Gå til innhold

aldersgrense for å være ordensvakt?


Anbefalte innlegg

Hei!

vet ikke om dette er riktige stedet å poste det men prøver;

noen som vet hva aldersgrensen for å være vakt er, hvis det er en da?

forresten noen som vet aldersgrensen på å selge alkohol til folk med noen som har lov til å selge?

 

Takker for svar:)

vofferud

 

noen som vet vel?

Endret av vofferud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ordensvakt/vekter er 18 år. Må ha kurs.

Salg av øl i dagligvarebutikk 18 år.

Salg av alkohol på vinmonopolet min 21, men dem ser helst du er over 25 og har en del peiling på forskjellig produksjon osv.

takker for svar:)

tenkte kanskje det var annelreldes hvis det var en privat bedrift

Lenke til kommentar
Salg av øl i dagligvarebutikk 18 år.

 

Du kan selge alkohol inntil 2,5% under daglig tilsyn. Hvis man har er servitør med kokk- eller servitørfagbrev har man lov til selge alkohol med en styrke over 2,5 % selv om man er under 18. Man kan også få forskrifter om unntak fra departementet hvis man er lærling eller under opplæring.

 

Salg av alkohol på vinmonopolet min 21, men dem ser helst du er over 25 og har en del peiling på forskjellig produksjon osv.

Tallet er 20 ;) .

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hvis utestedet har en aldergrense på 20 år for å komme in a?

 

eller hvis det er greit for han som eier det at du kan jobbe selv om du er umyndig kan "loven" gjøre noe med dette da?

 

 

uanset aldersgrense på utestedet så er det fortsatt 18 år for å bli ordensvakt, bor du i oslo må du ta vekterkurs 1-2-3 og ordensvakt kurset for å sende inn søknad til politiet for å få ordensvakt brikka

Lenke til kommentar
Salg av øl i dagligvarebutikk 18 år.

 

Du kan selge alkohol inntil 2,5% under daglig tilsyn. Hvis man har er servitør med kokk- eller servitørfagbrev har man lov til selge alkohol med en styrke over 2,5 % selv om man er under 18. Man kan også få forskrifter om unntak departementet hvis man er lærling eller under opplæring.

 

Salg av alkohol på vinmonopolet min 21, men dem ser helst du er over 25 og har en del peiling på forskjellig produksjon osv.

Tallet er 20 ;) .

Er 21 på de to lokal vinmonopolene da.

Du kan ikke selge 2,5% eller lavere når man er under 18 år. Dette fikk jeg til svar av NHO.

Er man lærling og har lærlingkontrakt i servitørfag kan man servere alkohol, da kreves det at den fagansvarlige hele tiden holder oppsyn med deg.

 

Det er ingen som har fagbrev og er under 18 år. Da det kreves minimum 2 år lærling og 2 år skole før og få fagbrev. Så ingen under 18 uten lærlingkontrakt kan selge/servere alkohyler :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Salg av øl i dagligvarebutikk 18 år.

 

Du kan selge alkohol inntil 2,5% under daglig tilsyn. Hvis man har er servitør med kokk- eller servitørfagbrev har man lov til selge alkohol med en styrke over 2,5 % selv om man er under 18. Man kan også få forskrifter om unntak departementet hvis man er lærling eller under opplæring.

 

Salg av alkohol på vinmonopolet min 21, men dem ser helst du er over 25 og har en del peiling på forskjellig produksjon osv.

Tallet er 20 ;) .

Er 21 på de to lokal vinmonopolene da.

Du kan ikke selge 2,5% eller lavere når man er under 18 år. Dette fikk jeg til svar av NHO.

Er man lærling og har lærlingkontrakt i servitørfag kan man servere alkohol, da kreves det at den fagansvarlige hele tiden holder oppsyn med deg.

 

Det er ingen som har fagbrev og er under 18 år. Da det kreves minimum 2 år lærling og 2 år skole før og få fagbrev. Så ingen under 18 uten lærlingkontrakt kan selge/servere alkohyler :p

Står i loven.

 

Angående om det er mulig å ha fagbrev før man er 18 så tror jeg faktisk det er en liten mulighet om man er super smart og dermed starter tidligere på barneskolen + hopper over et par klasser.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...