Gå til innhold

Hensikten med Radeon 9800pro nå.


bjoe-eri

Anbefalte innlegg

Hensikten med Radeon 9800pro nå.

Har det noen hensikt å kjøpe et Radeon 9800 pro kort nå? Det er jo ennå ikke laget noen spill som nyttiggjør seg alle funksjoner i det kortet.

En tjener vel mest på å kjøpe et 9500 pro kort nå til 1500 kr, og heller skaffe seg 9800 kortet om et år. Eller?

Jeg vil gjerne ha noen synspunkter på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morgen alle håpefulle

 

Vel...9500 pro er nok " mest kort for pengene " pr i dag tror jeg

9800 kortet ja...jaggu ikke sikker jeg,kan man få ett for bra kort da ??

Finns jo noen tunge spill i dag som faktisk,nesten iaf,må ha ett 9700 pro som minimum (hvis man skal kjøre alt på max)

UT2K3,Ralli sport challenge,BF1942,Ilushin2 forgotten battles for eks.

 

Men om man har BRUKT for det kortet...kan sikkert diskuteres i det laaange og breeede

Er man hardware freak er man hardware freak :)

Synd alt som er morro koster bare

 

/Jan

Lenke til kommentar
Morgen alle håpefulle

 

Vel...9500 pro er nok " mest kort for pengene " pr i dag tror jeg

9800 kortet ja...jaggu ikke sikker jeg,kan man få ett for bra kort da ??

Finns jo noen tunge spill i dag som faktisk,nesten iaf,må ha ett 9700 pro som minimum (hvis man skal kjøre alt på max)

UT2K3,Ralli sport challenge,BF1942,Ilushin2 forgotten battles for eks.

 

Men om man har BRUKT for det kortet...kan sikkert diskuteres i det laaange og breeede

Er man hardware freak er man hardware freak :)

Synd alt som er morro koster bare  

 

/Jan

eg trur att att 9500 pro holder i de fleste spill med grafikk skrudd opp til maks med aa og af på :yes: (min mening)
Lenke til kommentar

Jaggu glad jeg gikk på kompletts tilbud i januar - 9700 til 1995,-

En god investering. I dag gjorde jeg det igjen, ABIT NF7-S 2.0 til 995,-... Ukens tilbud er ofte veldig gode :) For å svare på spørsmålet så er vel 9800 Pro sikkert overkill, spørs hva du bruker det til det... Ingen som har påstått det er noe annet enn high-end. Det du konkluderer med er egentlig bare at det er lurt økonomisk å kjøpe mainstream / mid-end produkter fremfor high-end. Og det skulle vel være en selvfølge, high-end er et begrep for de nyeste og beste produktene. De vil alltid koste mer, uforholdsmessig mer i forhold til ytelse. Men det er bare sånn det er. High-end = best og dyrest.

Lenke til kommentar

Etter min mening kan man jo aldri få rask nok grafikk. Jeg har selv XP2600 og Radeon 9700 pro. Dette er jo en meget bra combo men det er selvsagt tilfeller jeg kunne tenke meg enda mer guffe. I f.eks Rallysport Challenge pleier jeg å skru av alt av aa og af for å få full ytelse. Så jeg synes ikke Radeon 9800 pro er "overkill".

 

Har du råd så hvorfor ikke? Ellers er Radeon 9500 pro sikkert et bra kort det også

Lenke til kommentar

Holder på å bestille inn komponenter til min nye pc.

 

Har en XP3000+ på vei og skal bestille et Radeon 9800 pro kort....ikke bare forde det er "best" men det er forde jeg har råd til det og det er det som er det nyeste/råeste kortet på markede. Da har jeg ihvertfal et kort som kankje skulle vare litt lengre ja for jeg har ingen planer om å bytte det ut hver 6 mnd :wink:

Lenke til kommentar
Hensikten med Radeon 9800pro nå.

Har det noen hensikt å kjøpe et Radeon 9800 pro kort nå? Det er jo ennå ikke laget noen spill som nyttiggjør seg alle funksjoner i det kortet.

En tjener vel mest på å kjøpe et 9500 pro kort nå til 1500 kr, og heller skaffe seg 9800 kortet om et år. Eller?

Jeg vil gjerne ha noen synspunkter på dette.

 

Vel, Radeon9500 serien har de samme funksjonene, men ikke HyperZ-III+ ("Bare" III) og et par registre som kunne ha gjort kortet til PS2.0+, VS2.0+ som Radeon9800(Pro) har (Radeon9500 serien har igjen "bare" PS2.0 og VS2.0)

 

Så du nyttigjør deg heller ikke alle funksjonene til et Radeon9500 kort i dagens spill. Du må vel ned til et GeForce 3/4 og Radeon8500 for å få spill til å nyttiggjøre seg alle funksjonene til kortet, og det er vel de siste spillene også, men de aller fleste spill som i det hele tatt bruker PixelShaders bruker vel v. 1.1 - 1.3? R200 har jo også 1.4.

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom PRO og ikke-pro er at PRO har 8 pixel pipelines, i steden for 4. Dvs at kortet kan tegne dobbelt så mange pixler i sekundet som 9500.

 

Ytelsesmessig så vil du nok merke stooooooooor forskjell på GF2mx og 9500PRO. Her finner du en sammelikning av kortene, testet med både en Athlon XP2700+ og en gammel Athlon 1000. Ytelsen din vil da ligge et sted midt i mellom disse.

 

Gled deg :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...