sdf123 Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 Jeg er på utkikk etter dette: Bruksområde: Alt fra enkel sofasurfing til gaming med ekstern skjerm, mus og tastatur. Skjerm: 14,1 GPU: Mulig å spille cod4, far cry2. Men når jeg skal spille skal den stå tilkoblet en monitor, så den må ha DVI ut. Finnes det noen bærbare hvor man ved vanlig bruk kan bruke et integrert skjermkort, mens på tyngre oppgaver trår feks 9800M i gang? CPU: Bedre enn T9300(det jeg har i dag) HDD: 7.200 og større enn 80GB. Batteri: God Tilkoblinger: BT og wlan. Kvalitet er også viktig, skal ikke ha noe som knirker når man trykker på ol. Pris: Det får jeg vurderer når jeg først ser noen.
Chavalito Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 (endret) Den perfekte bærbare tror jeg ikke finnes, eller er ikke til salgs i Norge. Det er vanskelig å få i både pose og sekk, men for spill har du Qosmio X300 og Dell XPS M1730. Begge disse har pris på over 20 000 kr. Batteri tid på de to, XPS M1730 holder vel 1 1/2 time eller noe slikt, Qosmio det samme tenker jeg. Du kan ikke få en laptop som er en heftig spillemaskin og samtidig be om lang batteri tid. Har selv en XPS M1730, den har DVI utgang, hva Toshiba har nå vet jeg ikke. Jeg hadde en Qosmio for en stund siden, og kan si om den at den har bedre kvalitet enn de fleste bærbare jeg har sett. Ikke mye knirking der i gården. Lydmessig er den helt utrolig god, har Harman Kardon høytalere og jeg tror at få bærbare kan matche Qosimo slik sett. Den Qosmioen hadde HDMI utgang, husker ikke om den hadde DVI utgang også. Begge disse to har 2 hard disker som du kan sette opp i RAID0 eller RAID1. Dell kommer med 2 x 200 GB, Qosmio X300 med 2 x 320GB, begge er topp modellene. Jeg sikker på at jeg har lest et sted om en laptop som hadde 3 grafikk kort, et 9400 som var inne ved normal bruk, under spill hoppet 9800M GTS SLI inn. De to jeg har nevnt og som jeg kjenner til, drar Cod4 uten problemer. Har ikke prøvd Far Cry 2 enda på XPSen. Endret 12. februar 2009 av Chavalito
sdf123 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Skrevet 12. februar 2009 Grunnen til at jeg lurer er det å ha en laptop med alt-i-et eller feks ha en laptop til det vanlige bruk og så kjøpe seg en stasjonær til spilling og den biten der.' Og når man må opp i priser på rundt 20 000kr for å få en alt-i-et, så er det kanskje smartere å ha en laptop og en stasjonær.
iNeo Skrevet 12. februar 2009 Skrevet 12. februar 2009 Grunnen til at jeg lurer er det å ha en laptop med alt-i-et eller feks ha en laptop til det vanlige bruk og så kjøpe seg en stasjonær til spilling og den biten der.' Og når man må opp i priser på rundt 20 000kr for å få en alt-i-et, så er det kanskje smartere å ha en laptop og en stasjonær. Stasjonær til 10k og en laptop til 5... You do the math.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå