Gå til innhold

[Løst]Få Vista til å se ut som XP


nubee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor vill du at vista skal se ut som xp tørr jeg og spørre...

Takk for matnyttig svar. Jeg ventet på det, og det måtte jo komme :roll: Ønsker ikke å lage en XP vs. Vista-tråd.

 

Jeg skal bare forsøke å få Vista til å se ut som XP.

 

Hvorfor: Fordi jeg setter opp pc'n til en som ikke er så bevandret i dataverdenen. Men vedkommende kan å benytte seg av XP.

 

Ergo: Jeg slipper endel fremtidige telefoner i hytt og pine med spørsmål om alt mulig dill og dall.

Lenke til kommentar

Er det største problemet det faktiske utseende eller hvor ting befinner seg i menyer o.l? Hvis problemet er det sistnevnte ville jeg heller brukt litt tid på å forklare vedkommende hvordan man effektivt bruker Vista. Alle menyer er søkbare og dermed er det meste mye lettere å finne i Vista kontra XP hvis man benytter mulighetene man har. Skal man starte et program, søk i startmenyen. Skal man finnne en innstilling vedrørende f.eks. skjermen, søk i kontrollpanelet. Jeg har et par mindre datakyndige venner som i utgangspunktet hatet Vista utelukkende fordi systemet var uvant i forhold til hva de var vant med. Ved å forklare de det faktum at alt er søkbart har markant redusert behovet for hjelp.

Lenke til kommentar
...ville jeg heller brukt litt tid på å forklare vedkommende hvordan man effektivt bruker Vista.

 

Her snakker vi om noen som knapt nok kan bruke datamskinen. Å lagre noe i en bestemt mappe er en utfordring etc. Jeg gidder rett og slett ikke bruke tid på det. Bare vedkommende får lest vg og betalt regninger på nett, er det bra nok. Vi snakker om noen som presterte å få skrivebordbildet rotert 180 grader......"uten å ha gjort noe". :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...