Gå til innhold

Nytt kvalitets kabinett,for en som ikke liker lys og disco


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg ser etter et nytt midi ATX kabinett. Noen som har erfaringer? Det gjør ingenting at det er tungt,men bør ha smarte løsninger og gjerne endel vifter.

 

Liker f.eks:

 

-Skrueløse design

-Mange HD plasser (Minst 4)

-Lite skrangling

-God ventilasjon

-Stilrent,minimalt med LED lys etc.

-God plass til 260GTX kortet mitt

-Følelsen av kvalitet,ikke følelsen av Q-Tec

-Enkelt og jobbe med,montere etc.

 

Ønsker og gi rundt 1500kr eller billigere.-

 

Finnes det noen kabinetter som møter mine krav?

 

Har erfaring med Cooler Master Centurion,som jeg bruker nå. Er et helt ok kabinett egentlig,men er dårlig ventilasjon,liker ikke helt designet med blå LED osv,og det er dårlig plass til skjermkortet mitt..

 

Men hovedargumentet her er GOD kvalitet. Vil ikke bytte kabinett så ofte.

 

 

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har bare bra erfaringer med det, er av de kabinettene jeg har testa som har beste ventilasjonen med 2x120mm i fronten som trekker inn nede så 220mm utblåsing oppe som gir en fin luftstrøm.

 

jeg er også stor fan av løsningen på toppen med portene og knappene, ingenting jeg hater mer enn fikle nedmot gulvet på jakt etter de :D

900-top.jpg

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/product.php?p...amp;view=prices

 

p182_q.376x376!.jpg

Den "utbyggingen" på toppen er en eller annen form for dekke for viften som er i "taket", jeg har tatt dette vekk da jeg ikke syntes det var pent og siden det er et kraftig gitter over viften uansett.

 

Jeg byttet ut 3 av mine 4 kabinetter med det der, strålende fornøyd :)

Kjøpte mine hos pixmania (har handlet en del der), betalte vel rundt 800kr per stk for de (var en stund siden).

Lenke til kommentar

P182 kan anbefales på det sterkeste. Det har PSU'en i bunn sammen med diskene for bedre lyddemping og ledningene kan strekkes bak hovedkortet, men merk at dette krever en god del lengde på ledningene. Jeg kan kun ha min PSU med vifta ned mot gulvet fordi det er den eneste måten den 4pins kontakten til HK blir lang nok

Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/product.php?p...amp;view=prices

 

p182_q.376x376!.jpg

Den "utbyggingen" på toppen er en eller annen form for dekke for viften som er i "taket", jeg har tatt dette vekk da jeg ikke syntes det var pent og siden det er et kraftig gitter over viften uansett.

 

Jeg byttet ut 3 av mine 4 kabinetter med det der, strålende fornøyd :)

Kjøpte mine hos pixmania (har handlet en del der), betalte vel rundt 800kr per stk for de (var en stund siden).

 

Det der var hvertfall utrolig pent :) Og fint at man kunne ta bort utbyggingen på toppen. Skal vurdere det der sterkt.

 

Hvordan er det opp mot dette:

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=43123

 

Synes det var stilig,og selges til 995kr nå visstnok. Ikke erfaring med Lian-Li,men har hørt mye positivt men også endel negativt. Veldig skranglete,og tåler lite osv.

Lenke til kommentar

Ta deg en kikk på dette kabinettet: Chieftec Dragon Medium Tower Sort. (komplett.no)

post-185148-1234892907_thumb.jpg

Har bygget en del pc`r med dette toweret. Og har bare gode erfaringer med dette. Det har 4 stk 3.5 innvendig, 2 stk 3.5 front og 4 stk 5.25 front. Vifte plasser Foran : 2x8cm. Bak : 1x12cm. Side : 2x9.2cm. Hurtig løsninger på HD fester, CD drev og vifter. Kjempe god plass. Stort enklere kabinett og bygge i enn dette finner du neppe. Det er også svært stil rent. I tilegg til dette vil jeg også nevne at det er svært solid! Det har også meget bra lakk. (Mistenker det for å være pulver lakkert) Men ett lite minus med det er at det er tungt. (16 kg) Og det er litt trangt mellom HD og side. Så vinklet SATA kontakter anbefales. Lykke til med valg av kabinett.

 

:innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...