Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan ikke åpne noen filer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå virker det (installerte mozilla)

Men hvordan får jeg den andre HDDen til å synes? Jeg har koblet den til men jeg ser den ikke i Min datamaskin.

 

Du har installert SATA drivere hvis det er SATA disker du har?

Ser du disken i Enhetsbehandling?

Sludder, hvis han klarer å installere Windows så har han drivere.

Lenke til kommentar
Sludder, hvis han klarer å installere Windows så har han drivere.

 

Vil ikke si det. Jeg installerte Vista, men glemte SATA drivere, Vista virket uten porblemer, men så ikke de andre 4 diskene mine.

Installerte Intel chipset drivere, og dæven, plutselig så Vista de andre HDene au.

Intel chipset-drivere er ikke SATA driverne. For dem trenger du Intel Matrix Storage eller iastor-driveren på diskett/usb/cd/whatever.

Lenke til kommentar
Nå virker det (installerte mozilla)

Men hvordan får jeg den andre HDDen til å synes? Jeg har koblet den til men jeg ser den ikke i Min datamaskin.

 

Høyreklikk på "Datamaskin" i startmenyen, deretter klikk på behandle/manage og velg så diskbehandling. Hvis disken din vises her gir du den en stasjonsbokstav samt utfører en evt. formatering. Derimot hvis disken din ikke vises er noe galt.

 

Du kan også se etter i BIOS under oppstart av maskinen om den vises, hvis dette ikke er tilfellet, sjekk tilkoblinger/kabler.

 

Behøver da vitterlig ikke innstallere drivere til SATA-disker selv? Har til nå pløyet meg igjennom både XP32/64 og Vista32/64 uten at dette noen gang har vært nødvendig. Diskene har alltid ligget der klare til bruk fra første øyeblikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...