cossiemk1 Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Til rette bilen, så er et bodykit ok, men ikke til en omega B vel??? lol.... Også skulle det vært påbudt å kjøpe hele settet! ser så j***** teit ut med en stor stygg frontfanger, og ikke noe mere, eller en stor vinge uten noe mere styling på bilen... Nå vet jeg hvor mye jeg betaler for glassfiber osv, og hva som kreves for å lage feks en frontfanger, så jeg ville aldri betalt 10k for et sett
Minus Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Husk at du skal lage en form det skal støpes i, abeidstiden det tar, og så skal du støpe i den formen, og det tar også tid. Så å lage 4 deler inkludert etterarbeid. Og det tar tid, så 10 000kr er vel egentlig ingen upris? Men du må selvsagt motbevise meg.
NoTrace Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Det trengs ikke å lage form for hvert kit da, og er som oftest ikke noen overveldende kvalitet/utførelse av glassfiberkit. Når man da får plastkit for 12-13000, ville jeg aldri betalt 10000 for et glassfiberkit.
Minus Skrevet 19. februar 2009 Skrevet 19. februar 2009 Nei, det er kanskje sant da. Men man må uansett ha en form å starte med.
ChristR Skrevet 10. mars 2009 Skrevet 10. mars 2009 (endret) Gode kit koster 25 000+ Da tenker jeg på tysk kvalitet og passform. Priser mye over 40 000 er dog litt vanskelige å forsvare. Nåja, det er vel ikke noe krav at du trenger en norsk avdeling for å kunne selge varer til norske kunder. Via Norge så. Tror ikke så mange er gira på å kjøpe bodykit som sendes fra polen Hvorfor ikke egentlig? Så lenge du får det du skal ha er det jo ett fett om det kommer fra Polen eller fra Finnmarksvidda. Det er vel heller eventuelle betalingsbetingelser som heller skaper bekymring - jeg hadde aldri forhåndsbetalt noe som skulle blitt sendt fra Polen. Hvorfor ikke? Fordi man da ikke kommer under den norske forbrukerkjøpsloven. Endret 10. mars 2009 av Rs125
Riuchi Skrevet 2. april 2009 Skrevet 2. april 2009 hva mener du en body kit ( frontfanger, sideskjørter og bakfanger ) bør koste ? om du vil ha noe spes og VIRKELIG liker å holde på med bil, gjør det selv, lag noe som ingen andre har(og før du gjør noen forandringer på en bil.. vit hva du skal, og planleg, tegn skiser og søk om ombygingen før du ffåretar den.
Dammed Skrevet 5. april 2009 Skrevet 5. april 2009 spørs helt på utseende på bodykittet, ser det avansert ut, men likevel pent, så kan en pris opp til 12.000kr være grei. Men hvis det er veldig enkelt og ser ut som hvilket som helst japse kit så bør ikke prisen overstige 10.000kr. Passformen for prisene over bør være nesten bolt-on. Altså minimalt med behov for tilpassing. Og som sagt, man lager en form og bruker den om igjen hver gang. Eneste man bruker å lage et kit er glassfiber og harpiks og litt arbeid. Det er ikke rakettvitenskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå