Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

gressklipper trimming fordeler ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Troll?

 

Anywayz.. Fordeler måtte være at du får klippet plenen fortere..? Eventuelt også at den kommer seg lettere frem i bratte bakker.

Skrevet

Disse motorene har en ganske så enkel turtallssperre. I dekselet over startsnora er det en vifte, denne vifta står på veivakslingen og blåser på en fjærbelastet metallplate. Altså høyere turtall = mer utslag på plata.

 

Hvis du fjerner eller bytter ut denne fjæra får du mye høyere turtall. Påvirker selvfølgelig levetiden dog.

Skrevet

Tror nok det eneste du oppnår er mer støy og høyere forbruk, og ikke noe særlig raskere plenklipp.

 

Og, som Logiman sier, om kniven kommer fykende ut av klipperen pga. (altfor) høyt turtall kan det være det siste du gjør ;)

Skrevet
Koble om drevet som drar bladet og fest på framhjulene så får du firhjulstrekk. Og ja, det fungerer fett!

Takk Takk skal prøve ,gleder meg til sommern for å se det i praksis ! :)

Skrevet

Brigss stratton er enkle motorer og er det noe de ikke liker så er det høyere turtall en de er beregnet for.

Du sliter den ut fortere og det eneste du oppnår på sikt er å få en svakere motor.

Selv om du får den jaget opp på turtall så hjelper det lite for den viul sakke akkurat like mye som før når det møter motstand og du har en akkurat like lite/mye effektiv maskin som før.

Turbo eller NOS vil selvsagt gjøre at den ikke sakker så mye når den møter motstand men vil selvsgat få motoren til å gå varmere som sliter den ut fortere.

Det er i grunnen en no win situasjon for det regulatoren gjør når motoren sakker er å gi mere gass for å motvirke sakkingen.

Skrevet
Brigss stratton er enkle motorer og er det noe de ikke liker så er det høyere turtall en de er beregnet for.

Du sliter den ut fortere og det eneste du oppnår på sikt er å få en svakere motor.

Selv om du får den jaget opp på turtall så hjelper det lite for den viul sakke akkurat like mye som før når det møter motstand og du har en akkurat like lite/mye effektiv maskin som før.

Turbo eller NOS vil selvsagt gjøre at den ikke sakker så mye når den møter motstand men vil selvsgat få motoren til å gå varmere som sliter den ut fortere.

Det er i grunnen en no win situasjon for det regulatoren gjør når motoren sakker er å gi mere gass for å motvirke sakkingen.

Skal prøve å koble slik at den får 4x4 trekk ,sånn at den går bedre i oppover bakker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...