Gå til innhold

Prosjekt: En film ingen har sett!


Programvare

En film ingen har sett  

55 stemmer

  1. 1. Hvilken film skal vi se?

    • [url="http://www.imdb.com/title/tt0378897/"]Politiki kouzina[/url]
      3
    • [url="http://www.imdb.com/title/tt0075902/"]Czlowiek z marmuru[/url]
      7
    • [url="http://www.imdb.com/title/tt0054412/"]Tunes of Glory[/url]
      6
    • [url="http://www.imdb.com/title/tt0067950/"]Vierges et vampires[/url]
      14
    • [url="http://www.play.com/DVD/DVD/4-/649883/The-Consequences-Of-Love/Product.html"]The Consequences Of Love[/url]
      13
    • [url="http://www.imdb.com/title/tt0063278/"]Marketa Lazarová[/url])
      12


Anbefalte innlegg

Beklager det med landet. Husker bare fra en tidligere diskusjon mellom Bob og deg at han nevnte så vidt at den var fra Polen.

Ja, viktig å ikke blande nå. Den polske filmen er kun på 2t og 40 min.

 

Apropos tidsbegrensing på nominerte filmers spilletid, har jeg følgende å si: Mange av dagens unge har godt av å lære seg å sitte i ro i mer enn 90 minutter...

Og jeg som trodde at problemet med dagens unge var at de satt for mye i ro!

 

Hehe, den polske filmen vant da ikke avstemningen - det gjorde den tsjekkiske.

Dagens unge har problem med å sitte konsentrert over lengre tid slik bl.a. langfilmene krever. Dette er derfor noe de bør trenes på. Samtidig må de også lære seg at det å kjede seg nødvendigvis ikke er noe negativt, snarere tvertimot... :!:

 

Marketa Lazarova er forøvrig ikke overvettes lang - kun 2h 38min. Den er heller IKKE kjedelig om noen frykter for det.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, den polske filmen vant da ikke avstemningen - det gjorde den tsjekkiske.

Ja, den var nok litt i korteste laget. Vi får ha med The Saragossa Manuscript i steden ved neste avstemning.

Utifra den småironiske tonen din, er det tydelig at du må settes på en ordentlig hestekur med polsk og tsjekkisk film. PM meg gjerne for liste. :!:

Lenke til kommentar
Utifra den småironiske tonen din, er det tydelig at du må settes på en ordentlig hestekur med polsk og tsjekkisk film. PM meg gjerne for liste. :!:

The Saragossa Manuscript burde vel være nok polsk film for et tiår?

Det blir aldri nok polsk eller øst-europeisk film for den del.

 

Om du med ditt utspill ønsker å nominere Saragossa Manuscript i neste runde, har du min fulle støtte da det er en meget severdig film.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Jeg stemmer for en maksgrense. Lange filmer er greit nok, men kan være greit å sette strek på f.eks. 2t 30min. Er da mange gode filmer som er kortere enn det, eller hva?

Nå er ikke hovedproblemet at jeg ikke klarer å sitte i ro (at jeg har såpass dårlig konsentrasjonsevne jeg sjekka facebook og mailen min før jeg fullførte dette innlegget får være en annen sak), men at når jeg kommer hjem fra en titimersvakt er det ikke kjempefristende å sette på en 3 timers polsk film, uansett hvilke barrierer jeg har godt av å bryte.

 

Mye fokus på (nitriste) Øst-Europa her forresten. Hva sier dere til at vi slenger med noe fra en mer fargerik del av verden neste gang? Noe asiatisk eller søramerikansk kanskje, eller gud forby, nordamerikansk?

Lenke til kommentar
Mye fokus på (nitriste) Øst-Europa her forresten.

Det finnes da plenty med morsomme og oppbyggelige filmer fra øst også. Hvorfor alle disse fordommene overfor film derfra?

 

Som et ledd i bekjempelsen av disse vrangforestillinge, foreslår jeg at neste runde blir utelukkende med go' film fra Øst-Europa. Hva sier dere til det?

Lenke til kommentar

Jeg har da sett gode og morsomme filmer fra Øst-Europa også, men det er ikke å komme bort ifra at østblokka generelt er grå og trist ifht mange andre verdenshjørner (de aller fleste, imo), og det bærer filmene jeg har sett, de gode og morsomme også, preg av. Jeg vet prosjektet blant annet går ut på å prøve å like film man i utgangspunktet er skeptisk til, men de er jo mange land ellers i verden, og jeg er sikker på at de har klart å lage minst én bra film sammenlagt.

Kunne være interessant å ta en titt utenfor egen verdensdel, bare.

Lenke til kommentar
Montag - i din ideelle verden liker alle 4timers-produksjoner fra Øst-Europa. Desverre(for din del) er ikke dette tilfelle for så veldig mange(om noen). For meg virker det litt søkt å klage på antall deltakere, når det skal velges mellom 2-3 evighetsproduksjoner fra u-land. Folk vil ikke se det, sånn er det bare.

Betegnelser som u-land synes jeg er temmelig fornærmende overfor disse gamle kulturnasjonene - jeg tror nok du må gå til historiebøkene igjen slik at du bedre kan verdsette hva disse landene tross alt har bidratt med til verdens kulturarv.

 

Når det er sagt, skjønner jeg ikke hvorfor så mange her synes å tro at jeg utelukkende går for filmer av Sátántangó-lengde. Jeg kan glatt anbefale en haug med filmer fra denne regionen som alle holder seg godt under 2 timer. At folket her ikke vil se disse perlene - det være seg grunnet trass, umodenhet, uvitenhet eller generelle fordommer - synes jeg er høyst beklagelig.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Eller bare holde seg til Hollywood^^ Kan ikke neste film være en rip av Transformers 2?

 

Edit: Montag, du skjønner at jeg setter ting på spissen, right? Og hva du synes om at folk ikke vil se disse evighetsmaskinene av filmene har egentlig ingenting å si. Poenget er at vi ikke vil se dem, og derfor ikke melder oss på. Dette kan enten gjøres til et nisjé-prosjekt mellom deg, BadSmile og et par andre, eller så kan man velge filmer som frister litt flere, og dermed skaper mer diskusjon.

Endret av Bob_3
Lenke til kommentar
Så hva blir det til? Ny avstemming med nye filmer? Eller skal Marketa Lazarová sees?

I henhold til siste tidsfrist var Lazarova suveren vinner. Merkelig at ikke prosjektansvarlig har avsluttet avstemningen.

Kanskje på tide med en ny ansvarlig? Hva sier du til å overta, BadSmile?

Lenke til kommentar
Eller bare holde seg til Hollywood^^ Kan ikke neste film være en rip av Transformers 2?

 

Edit: Montag, du skjønner at jeg setter ting på spissen, right? Poenget er at vi ikke vil se dem, og derfor ikke melder oss på. Dette kan enten gjøres til et nisjé-prosjekt mellom deg, BadSmile og et par andre, eller så kan man velge filmer som frister litt flere, og dermed skaper mer diskusjon.

Har ikke du misforstått prosjektets ide da? Skulle man ikke se filmer man ellers ikke ville ha sett? Å melde avbud fordi man synes en film virker kjip, smaker av unnfallenhet spør du meg....

Lenke til kommentar
Så hva blir det til? Ny avstemming med nye filmer? Eller skal Marketa Lazarová sees?

I henhold til siste tidsfrist var Lazarova suveren vinner. Merkelig at ikke prosjektansvarlig har avsluttet avstemningen.

Kanskje på tide med en ny ansvarlig? Hva sier du til å overta, BadSmile?

 

Jeg er ingen leder, så slikt kan jeg dessverre ikke ta meg forhold til. Hva med deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...