Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hardt å være mann i dagens samfunn!


Anbefalte innlegg

Krake søker make. De damene du beskriver over er i mine øyne kjedelige og grunne - og dermed uinterresange. Akuratt som at de guttene som stiller slike kriterier til jenter med største sannsynlighet vil oppleves som kjedelige, grunne og overfladiske av deg..

Så da er det vel egentlig ikke noe galt med dette? :)

 

Nei, for all del, de må bare fortsette det evinnelige spillet sitt. Men jeg synes det er kjipt og teit at det har blitt slik at det er denne typen mennesker som dominerer byen på kveldstid. Kanskje jeg kunne tenke meg å gå ut og ha det gøy? Det skjer ikke. Jeg gidder ikke, for jeg har en helt annen agenda, og jeg synes det er slitsomt å befinne seg i en så åpenbar sjekkeatmosfære.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Krake søker make. De damene du beskriver over er i mine øyne kjedelige og grunne - og dermed uinterresange. Akuratt som at de guttene som stiller slike kriterier til jenter med største sannsynlighet vil oppleves som kjedelige, grunne og overfladiske av deg..

Så da er det vel egentlig ikke noe galt med dette? :)

 

Nei, for all del, de må bare fortsette det evinnelige spillet sitt. Men jeg synes det er kjipt og teit at det har blitt slik at det er denne typen mennesker som dominerer byen på kveldstid. Kanskje jeg kunne tenke meg å gå ut og ha det gøy? Det skjer ikke. Jeg gidder ikke, for jeg har en helt annen agenda, og jeg synes det er slitsomt å befinne seg i en så åpenbar sjekkeatmosfære.

 

Enig!

Jeg har slutta å gå på byen, syns det rett og slett ikke er no gøy lenger.. Er bare kjas, mas og flatfyll på byen.

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig hva du gjør det til? kanskje annerledes for dere jenter, men når jeg går ut legger jeg ikke nødvendigvis til hele den greia der, med mindre man tenker over det, går man ut flere kompiser så er mitt intrykk at du ikke legger merke til hele sjekke-greia. gå ut å ha det gøy bare.. men som sagt, kanskje annerledes for dere.

Lenke til kommentar

Å dra på byen er ikke så ille (Mest siden jeg ikke er som lys er for møll som Tom Cruise er for kvinner). Å dra på byen for å skaffe seg noe virker som en litt slitsom agenda. Jeg er på byen og har det morro, drikke litt, gulve enn venn meg i fylla (:p) og bli lurt av en venn og dama hans opp på dansegulvet for å så våkne dagen etter med fæle minner.

 

Men then again jeg har ikke det problemet mange damer har på byen. jeg kan sitte med vennegjengen min uten å bli forstyrra av impåslitene brisene dyr i brunst.

Lenke til kommentar
Det er vel egentlig hva du gjør det til? kanskje annerledes for dere jenter, men når jeg går ut legger jeg ikke nødvendigvis til hele den greia der, med mindre man tenker over det, går man ut flere kompiser så er mitt intrykk at du ikke legger merke til hele sjekke-greia. gå ut å ha det gøy bare.. men som sagt, kanskje annerledes for dere.

 

Det blir sikkert noe annet når man drasser med seg en hel gjeng. Det har jeg bare opplevd et par ganger mens jeg gikk på folkehøgskole, og ja, det ble noe helt annet. Man flytter liksom bare hjemmefesten ut.

 

Når man går to eller tre, derimot, er det ikke så stas. Jeg har ikke akkuart noen sverm av mannfolk rundt meg, jeg heller, men det ligger en sånn forventning i lufta om at jeg skal gjøre slik og slik, og være sånn og sånn. Mulig det er bare jeg som føler det, men det blir så dominerende for meg at jeg simpelthen ikke gidder.

Lenke til kommentar

For det første: utseende, penger, klær og status har mye å si! (selv hvor mye dere jenter påstår at dere går etter personlighet) ihvertfall på førsteintrykket (hvis man blir avist med en gang har man jo heller ikke sjangsen til å vise den fine personligheten sin).

Jeg har ihvertfall lagt merke til at jeg får mye mer oppmerksomhet de få gangene jeg har gått på byen i dress, og tilogmed blir forsøkt sjekket opp av jenter (dette skjer ikke uten dress).

 

Når det gjelder problemstillingen til trådstarter har jeg også forundret meg over dette med at det er mange gutter som har store problemer med "å få seg noe" mens de aller fleste jenter (hvis du ikke ser helt ut som et monster) kan "få seg noe" veldig lett hvis de vil. Dette ser man på byen og på nettsjekkesteder.

Jeg har også lagt merke til at jenter i utlandet (de landene jeg har vært i (USA, england, osv.)) er mye mer åpene og mindre avisende enn jenter i Norge og i utlandet er det ofte at jentene tar kontakt med deg mens det i Norge nesten alltid er gutten som må ta kontakt med jenta.

 

Når det gjelder disse "problemene" i Norge har jeg kommet framm til fire hypoteser (som alle virker litt usannsynelige):

-Jenter i Norge er ikke noe serlig opptatt av å være sammen med en gutt og forblir heller singel (kan til en hviss grad støttes opp av det økende antall alenemødre)

-Det er flere jenter enn gutter i Norge

-Jenter gidder ikke å dra ut på byen eller på nettsjekkesteder og venter heller på at gutta skal komme til kafe'en hvor de sitter å drikker latte og venter på å bli sjekket opp :glare:

-Jenter forventer at den kjekkeste og snilleste (og sammtidigen badass) gutten i værden skal komme å slenge henne bakpå den hvite hesten sin og ri inn i solnedgangen, og de normale gutta blir dermed bare avist og de gidder ihvertfall ikke å ta insinativ selv siden det er gutta som skal sjekke opp jentene og ikke omvendt.

 

Jeg syns som sagt at alle disse fire hypotesene virker ganske usannsynelig, men hva annet kan det være?

Er det noen andre som har noen bedre forslag eller tror ett av mine forslag kan stemme?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Jeg har ihvertfall lagt merke til at jeg får mye mer oppmerksomhet de få gangene jeg har gått på byen i dress, og tilogmed blir forsøkt sjekket opp av jenter (dette skjer ikke uten dress).

 

Måtte le litt her. Det er neppe selve dressen som gir utslag her, men heller hvordan du oppfører deg med plagget. Altså er selvtillit og sosial verdi det som gjelder.

Lenke til kommentar
Når man går to eller tre, derimot, er det ikke så stas. Jeg har ikke akkuart noen sverm av mannfolk rundt meg, jeg heller, men det ligger en sånn forventning i lufta om at jeg skal gjøre slik og slik, og være sånn og sånn. Mulig det er bare jeg som føler det, men det blir så dominerende for meg at jeg simpelthen ikke gidder.

 

 

Sjelden jeg er med vennegjenger på mere enn 3. anyways, jeg tror det har mye med hva du gjør det til, viss du går ut og bestemmer deg for å ha det gøy bare og prøver å ikke tenkte på forventinger (noe jeg aldri har gjort) så går det bedre.

 

Byen for meg er:

Forse hjemme, ha på noe jeg føler meg comfy i, gå ut og bare fortsette festen der. ingen forventninger utenom det vi som går ut har til hverandre.

 

men kan hende det bare er jeg som tenker sånn også ;)

Endret av Go1den3ye
Lenke til kommentar
Hvis du da ikke vil finne deg en gutt på byen, hvor tror du, du vil finne en? Det er jo ikke mange som stopper opp på gaten for å snakke med en jente han synes er fin, og det er ihvertfall ikke noen jenter som gjør det samme.

Tror hele etikken og moralen til de fleste i det norske samfunn har gått helt hadundras.

Man finner damer på Blink :w00t:

 

Er enig i at den norske moralen og etikken har gått rett vest. Ikke bare når det gjelder sjekking, men mellommenneskelige forhold generelt.

Ingen snakker med fremmede med mindre de er temmelig beruset. I edru tilstand serverer man maksimalt et smil mens man putter på hodetelefoner og snur seg motsatt veg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg tror at 95% av det du påvirker det motsatte kjønn med, er hva du sier og gjør i stedet for hvordan du ser ut.

 

Ta meg som et eksempel :)

Mange av "gutte venna" mine fatter ikke hvordan jeg klarer si ting og oppføre meg som jeg gjør, med tanke på hvordan jeg ser ut.

Jeg veier nå i skrivende stund 140kg (jeez right)

Funnet ut en gyllen regel jeg lever etter: Lær deg og gi faen, som jeg kaller det.

Ikke ta ting så tungt, ha det morro, ikke bekymre deg over damer og alt det der, viser du at du har det gøy med venna dine kommer det automatisk jenter som ser at "hey, de der ser ut til og ha det gøy" da er det så mye lettere og holde en samtale gående også :)

 

Jeg er sosial som færre andre når jeg er er ute blandt folk, jeg sier ting som jeg mener,men snakker også mye piss, underholder meg selv og andre å viser at jeg trives, har dratt meg med snertne sneller hjem flere ganger og fått endel nummre å følge opp på.

Forskjellen på oss er vel at jeg ikke vil ha noe dame, liker mere den single livstilen :p

 

Er 25 år btw :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...