Gå til innhold

Prosjekt: En film ingen har sett!


Programvare

En film ingen har sett  

55 stemmer

  1. 1. Hvilken film skal vi se?

    • [url="http://www.imdb.com/title/tt0378897/"]Politiki kouzina[/url]
      3
    • [url="http://www.imdb.com/title/tt0075902/"]Czlowiek z marmuru[/url]
      7
    • [url="http://www.imdb.com/title/tt0054412/"]Tunes of Glory[/url]
      6
    • [url="http://www.imdb.com/title/tt0067950/"]Vierges et vampires[/url]
      14
    • [url="http://www.play.com/DVD/DVD/4-/649883/The-Consequences-Of-Love/Product.html"]The Consequences Of Love[/url]
      13
    • [url="http://www.imdb.com/title/tt0063278/"]Marketa Lazarová[/url])
      12


Anbefalte innlegg

Prosjekt: En film ingen har sett!

 

Jeg har bestemt meg for å prøve et morsomt prosjekt noen her inne kanskje ville ha glede av. Det er så simpelt som at vi finner en film ingen har sett. Vi ser den hver for oss (eller sammen, for de som ønsker det) og når vi alle har sett den, kan vi diskutere den. Og kanskje alle skriver en liten anmeldelse eller slikt. Pluss karaktersetting. Så kan jeg oppdatere førstepost etter hvert.

 

Jeg tenker på å få med rundt 20 frivillige brukere. Jeg vil gjerne ha med gjengangere i filmdelen. Les: Dotten, cun, CypheroN, Speik, Badering, Awesome X, Montag, Dorian Gray, Gunfreak osv. Og selvsagt alle de som ønsker.

 

Er det noen som kunne vært interessert i et slikt prosjekt? I så fall må dere bare si ifra, så skal vi få satt i gang dette. Jeg vil oppdatere førstepost med brukernavn og all info dere måtte trenge. Vi kan også ha en avstemning for hvilken film vi skal se, når vi får fastsatt alle som skal være med.

 

Deltakere:

 

 

28 brukere

 

Programvare

RunarL

Badering

fargoth

athorb

Darco

CypheroN

BadSmile

:--{D

cun

Speik

Movieheart

Awesome X

Olum

tjalla

Bob_3

nirvana1

DoktorBacon

Infenso

macros.

magnusbe

gnav

HenHau

master air

Dødskalkunen

Nistelrooy

cun

ingrid-bergman

 

 

 

Forslag til film:

 

 

 

Forslag til regler:

 

 

Hver måned velger èn bruker i gruppen (dermed kreves det aktive medlemmer) en film alle andre skal se. Gjerne en film denne brukeren liker godt eller syntes ser interessant, og som ingen andre har sett. Dette går på rundgang selvsagt.

 

-----------

 

En bruker velges til å velge en film

Nominasjon med påfølgende poll.

Nominasjon; den med mest nominasjoner vinner.

 

-----------

 

De fire første brukerne nominerer èn film hver.

Vi kan også anmode at brukerne ser nominasjonene også, og ikke bare vinneren. Selvsagt vil ikke alle gidde det, men det er nok mange som vil finne interessante filmer gjennom dette.

 

 

 

 

 

Da begynner folk å føle seg klare for å få igang en avstemning skjønner jeg. Siden jeg er først på lista valgte jeg ut de fire som fristet meg mest.

 

Play Time 1967 (Trailer)

Marketa Lazarová 1967

Eyes Without a Face 1960 (Trailer)

Sweet Hereafter 1997 (

)

 

Linker til å kjøpe filmene:

Eyes Without a Face | £5.98 @ Amazon.co.uk,£5.99 @ Play.com eller 249,- @ Platekompaniet.no

Sweet Hereafter | £3.98 @ Amazon.co.uk,£3.99 @ Play.com eller Kr 229,- @ Platekompaniet.no

Playtime | £12.58 @ Amazon.co.uk, £14.99 @ Play.com eller 99,- @ Cdon.com

Marketa Lazarová | £9.98 @ Amazon.co.uk, £9.99 @ Play.com eller 169,- @ Platekompaniet.no

 

 

 

Lykke til! Håper på et sterkt engasjement fra filmelskerne!

 

 

 

- Litt credz til Badering som var med på idéen

Endret av Cuneax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yes. Det er nesten must at dette må være noe utypisk. Trenger ikke være SATANTANGO, men noe annet. Typ Herzog, Ozu, de kara. Kan jo kjøre mer obskurt, men da blir det litt vanskeligere å finne noe pga. utilgjengelighet.

 

Forslag til navn: Filmklubben. Dette betyr et utvided prosjekt der vi ser èn samme film i måneden elns. kult kult.

Endret av Badering
Lenke til kommentar

Man trenger jo heller ikke gjøre det obskønt for obskønitetens skyld, man kan jo ta for seg forskjellige poker og land slik at man får et solid spenn på det hele. Det må være spesielt nok til at de færreste har sett det, samtidig som det må være kjent nok til at alle får tak i det. Det bør også være noe som er verdt å se. I utgangspunktet ser jeg for meg "glemte perler" innen ulike sjangre, eller filmer som dannet grunnlaget for ulike strømninger innen filmverden. Eller filmer som definerte sin sjanger, epoke eller stilart. Det er f.eks mye 50-talls Hollywood jeg kunne tenkt meg å sett, og sjangeren film noir som blomstret i USA i tiåret før har ihvertfall ikke jeg engang fått begynt på. Hva med noe slikt?

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Joda, og det kommer jo til å bli et stort problem med dette prosjektet: det vil alltid være noen som har sett forslaget, uansett hva man velger. Men jeg ser jo at man kanskje bør gå enda mer bort fra "allfarvei" for å eliminere den problemstillingen mest mulig. Når det gjelder film noir er jeg sikker på man kan finne noe usett også der, det skal jo noe til å utarme en hel sjanger, selv for de mest hardbarkede filmbuffene der ute. Om det da derimot blir verdt å se er jo en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Hvis dette blir en månedlig ting (som jeg håper på, kom igjen folkens!) så gjør det jo ikke noe om man har sett den. Hvis en film jeg har sett og har sterke meninger om f. eks, så er det morsomt å få flere perspektiver og sånt. Litt kjipt å ikke fått sett en ny film da, men vi kan jo kanskje ha to alternativer? Et hovedalternativ for alle som ikke har sett den, mens de få som har sett den ser en annen.

Lenke til kommentar

Man kan jo gjøre det slik at de som vil melder seg på, og så kan man fokusere på å finne en film ingen av disse har sett. Da må man bare forholde seg til demokratiet innad i gruppen, og litt lettere enn at filmen velges på forhånd og man får problemer som "jeg har sett den, kan ikke være med" o.l. Trenger selvfølgelig ikke være en film ingen har sett, men jeg tror det vil være mer interessant når det er en førstegangsopplevelse for alle involverte.

 

Jeg joiner, forøvrig.

Lenke til kommentar
Man kan jo gjøre det slik at de som vil melder seg på, og så kan man fokusere på å finne en film ingen av disse har sett. Da må man bare forholde seg til demokratiet innad i gruppen, og litt lettere enn at filmen velges på forhånd og man får problemer som "jeg har sett den, kan ikke være med" o.l. Trenger selvfølgelig ikke være en film ingen har sett, men jeg tror det vil være mer interessant når det er en førstegangsopplevelse for alle involverte.

 

Jeg joiner, forøvrig.

 

Dette er min intensjon. Mulig at jeg ikke har gjort det tydelig nok at vi får med alle som vil være med. Så stenges portene for deltagelse, og så velger vi en film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...