Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hardt å være mann i dagens samfunn!


Anbefalte innlegg

Har blitt 26 år og aldri hatt et seriøst forhold...det funker liksom aldri for meg av en eller annen grunn.

Vet ikke om det finnes andre i min situasjon??

 

Anser meg selv som relativt kjekk fyr(det er ikke ment som skryt), dette har jeg fått høre mange ganger, men likevel det blir aldri noe kjæreste på meg for det.Er 190cm,mørkt hår, trener og holder meg i god form osv.

Har også høyere utdanning og en god jobb så det er ikke noe åpenbar problem på denne siden heller.

Ett eller annet funker likevel ikke.

 

Når man går ut på byen og skal sjekke damer så er dette for min del nesten umulig, man får jo avslag tvert, nesten hver gang.

På diverse dating sider på nettet er det samme greia, damer svarer knapt på mail.

De får vel så mye at de ikke gidder å lese igjennom alt.

 

Det jeg lurer på egentlig er om det er for mange menn vs damer rent tallmessig her i Norge.

Dette merker jeg både når jeg er på utesteder og diverse datingsider på nettet.

I tillegg, de gangene jeg var i utlandet fikk jeg mye mer respons fr damer enn her i Norge, de var også penere utseendemessig.

 

Det jeg også legger merke til er at damer som rent utseendmessig er ganske langt nede på skalaen tar det som et selvfølge at de skal bli sammen med de kjekkeste gutta.

Disse damene har ofe ikke utseende, utdannelse eller noe annet som skulle tilsi at de skal ha sånne krav.

 

Mens gutta på en annen side ofte er fornøyd bare de får ett eller annet.

 

Vet ikke om jeg tar kraftig feil her, men hva mener folk her på forumet??

Endret av kristofferpettersen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel egentlig mye opp til seg selv hvem man vil være som person og hvordan man skal oppføre seg for å skape et forhold. Når det er sagt har du vel rett i at mange menn kan synes det er en vanskelig situasjon du beskriver. Vil påstå at kommunikasjonssamfunnet har mye skyld for at det er som det har blitt.

 

Ang. ratio damer-menn i landet er det vel en smule flere menn, men ikke slik at det skulle utgjøre et problem for noen. I Kina har de det verre, med 50 millioner flere unge menn enn kvinner om ti år eller så. Bare håper at ungkarsstrømmen derfra ikke kommer hit.... :ermm:

Lenke til kommentar
Det jeg også legger merke til er at damer som rent utseendmessig er ganske langt nede på skalaen tar det som et selvfølge at de skal bli sammen med de kjekkeste gutta.

Disse damene har ofe ikke utseende, utdannelse eller noe annet som skulle tilsi at de skal ha sånne krav.

 

Mens gutta på en annen side ofte er fornøyd bare de får ett eller annet.

 

Vet ikke om jeg tar kraftig feil her, men hva mener folk her på forumet??

 

Veldig enig i det du sier. Det spesielle er jo at man veldig ofte ser mindre attraktive jenter (samme faktorer som du lister opp) roter med eller blir sammen med gutter de strengt tatt ikke skulle hatt en sjanse på overhodet.

 

Normal nettsjekking gidder jeg bare ikke. Det er helt feil at jenter skal få en drøss med henvendelser og ikke gidder å ta kontakt med noen selv.

 

Er naturligvis noen gutter som blir kontaktet også, men det er et fåtall som er langt over middels attraktive.

Lenke til kommentar
Du vil bli sjokkert over å finne ut at damer tenker mye personlighet ;)

Om din suger så har det andre ikke en dritt å si :p spørr kompiser om hvordan du er, de kan gi deg ærlige svar om hva som bør forandres ;)

 

Kan du beskrive hva du mener er en personlighet som suger??

 

Jeg har også ganske lik erfaring når det gjelder utesteder og nettet.

Forresten, når du er på et utested i byn og blir avvist med det samme du nærmer deg dama, ja da har du jo ikke fått vist personligheten din engang.

Hvordan skal dama vite noe om personligheten din når du nesten ikke har åpna kjeften engang.

Det hjelper også lite at det nesten alltid er 70% menn mot 30% kvinner på utesteder, nettet er sikkert ikke bedre.

 

Jeg har en mistanke om at dette handler om tilbud og etterspørsel, den loven er neste gjeldende uansett hva man snakker om.

Jeg kjenner så mange som ikke får seg noe at det er helt latterlig, noen av disse har gitt opp et normalt sexliv eller kansje sexliv i det hele tatt, mens andre har dratt utenlands for å skaffe seg en livspartner.

Dette er stort sett normale gutter/menn.

 

Konklusjonen kan være at damene p.g.a av at de rett og slett er færre, kan velge å vrake i tilbud uansett hvordan de ser ut!!

det er rett og slett for mange av oss menn!!

Endret av arsenal82
Lenke til kommentar
Du vil bli sjokkert over å finne ut at damer tenker mye personlighet ;)

Om din suger så har det andre ikke en dritt å si :p spørr kompiser om hvordan du er, de kan gi deg ærlige svar om hva som bør forandres ;)

 

Kan du beskrive hva du mener er en personlighet som suger??

 

Forresten, når du er på et utested i byn og blir avvist tvert, ja da har du jo ikke fått vist personligheten din engang.

Hvordan skal dama vite noe om personligheten din når du nesten ikke har åpna kjeften engang.

Det hjelper også lite at det nesten alltid er 70% menn mot 30% kvinner på utesteder, nettet er sikkert ikke bedre.

 

Jeg har en mistanke om at dette handler om tilbud og etterspørsel, den loven er neste gjeldende uansett hva man snakker om.

Jeg kjenner så mange som ikke får seg noe at det er helt latterlig, noen av disse har gitt opp et normalt sexliv eller kansje sexliv i det hele tatt, mens andre har dratt utenlands for å skaffe seg en livspartner.

Dette er stort sett normale gutter/menn.

 

Konklusjonen kan være at damene p.g.a av at de rett og slett er færre kan velge å vrake i tilbud uansett hvordan de ser ut!!

 

 

la oss ta et eks. på en uteplass så står det ikke jenter i kø for og få seg med en gutt..nei det er samtlige av gutta som står i kø med tunga nedpå kneerne for og få seg, mens jentene velger og vraker, så klart du lykkes skjeldent da på byen det skjønner jeg godt,de velger jo selvsagt da de peneste,kuleste,rikeste,mest og best personliget osv..ja lista går videre helt ned til sisteplass der du og jeg står.. nei sats på og bli kjent med noen gjennom jobb eller bekjente, det er sikrest i min erfaring, pluss at man er edru og vet hva man vil!. Har også lagt merke til at flere og flere av gutta drar utenlands og får seg ei dame som de vil dele livet med, når jeg spør hvorfor så sier de det rett ut..damene i utlandet vet rett og slett og respektere mannen sin og behandle han like fint som vi behandler dem,og dessuten er de som oftest penere og ikke minst mere trofast enn norske damer!, sann mine ord..dette kommer rett fra de som både drar utenlands og de som vurderer og dra utenlands og skaffe seg dame for livet. det har virkelig skjedd noe rart med dette landet... :s

Lenke til kommentar

Jeg skriver dette som gjest da jeg ikke ønsker innholdet tilknyttet min brukerprofil på forumet.

 

På byen er det helt andre regler enn om man er i kontakt med jenter igjennom jobb eller venner. På byen handler det ofte om sex og hersketeknikker. Forventningene og premissene legges ofte deretter, så om du ønsker deg en ordentlig kjæreste er byen den siste plassen jeg ville anbefalt deg å lete. De beste damene er de man plutselig møter i dagliglivet, f.eks kontakter igjennom venner eller jobb. Jenter du møter uten å på forhånd ha noen forventinger til at du skal finne deg en partner. :)

Lenke til kommentar
Jeg skriver dette som gjest da jeg ikke ønsker innholdet tilknyttet min brukerprofil på forumet.

 

På byen er det helt andre regler enn om man er i kontakt med jenter igjennom jobb eller venner. På byen handler det ofte om sex og hersketeknikker. Forventningene og premissene legges ofte deretter, så om du ønsker deg en ordentlig kjæreste er byen den siste plassen jeg ville anbefalt deg å lete. De beste damene er de man plutselig møter i dagliglivet, f.eks kontakter igjennom venner eller jobb. Jenter du møter uten å på forhånd ha noen forventinger til at du skal finne deg en partner. :)

 

Nå er det ikke alle som er ute etter et fast forhold, og da er vi tilbake til bysjekkinga. Men med på den, hvis man vil ha kjæreste.

 

Man går ikke akkurat på byen for å finne ei jente å bli sammen med. Snakk om å lete på feil sted.

Lenke til kommentar
[...]Det jeg også legger merke til er at damer som rent utseendmessig er ganske langt nede på skalaen tar det som et selvfølge at de skal bli sammen med de kjekkeste gutta.

Disse damene har ofe ikke utseende, utdannelse eller noe annet som skulle tilsi at de skal ha sånne krav.

 

Mens gutta på en annen side ofte er fornøyd bare de får ett eller annet.

 

Jeg stusser litt på at alt skal være så basert på utseendet, og rangering etter de ytre faktorene. Er det sånn at fysisk attraktive mennesker skal være sammen med fysisk attraktive mennesker, og så skal man deles inn i klasser og passe på at man blir sammen med en som er sånn cirka like langt opp eller ned på skalaen?

 

"Damer som rent utseendemessig er ganske langt nede på skalaen" kan vel ha andre ting enn et flott fjes og en bra utdannelse å by på? Eller for å snu det; kjekke gutter har vel ikke automatisk mer å tilby enn mindre kjekke gutter?

 

Jeg sier ikke at du skal senke kravene dine, eller bare kaste deg over det første og beste du finner, og jeg anklager deg ikke for å være overfladisk, men kan det være at du ubevisst peiler deg inn på de fineste damene? Disse damene som allerede tidligere på kvelden har møtt 50 andre mannfolk med akkurat samme holdning som deg?

 

Personlig aner jeg ikke hvordan ståa er på byen. Jeg gidder rett og slett ikke å gå ut lenger, siden det hele bare er en evig, klam, overfladisk parringsdans.

Lenke til kommentar

Utseendet er ganske vesentlig mens man er ung, og det er naturlig av han å bruke det som et punkt hvor jenter scorer "urettferdig" høyt.

 

Er fryktelig frustrerende at normalt oppegående gutter med ok utseende må nøye seg med ei mindre pen og oppvakt jente hvis man vil ha noe i det hele tatt.

 

Det er skremmende ofte realiteten, men vi har jo oss selv å takke så desperate som vi ofte fremstår.

Endret av Modeswitch
Lenke til kommentar
Mens gutta på en annen side ofte er fornøyd bare de får ett eller annet.

 

Der ligger feilen deres (din også hvis du mener det samme)

 

EDIT: Får vel forklare litt bedre... en liten kort og (forhåpentligvis) forståelig forklaring....

 

Hvis du utstråler desperate vibber, altså at du takker med det du får, så vil jentene lett plukke opp dette. Da tenker hun at det må være en grunn til at du er desperat, altså du har ikke noe spesielt å tilby jentene.

 

Hadde du derimot vært en mer selvsikker og interessant person, som ikke var desperat på en jente, så ville du sendt ut disse selvsikkre signalene. Du trenger ikke å "kjøpe" jenter. Da må det være noe spesielt med deg, at du har noe spesielt å tilby jentene. Da er du plutselig mer attraktiv.

 

"Kjøpe" = ikke bokstavelig talt kjøpe via goder o.l.

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar
Utseendet er ganske vesentlig mens man er ung, og det er naturlig av han å bruke det som et punkt hvor jenter scorer "urettferdig" høyt.

 

Er fryktelig frustrerende at normalt oppegående gutter med ok utseende må nøye seg med ei mindre pen og oppvakt jente hvis man vil ha noe i det hele tatt.

 

Det er skremmende ofte realiteten, men vi har jo oss selv å takke så desperate som vi ofte fremstår.

 

Nå er jeg faktisk yngre enn trådstarter, og for meg er ikke utseendet vesentlig overhodet. Derfor er det vanskelig for meg å sette meg inn i viktigheten av det ytre, og helt ærlig synes jeg det blir litt feil å prioritere slik. Men for all del, man må gå for det man vil ha.

 

Jeg synes det er vanskelig nok å finne en gutt med et godt hode, så vi har vel alle våre problemer på den fronten.

Lenke til kommentar
Utseendet er ganske vesentlig mens man er ung, og det er naturlig av han å bruke det som et punkt hvor jenter scorer "urettferdig" høyt.

 

Er fryktelig frustrerende at normalt oppegående gutter med ok utseende må nøye seg med ei mindre pen og oppvakt jente hvis man vil ha noe i det hele tatt.

 

Det er skremmende ofte realiteten, men vi har jo oss selv å takke så desperate som vi ofte fremstår.

 

Nå er jeg faktisk yngre enn trådstarter, og for meg er ikke utseendet vesentlig overhodet. Derfor er det vanskelig for meg å sette meg inn i viktigheten av det ytre, og helt ærlig synes jeg det blir litt feil å prioritere slik. Men for all del, man må gå for det man vil ha.

 

Jeg synes det er vanskelig nok å finne en gutt med et godt hode, så vi har vel alle våre problemer på den fronten.

 

Nå må du ikke misforstå. Jeg mener bare at jeg ikke ville vært sammen med ei jente jeg ikke synes er pen. Selvsagt må hun ha andre kvaliteter også.

 

Hadde ikke orket å være sammen med ei jente som var stokk dum, bare fordi hun var pen :D

 

Edit: Kunne naturligvis ha rota/ligget med ei jente bare fordi hun var pen, men forhold hadde vært uaktuelt.

Endret av Modeswitch
Lenke til kommentar
Nå må du ikke misforstå. Jeg mener bare at jeg ikke ville vært sammen med ei jente jeg ikke synes er pen. Selvsagt må hun ha andre kvaliteter også.

 

Hadde ikke orket å være sammen med ei jente som var stokk dum, bare fordi hun var pen :D

 

Edit: Kunne naturligvis ha rota/ligget med ei jente fordi hun var pen, men forhold hadde vært uaktuelt.

 

Ah, det var godt å høre. Jeg blir jo litt...ehm, bekymret for hvordan dere gutter faktisk tenker :b

 

Men så er det jo gjerne slik da, i hvert fall for meg, at en gutt jeg ikke syntes var så kjekk eller søt til å begynne med, kan etter hvert bli helt nydelig bare fordi jeg blir kjent med ham og finner ut at han har mange flotte indre kvaliteter. Gutter som har et veldig bra utseende ved første blikk, har ofte mindre interessant å by på etter hvert, og blir da mindre fysisk tiltrekkende.

Men dette er bare min erfaring, altså.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...