliker innvandre. men de er ikek alene, f.eks. i SV vil mange være drømmere og stemme på dem fordi de tenker denne tankegangen "Hvis staten fordeler pengene vil de være mye mer effektive enn bedrifter siden de ikke tar profit, derfor trenger vi mer statlig styring." De er omtrent like dumme, og kan nesten ingenting om økonomi, og forstår heller ikke at mer skatter betyr også mer effektivitetstap og mindre initiver til at folk tar risiko og starter bedrifter og mindre interesse for å skaffe seg en ordentlig uttdanning. De bygger på idealer om at folk skal komme ut av videregående med like muligheter, men klarer ikke å forstå at denne idealen ødelegger den norske skolen. De har også sterke meninger om f.eks. Israel, men vet ikke en gang hvem som styrte området før Israel.

 

Hun støttet FRP, fordi FRP er veldig fokusert å legge til rette for de som er flinke på skolen også. Hun har opplevd å få ingen støtte igjennom barneskolen og ofte holdt tilbake fordi hun var for flink. Hun var i avisen og slaktet det norske skolesystemet og sa også at hun var aktiv i FRP. Etter det jeg husker er hun enig med meg at noe må gjøres for å unngå problemene som kan komme med for mye innvandring. Jeg vil heller ha FRPs politikk enn ingen politikk. Jeg ser også positive argumenter med å kutte skattene, og det så kanskje hun også. Allikavel, ville ikke alkohol og røykavgiftene vært mitt førstevalg. Jeg ville heller ha gått løs på avgifter som påvirker bedrifter i større grad. Hvis du lurer, så er jeg medlem av Unge Høyre.

 

Enig at det har blitt litt dratt opp av proposjoner, men sånn er det desverre med alt. Når PISA-undersøkelsen kommer vil alle snakke om hvor forferdelig den norske skolen er. Når børsen raste snakket de nesten bare om det. Det er sånn media er. Legg merke til at alt kom bare fra ett utspill fra Siv Jensen. At fedrene våres var slemme mot samene ser jeg ikke helt relevansen til om vi skal begrense innvandringen eller ikke. Angående dobbeltmoral tror jeg du har misforstått forskjellen mellom arbeidsinnvandring og innvandring. Arbeidsinnvandring trenger svært mange land økonomisk sett. Innvandring er bare fordi folk har rett til å flytte på seg, og for å få flere kulturer inn i samfunnet.

Lenke til kommentar
Men hvorfor er det et større problem med innvandrere fra land i afrika, pakistan osv. ? Hvordan vet dere det? Det som er det egentlige problemet er at regjeringen har får dårlige ordninger for å integrere de i landet og få de i jobb. De burde også ha blitt mere spredd utover i land enn at alle skal bo i oslo. Jeg håper ikke FRP kommer til makta. De kjemper for idiotiske saker. Billigere skatt og avgifter osv. Det er ikke noe vits å klage på det. Vi har det kjempegodt i forhol til andre land. Vi får ganske så mye tilbake. Det må satses på det som det er mening i! Som sagt så håper jeg velgere ser hvor bra norge har klart seg finaskrisen ifohold til andre land og det har mye med den nåværende regjeringen. FRP tjener utrolige mange stemmer fra ungdommer som ikke tenker! Billigere skatt og mindre innvandrere er grunnen til mange stemmer og det er hårreisende.

Hvorfor det ikke er et problem med innvandrere fra vesten, kontra ikke-vestlige innvandrere? Den store forskjellen er jo at størsteparten av de vestlige innvandrerene kommer på grunn av arbeid, mens mange av innvandrerene fra "Den 3. verden" kommer av andre grunner.

 

Jeg har ingenting i mot russiske ingeniører som kommer til Norge for å arbeide - dette tjener landet på. Det er mange nordmen som gjør akkurat det samme: far min har bodd i USA og jobbet som ingeniør på rigger i Mexicogulfen, onkelen min har bodd deler av året i Quatar og jobbet der - bare for å ta noen eksempel. Jeg ser selv for meg at jeg kan komme til å jobbe utenfor Norges grenser når jeg blir ferdig utdannet. Igjen: det er stor forskjell på en arbeidsinnvandrer som kommer for å utføre et arbeid, og en innvandrer som kommer til landet uten jobb eller utdannelse. Den ene er en ressurs, den andre er en enorm utgiftspost som ikke gir noe tilbake.

 

Du tror kanskje at jeg stemmer FRP fordi jeg er en fremmedfiendtlig enkel person som røyker 50 om dagen og kun bryr meg om penger, billig sprit og raske biler? Da tar du skammelig feil.

 

Jeg synes skolesystemet i Norge er dårlig, som sagt tidligere: det virker som skolene i Norge er mer opptatt av å ikke skape tapere, enn å skape vinnere. Flinke elever blir holdt igjen av elever som er dumme (kanskje stygt å kalle folk dumme, men det er ofte realiteten), eller elever med spesielle behov. Jeg er mer for en modell hvor elevene blir delt inn etter ferdighets- og kunnskapsnivå. Det er ikke til å stikke under en stol at det er forskjell på folk. Noen tar matte veldig lett, og burde ikke disse få lov til å utvikle dette ved å få mer utfordrende oppgaver? Jeg husker selv da jeg tok spansk på skolen. Enkelte elever snakket nesten flytende etter to år, noen gikk ut tredjeklasse uten å kunne ukedagene eller telle til ti. Er det rettferdig at de flinke elevene skal bli holdt igjen, eller er det rettferdig at elever som sliter ikke får mer tilpasset hjelp?

 

I tillegg er jeg lei av at alle tulleavgiftene, og alle de teite lovene som skal verne folk mot sin egen dumhet. Jeg er for valgfrighet og at folk skal bestemme selv, ikke at staten skal bestemme hvilken bil man får kjøre, eller om man får ta seg en øl etter kl 2. Jeg er også for privatisering, da jeg mener at konkurranse er bra. Blir irritert når staten fjerner spilleautomater, og deretter setter opp sine egne automater - eller at staten får lov til å selge sprit, men ingen andre.

 

Når det gjelder "islamisering" så er det klart at dette blir blåst ut av dimensjoner i media, akkurat som finanskrisen og global oppvarming. Mesteparten av forslagene kommer fra radikale personer som ikke representerer den jevne muslim i Norge. Allikevel mener jeg at det på sikt kan bli en trussel, når regjeringen er så naive som de er. I tillegg er det en prinsippsak: folk som kommer på besøk, må forholde seg til vertens regler. Da jeg var i Muahmmad Ali Moskeen i Kairo, tok jeg selvfølgelig av meg skoene - selv om gulvet bare var et teppe, og det sikkert hadde tålt å bli tråkket på med sko. Jeg godtok det, uten å begynne å argumentere med at skoene mine var rene, og hvorfor de ikke bare kunne legge et laminatgulv, så kunne alle gått med sko.

 

Jeg sier ikke at vi ikke har det bra her til lands, for det har vi. Du mener at mindre avgifter, lavere skatt og veier er tull - "jeg er ikke enig med deg, men jeg vil dø for din rett til å hevde dine meninger". :p

Lenke til kommentar

Hvis skatter og avgifter blir mindre og må det taes inn penger andre plasser som kan være negativt for andre. Det er veldig mange som ikke får jobber pga. de har en annnen hudfarge og hvem sin skyld er det da at de ikke er i arbeid? Dette er det som sagt veldig mange tilfeller og da bør man heller ikke klage på de ikke arbeider når mange ikke får jobb pga. navn og hudfarge. Det er mange som ikke vet hvor mange fullt kvalifiserte personer som ikke får jobb pga. hudfarge og navn og da er det ikke innvandringspolitkken der noe feil med. Det er alt for mye fordommer i dette landet (noe som jeg har sagt et par ganger nå :p) og det kan ingen protestere på.

Lenke til kommentar
Hvis skatter og avgifter blir mindre og må det taes inn penger andre plasser som kan være negativt for andre. Det er veldig mange som ikke får jobber pga. de har en annnen hudfarge og hvem sin skyld er det da at de ikke er i arbeid? Dette er det som sagt veldig mange tilfeller og da bør man heller ikke klage på de ikke arbeider når mange ikke får jobb pga. navn og hudfarge. Det er mange som ikke vet hvor mange fullt kvalifiserte personer som ikke får jobb pga. hudfarge og navn og da er det ikke innvandringspolitkken der noe feil med. Det er alt for mye fordommer i dette landet (noe som jeg har sagt et par ganger nå :p) og det kan ingen protestere på.

Det er mange fordommer, over alt i samfunnet. Det er uansett ikke noen unskyldning for ikke å jobbe, enten man heter Hans eller Muhammed - alle som vil ha en jobb, får en jobb. Kanskje ikke den jobben de vil, eller kanskje en jobb de er overkvalifisert til mtp. utdannelse og erfaring, men like fullt en jobb. Jeg kjenner flere universitetsutdannede innvandrere som vasker gulv eller jobber på lager. Mange godt voksne som kommer her til lands med god utdannelse, får ofte ikke jobb fordi de ikke kan norsk eller snakker gebrokkent. Det hjelper ikke å være lege, når man ikke behersker norsk. Han jeg kjenner som jobber på lager, har bachelor innen økonomi, men snakker veldig dårlig norsk. Jeg forstår godt at ingen bedrifter ansetter ham i en stilling med hvor han må ha kontakt med kunder osv. Fælt å si det, men ...

 

At noen ledere sliter med fordommer mot andre mennesker, enten det er pga. hudfarge, legning, navn eller andre ting, kan man ikke skylde på regjeringen. Noen folk er trangsynt, slik er det bare.

 

Ofte er det også slik at med en gang en innvandrer ikke får jobb, så er det på grunn av fordommer. Man roper "ulv, ulv" med en gang. Dette tregner ikke å være fordi han var svart, kanskje var han ikke egnet til jobben? Mange etniske nordmenn må også søke på mange jobber uten lykke, spesielt i disse tider.

Endret av Mr. Bojangles
Lenke til kommentar
Hvis skatter og avgifter blir mindre og må det taes inn penger andre plasser som kan være negativt for andre. Det er veldig mange som ikke får jobber pga. de har en annnen hudfarge og hvem sin skyld er det da at de ikke er i arbeid? Dette er det som sagt veldig mange tilfeller og da bør man heller ikke klage på de ikke arbeider når mange ikke får jobb pga. navn og hudfarge. Det er mange som ikke vet hvor mange fullt kvalifiserte personer som ikke får jobb pga. hudfarge og navn og da er det ikke innvandringspolitkken der noe feil med. Det er alt for mye fordommer i dette landet (noe som jeg har sagt et par ganger nå :p) og det kan ingen protestere på.

Det er mange fordommer, over alt i samfunnet. Det er uansett ikke noen unskyldning for ikke å jobbe, enten man heter Hans eller Muhammed - alle som vil ha en jobb, får en jobb. Kanskje ikke den jobben de vil, eller kanskje en jobb de er overkvalifisert til mtp. utdannelse og erfaring, men like fullt en jobb. Jeg kjenner flere universitetsutdannede innvandrere som vasker gulv eller jobber på lager. Mange godt voksne som kommer her til lands med god utdannelse, får ofte ikke jobb fordi de ikke kan norsk eller snakker gebrokkent. Det hjelper ikke å være lege, når man ikke behersker norsk. Han jeg kjenner som jobber på lager, har bachelor innen økonomi, men snakker veldig dårlig norsk. Jeg forstår godt at ingen bedrifter ansetter ham i en stilling med hvor han må ha kontakt med kunder osv. Fælt å si det, men ...

 

At noen ledere sliter med fordommer mot andre mennesker, enten det er pga. hudfarge, legning, navn eller andre ting, kan man ikke skylde på regjeringen. Noen folk er trangsynt, slik er det bare.

 

Ofte er det også slik at med en gang en innvandrer ikke får jobb, så er det på grunn av fordommer. Man roper "ulv, ulv" med en gang. Dette tregner ikke å være fordi han var svart, kanskje var han ikke egnet til jobben? Mange etniske nordmenn må også søke på mange jobber uten lykke, spesielt i disse tider.

Nettop man kan ikke skylde på regjeringen pga. dette. Dette problemet gjør at mange innvandrere ikke får jobbe. Da kan man ikke klage på innvandringspolitikken. Det er mange faktorer som gjør at innvandrere ikke jobber. Man kan ikke bare klage på innvandringspolitikk.

 

Det er mange tilfeller der innvandrere er overkvalifisert og kan snakke norsk. PÅ nyhetene for et par uker siden var det en som ikke fikk jobber han søkte på det endte med at han måtte bli trikkefører. Nå har fått jobb i firma der får jobbe med det han utdanne seg til. Dette er et problem i norge. Mange kan innvandrere snakker god norsk. Innvandrere har mange drittjobber som nordmenn ikke vil ha. Hvem skulle ha gjort disse jobbene hvis det ikke hadd vært innvandrere?

Endret av Joker91
Lenke til kommentar

Her er mine viktigste saker:

 

Skole

Norsk skole er en vits. Skolen er ikke den høytidlige læringsarenaen den burde være. Idag er skolen useriøs og uhøytidlig. Det bør være strengere disiplin og oppfølging av at lekser blir gjortt osv..

 

her tror jeg på FRP, da alle andre partier har vært i regjering og FRP har visst klart hva de ønsker å foreta seg. men jeg er i tvil om de vil kalre å gjennomføre det.

 

sykefravær

 

En viktig sak med alt for lite fokus. Sykefraværet må ned, men dette er det ingen politikere som snakker om. Her vil de møte sterk kritikk fra LO på alle eventuelle tiltak og det vil sannsynligvis være meget upopulistisk. Sykomdsfraværet er ett resultat av dårlige holdninger i lavtlønte yrker. en arbeidsgiver kan aldri finne seg i og måtte betale til en arbeider som egentlig er frisk blir hjemm. her må det iverksettes tiltak og man bør aldri være syk med full lønn.

 

Høyre foreslo for noen år siden å gjøre noe med sykefraværet, men trakk forslaget da de tidlig møtte sterke reaksjoner med en gang.

 

her har jeg ikke tro på noen poltiske partier.

 

Miljø

 

Jeg har irritert meg grundig over miljø hysteriet. Dette er å spille på frykt i befolkningen og staten suger ut mer saft av en allerede hardt presset sitron. mer avgifter til miljø som dekker alle andre ting enn de hevder det gjør. Her går jeg for FRP som er det eneste partiet som jeg mener ikke har hevet seg på denne karusellen med bind foran øynene.-

Lenke til kommentar
Hvis skatter og avgifter blir mindre og må det taes inn penger andre plasser som kan være negativt for andre. Det er veldig mange som ikke får jobber pga. de har en annnen hudfarge og hvem sin skyld er det da at de ikke er i arbeid? Dette er det som sagt veldig mange tilfeller og da bør man heller ikke klage på de ikke arbeider når mange ikke får jobb pga. navn og hudfarge. Det er mange som ikke vet hvor mange fullt kvalifiserte personer som ikke får jobb pga. hudfarge og navn og da er det ikke innvandringspolitkken der noe feil med. Det er alt for mye fordommer i dette landet (noe som jeg har sagt et par ganger nå :p) og det kan ingen protestere på.

Det er mange fordommer, over alt i samfunnet. Det er uansett ikke noen unskyldning for ikke å jobbe, enten man heter Hans eller Muhammed - alle som vil ha en jobb, får en jobb. Kanskje ikke den jobben de vil, eller kanskje en jobb de er overkvalifisert til mtp. utdannelse og erfaring, men like fullt en jobb. Jeg kjenner flere universitetsutdannede innvandrere som vasker gulv eller jobber på lager. Mange godt voksne som kommer her til lands med god utdannelse, får ofte ikke jobb fordi de ikke kan norsk eller snakker gebrokkent. Det hjelper ikke å være lege, når man ikke behersker norsk. Han jeg kjenner som jobber på lager, har bachelor innen økonomi, men snakker veldig dårlig norsk. Jeg forstår godt at ingen bedrifter ansetter ham i en stilling med hvor han må ha kontakt med kunder osv. Fælt å si det, men ...

 

At noen ledere sliter med fordommer mot andre mennesker, enten det er pga. hudfarge, legning, navn eller andre ting, kan man ikke skylde på regjeringen. Noen folk er trangsynt, slik er det bare.

 

Ofte er det også slik at med en gang en innvandrer ikke får jobb, så er det på grunn av fordommer. Man roper "ulv, ulv" med en gang. Dette tregner ikke å være fordi han var svart, kanskje var han ikke egnet til jobben? Mange etniske nordmenn må også søke på mange jobber uten lykke, spesielt i disse tider.

Nettop man kan ikke skylde på regjeringen pga. dette. Dette problemet gjør at mange innvandrere ikke får jobbe. Da kan man ikke klage på innvandringspolitikken. Det er mange faktorer som gjør at innvandrere ikke jobber. Man kan ikke bare klage på innvandringspolitikk.

 

Det er mange tilfeller der innvandrere er overkvalifisert og kan snakke norsk. PÅ nyhetene for et par uker siden var det en som ikke fikk jobber han søkte på det endte med at han måtte bli trikkefører. Nå har fått jobb i firma der får jobbe med det han utdanne seg til. Dette er et problem i norge. Mange kan innvandrere snakker god norsk. Innvandrere har mange drittjobber som nordmenn ikke vil ha. Hvem skulle ha gjort disse jobbene hvis det ikke hadd vært innvandrere?

Man kan ikke skylde det at noen har fordommer på regjeringen nei. Derimot er det de liberale innvandringsreglene som gjør at det er så mange arbeidsledige innvandrere her i utgangspunktet. Hadde det vært strengere, f.eks. at alle som skulle få fast opphold måtte ha jobb, hadde vi sluppet mye av dette.

 

Forøvrig er det mange nordmenn som ikke får jobber de er kvalifisert til også - så man kan ikke alltid skylde på etnisitet.

 

Ellers er jeg meget enig med Farmand når det kommer til skole- og miljøpolitikk.

Endret av Mr. Bojangles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...